2017-11-15

Soma Mamagésa – Félelem ​nélkül: Az új nő születése

FÜLSZÖVEG: „Nemcsak ​hiszem, de tudom, látom, tapasztalom, hogy egy új korszak első fecskéi vagyunk. Paradigmaváltást élünk meg, olyan hatalmas változást, ami által új ember van születőben. Az új férfi és új nő már nem előre megírt szerepjátékokra és ebből adódó játszmákra, hatalmi drámákra vágyik, hanem őszinte, szeretetteli kapcsolódásokra, flow-ban levésre, kreatív és játékos önkifejezésre, önmegvalósításra, lélektől lélekig való, egymást emelő, tanító, segítő kommunikációra, és egymásban felolvadó egységélményekre. És legfőképpen, hogy a saját életét élje, és az legyen, aki ő maga…” 

Soma Mamagésa új könyvében rávezet minket arra, hogy a félelem nélküli élethez, az ÚJ NŐ születéséhez belső úton keresztül juthatunk el, ezáltal egyre több önmagáért felelősséget vállaló, tenni és dönteni tudó, az életet élvezni képes, valóban felnőtt ember lesz világunkban. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy tisztuljunk, hogy merjük elengedni mindazt, amire már nincs szükségünk, hogy indulatok és belevetítések, torzítások nélkül tisztázzuk a szerepeinket, hogy elég bátrak legyünk ahhoz, hogy szembenézzünk a vágyainkkal és az árnyékainkkal, árnyékénünkkel, félelmeinkkel, azzal, amiben most vagyunk, és azzal, amiben majd szeretnénk lenni. 

A Félelem nélkül lapjain Soma és vendégei, a téma kiváló, a legkülönbözőbb területekről érkezett szakértői, szociológusok, közgazdászok, politikusok, pszichológusok, művészek, nemcsak a nőiség és a nemek kapcsolatát járják körül, hanem nagyobb és „felsőbb” egységek felé tekintve Isten és a gyermek kérdését is. 

A könyvben megszólaló vendégek: Barok Eszter, Bedő Imre, Hadas Miklós, Juhász Borbála, Keveházi Kata, Kiss Balázs Kunó, Móricz Emese, dr. Perintfalvi Rita, Szabó Tímea, Szél Dávid, Szelényi Zsuzsanna, Wahorn András.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: JAFFA KIADÓ ÉS KERESKEDELMI KFT. 
Oldalak száma: 320
Borító: KEMÉNYTÁBLA
Súly: 422 gr
SBN: 9786155715167
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2017

SZERINTEM: Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre a Tiszta szex után, de azt sajnos nem tudom leírni, hogy nem okozott csalódást. Valahogy igyekeztem máshogy értelmezni, mint ami a fülszövegben van, hogy vendégek szólalnak meg, azaz tulajdonképpen a könyv nem Soma gondolatairól szól a legnagyobb részben – szerencsére viszont tőle is olvashattam.

A fent linkelt bejegyzésben már leírtam, hogy miért fogott meg Soma stílusa, és amit ír, így ezt itt nem taglalnám bővebben. A könyv felépítését tekintve több részre tagolódik, és ezekhez a témákhoz írtak néhány oldalas gondolatmenetet, már-már tanulmányt a fülszövegben felsorolt nevek, a fejezetek végén pedig az ott megszólaló alanyok és Soma beszélgetnek a témáról. Tulajdonképpen azt tudom mondani, hogy akit mélyebben, tényszerűbben, és sok szemszögből érdekel a téma, annak ajánlanám elolvasásra, de aki hozzám hasonlóan vagy Somára kíváncsi, vagy csak a spirituálisabb megközelítésére a dolgoknak, annak nem biztos, hogy élvezetes lesz.

Nagyon sokáig olvastam ezt a könyvet, aztán rájöttem, hogy ha valami nem érdekel, nem köt le, akkor minek szenvedjek vele? És elkezdtem belelapozgatni, majd átlapozgatni oldalakat, a végén pedig már csak Soma írásait olvastam el. Volt persze olyan riport, ami érdekelt, és végigolvastam, de alapvetően nem erre számítottam, nem ehhez volt hangulatom, affinitásom, így a vedd el, amire szükséged van, a többit tedd el későbbre gondolatmenetet követve lapozgattam olvasás közben.

Nem gondolom, hogy rossz könyv lenne, sőt, egy hihetetlenül fontos témáról szól, ami engem is érint és érdekel, olyannyira átlengve a mindennapjaimat, amire csak pár nappal később jöttem rá, amikor kerek-perec kijelentettem, hogy nem vagyok hajlandó bemenni egy mecsetbe Szófiában, mert sértené a női önérzetemet. Ez talán furcsán hangzik, és meg is kérdezték, hogy hogyan, és miért, de a válaszom talán túlságosan is feminista volt, és a vallási dolgokat sem szeretném itt boncolgatni (túl hosszú is lenne, illetve próbálok körvonalakban semlegességet tartani, már amennyire ez lehetséges. Ha érdekel titeket, akkor a másik blogon szívesen leírom a konkrétumokat.)

Összességében adott is, meg nem is, de arra mindenképp remek volt az olvasás, hogy tágítsa a látókörömet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)