2017-01-26

B. A. Paris – Zárt ​ajtók mögött

FÜLSZÖVEG: Mindenki ismer olyan párokat, mint Jack és Grace. Jack jóképű és gazdag, Grace bájos és elegáns. Kedveljük őket, még ha nem is áll szándékunkban. 
És szeretnénk Grace-t jobban is megismerni.

Csakhogy ez nem is olyan egyszerű, ugyanis Jack és Grace elválaszthatatlanok. 
Van, aki ezt igaz szerelemnek nevezné. Mások talán feltennék a kérdést, hogy Grace miért nem veszi fel soha a telefont. Vagy miért nem lehet vele beülni valahova egy kávéra, jóllehet nem dolgozik. És hogy marad olyan sovány, noha rafinált fogások sorát főzi? És vajon miért van rács az egyik hálószoba ablakon?



INFORMÁCIÓ:
Kiadó: MŰVELT NÉP KÖNYVKIADÓ 
Oldalak száma: 319
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 254 g
ISBN: 9786155617645
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016
Fordító: Gálvölgyi Judit

SZERINTEM: Olyan sokan dicsérik ezt a könyvet....és nem véletlenül! Nyilván a fülszövegből rá lehet jönni, hogy itt lesz valami bibi, no de aki fülszöveget nem olvas, vagy azt éppen csak átfutja, ugyebár :D

A történet két szálon fut, a jelenben és a múltban, és egészen gyorsan kiderül, hogy tulajdonképpen mi is az alaphelyzete a sztorinak. Először csak sejtjük, aztán amilyen keményen Grace szembesül vele, úgy az olvasónak is leesik az álla, hogy jót sejtett.

Az angolszász borító, nem saját kép
A könyv lebilincselő és izgalmas, ugyanakkor rettenetesen nyomasztó, és egyszerűen csak túl sok ez a fajta borzalom, legalábbis nekem emiatt kellett letennem bizonyos időnként, mert egyszerűen megülte a gyomrom, mondhatni fullasztott. Az ilyen történeteknél szokott előfordulni velem, hogy rossz olvasóhoz méltón hátralapozok az utolsó néhány oldalra, hogy mégis mi a vége, reménykedjek. vagy ne. Nekem ebben az esetben segített, és hiába spoilereztem el magamnak egy tényt, ott volt a hogyanja, amit nem tudtam. Úgy, hogy nektek ne spoilerezzek, nagyjából ennyit tudok mondani, hiszen egyetlen úgymond titka van a történetnek.

Vannak viszont olyan dolgok, amik eszembe jutottak olvasás közben: vajon az emberek, ezen belül az úgynevezett barátok tényleg ennyire közönyösek, vagy ostobák, hogy nem tűnik fel nekik, ha nagyon nagy baj van? Ez számomra felfoghatatlan, hiszen voltak olyan részek, amikor majdnem kiakadt az a képzeletbeli vészcsengő, hogy helóóóó, ez egy elég durva jel arra, hogy valami nem kóser.

A másik dolog, ami végigkísért az olvasás során, és emiatt elég vegyes érzelmekkel viseltettem Grace iránt, hogy nők, NE MENJETEK FELESÉGÜL EGY ISMERETLEN FÉRFIHOZ! Alig pár hónap járás (hébe-hóba találkozás) után már-már vicces volt, ahogyan Grace megjegyezte, hogy amúgy ő addig nem megy hozzá Jackhez, amíg nem fekszenek le. LOL. Ne értsetek félre, itt nem fogadalmakról volt szó, hanem arról, hogy annyira keveset találkoztak, hogy erre sem volt alkalmuk. Szóval alig ismerték egymást, de "benne vagyunk a korban, hát miért ne". Mondjuk azért, mert kiderülhet, hogy a kedves férjed egy pszichopata? Szóval aki ennyire buta, azt kellene sajnálnom, vagy mégsem? De voltak tényleg brutál dolgok a sztoriban, amiért tényleg tudtam sajnálni a csajt.

Alapvetően egy jó könyv, de tényleg erős gyomor kell hozzá, mert az én krimiolvasó lelkemnek is sok volt helyenként (na jó, majdnem végig). Viszont le a kalappal az írónő előtt, nagyon kíváncsi vagyok az új könyvére is.


3 megjegyzés:

  1. A goodreadsemen is látszik, hogy mennyire jó volt a könyv, hogy egy nap alatt elolvastam ezt a könyvet. Abban egyetértek, hogy nagyon hipphopp volt a házasság. Viszont engem annyira nem nyomasztott, szerintem más végkicsengéssel nem jelent volna meg a könyv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig más végkicsengéssel még brutálisabb lett volna, mondjuk az is megért volna egy misét szerintem :)

      Törlés
  2. A témában ajánlom még Zséda Ajtók mögött című számát. Egyébként pedig igen, sokszor ennyire nem veszik észre kívülről, hogy baj van. Főleg a nők hajlamosak szótlanul tűrni a családi béke vagy a rosszul értelmezett hűség nevében.

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)