2017-06-02

Böszörményi Gyula – Ármány ​és kézfogó (Ambrózy báró esetei 3.)

FÜLSZÖVEG: A naptár 1900-ról lassanként 1901-re vált, miként a négy esztendővel korábban elrabolt Hangay Emma ügye is hátborzongató fordulatot vesz. Ambrózy báró, az Osztrák-Magyar Monarchia első magándetektívje és hű segítőtársa, Mili kisasszony új nyomra lel, ám az ösvény, melyre ezáltal lépnek, sokkal tüskésebb, nyaktörőbb és veszélyesebb, mint azt bármelyikük is sejtené. Vajon a morc báró miért válik egyre titokzatosabbá, sőt, kegyetlenné és gonosszá azokkal szemben, akik szeretik, s hogyan lesz képes mindezt Mili kisasszony elviselni? Mit rejt a Magyar utcai ház, miért lop lovat Mück Márika, kinek vall szerelmet Tarján Vili, és hány holttest kell még ahhoz, hogy a háttérben működő gonosztevők nehéz vasba veressenek? 

A békebeli bűn- és szívügyek, melyek a Leányrablás Budapesten és A Rudnay-gyilkosságok című regényekben még homályban maradtak, most végre tán megoldásra lelnek.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 704
Borító: PUHATÁBLÁS
Súly: 550 g
ISBN: 9789633734186
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016
Sorozat: AMBRÓZY BÁRÓ ESETEI

A SOROZAT EDDIGI KÖTETEI:
Leányrablás Budapesten (Ambrózy báró esetei 1.)
A Rudnay-gyilkosságok (Ambrózy báró esetei 2.)
Beretva ​és tőr (Ambrózy báró esetei 2,5)

SZERINTEM: Milyen sokat kellett várni erre a könyvre is, s noha egészen hosszúra sikeredett, de mégis milyen rövidre abból a szempontból, hogy aki a kezébe veszi az Ármány ​és kézfogót, egyszerűen információra éhes. Szerintem nagyon sokan vagyunk úgy, hogy sokszor ennyi oldalban is el tudnánk olvasgatni erről a világról, ezekkel a szívünkhöz már oly közel álló szereplőkkel.

Most, hogy ezt harmadjára írom le, talán kicsit soknak, vagy unalmasnak tűnhet, de ez a kötet is hihetetlenül fordulatos, és nagyon izgalmas volt, sosem unatkoztam, a színvonal pedig egyáltalán nem esett, hanem sokkal inkább szárnyal (ami sorozatok esetében eléggé kétesélyes).


Böszörményi Gyula, akinél akkora a rajongásom, hogy 23 éves létemre nem mertem odamenni hozzá, mert hogy a könyveimet természetesen elfelejtettem vinni (jó, igazából arra számítottam, hogy olyan sor lesz a dedikálásnál, hogy úgysem jutok oda), így pedig csak simán odamenni, és elrebegni, hogy hatalmas csodálója vagyok az Ambrózy báró esetei sorozatának olyan félelmetesnek tűnt. Szóval inkább csak lefotóztam, és majd a Könyvhéten összeszedem a bátorságom :D

Viszont bajban vagyok, mert spoilerezni nagyon nem szeretnék, ugyanakkor ha bármi konkrét cselekményt leírnék, azzal mégis ezt kísértem, tehát inkább próbálom nagy vonalakban felvázolni a véleményem, ami pedig mégis spoileres lehet, azt elhalványítom. Először is Mili és Richárd: bevallom, az első kötettől titkon szurkoltam nekik, de ebből a szempontból az Ármány és kézfogó nekem furcsa volt, mintha nem közelítettek volna egymáshoz, hanem inkább távolodtak volna – legalábbis nagyon hosszú ideig ilyen érzések kavarogtak bennem, majd a regény vége felé fordult a kocka, a befejezés pedig őszintén megnevettetett abból a szempontból, hogy valahogy vártam, hogy cliffhangerrel lesz vége a kötetnek, de azért nem ennyire, na. Nagyon sokat gondolkodtam arról a bizonyos utolsó mondatról, és az én elméletem az, hogy csak és kizárólag Milit kérheti feleségül, hiszen Emma nem mutatott Richárd irányába érdeklődést, és különben is, szerintem nagyon sok olvasó szívét törné össze – Miliével együtt –, ha tényleg Emmát kérné meg. Oké, ez már nagyon az a kategória, amikor nem tudsz elszakadni az olvasmányodtól, de igazából rettenetesen kíváncsi vagyok, és egy másik tippem az, hogy nem nagyon lesz itt nagy csavar, ez az ominózus cliffhanger csak arra szolgált, hogy ismét tűkön üljünk a következő kötet miatt. Apropó, még jó, hogy lesz következő kötet, ha jól rémlik, voltak olyan pletykák, mi szerint az Ármány és kézfogó lett volna az utolsó....

A regény nagyon sok szálon fut, s így egy kicsit azért elveszik a sokadalomban Mili és Richárd, viszont pont emiatt a "mellékszereplők" története is pörög, róluk is sok információt tudhatunk meg. Emmát tudnám kiemelni (habár ő nem is igazán nevezhető mellékszereplőnek), aki ebben a kötetben egyszerűen idegesített, és nem igazán tudtam hová tenni, sőt, még ha hozzácsapjuk Richárd feszültségkeltését is, amiért nem volt hajlandó közölni Milivel, hogy ki az a kisasszony, akit oly sokszor látogat.... Akit viszont nagyon megkedveltem, az Erdős Renée, úgy gondolom, Mili jobb barátnőt nem is igazán kívánhatott volna magának.

Összességében ebben a kötetben rengeteg dolog történik, ami egyfelől jó, hiszen tényleg kielégíti az olvasó kíváncsiságvágyát, másrészt viszont nem annyira szuper, mert egyszerűen nincs idő elmerengeni az apró részleteken egyrészt mert rögtön történik más is, másrészt pedig képtelen az ember letenni a könyvet, hogy kicsit elmélázzon róla. A könyv hangulata, stílusa, a rengeteg plusz információ a lábjegyzetekben, illetve a történelmi hitelesség mind-mind olyan dolgok, hogy le a kalappal az író előtt, hiszen nem kevés kutatás lehet a történet mögött. Mindent összevetve ez a könyv is csodálatos, ám aki a kezébe veszi az Ambrózy báró esetei sorozatot, az olyasmire számítson, hogy ahogyan haladunk előre a történetben és az időben, úgy bonyolodnak és durvulnak el a dolgok. Az egyik legkiválóbb ifjúsági könyvsorozat, aki nem olvasta még, az sürgősen pótolja!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)