2017-01-24

Agatha Christie – Hercule ​Poirot karácsonya

FÜLSZÖVEG: A karácsony a jóakarat és a családi összetartás ideje – de nem a Lee családnál. Az idei év azonban más lesz. A többszörös milliomos, zsarnoki és könyörtelen Simeon Lee öregkorára talán szentimentális érzéseket kezd táplálni a gyermekei iránt? Vagy éppenséggel aljas szándékkal hívja össze őket?

A család az ünnephez nem illő izgalommal gyűlik össze. Az irigység és a gyanakvás pompásan megteremtett légkörében brutális gyilkosság történik. Hercule Poirot-nak szüksége lesz minden zsenialitására, hogy megoldja a merész bűntettet.





INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Európa Könyvkiadó
Oldalak száma: 276
Borító: CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
ISBN: 9789630795012
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2012
Fordító: Gálvölgyi Judit

SZERINTEM: Ez volt az első Agatha Christie-könyvem, és igazából nem nagyon tudtam, hogy mit várjak tőle, hogyan is viszonyuljak hozzá. Christie eddig egyszerűen kimaradt, és kész, na de innentől! Tetszett a történet, ezt így az elején bevallom :)

A Hercule ​Poirot karácsonya igazából egészen jó hangolódás volt az ünnepekre, amolyan igazi "teklás" olvasmány, hiszen gyilkosságról van szó benne, és amolyan biztos pontnak tűnt, hogy tutira nem lesz benne romantika (amivel mondjuk mostanában egyre kevesebb bajom van az olvasmányaimban). Amit előzetesen tudtam, hogy nagy valószínűséggel nem fogom tudni megtippelni a gyilkost, mert Christie elég csavarosan ír, szóval a végén, amikor kiderült, hogy ki az elkövető, én is megdöbbentem.

No de míg eljutottunk odáig, hogy ki követte el a gyilkosságot, és hogyan (azért ez is zseniális volt szerintem), addig személy szerint elég sokat küzdöttem a szereplőkkel, mert hirtelen voltak nagyon sokan, ki kinek a férje-felesége (legközelebb szerintem jegyzetelnem kellene magamnak, mert tényleg sokszor előjön hasonló probléma nálam), és ki mit mond, ki keveri gyanúba ezzel saját magát, vagy éppen a másik szereplőt. A 21. század gyermekeként pedig számomra az is rettenetesen tetszett, hogy mindenféle kütyü, vagy DNS, ujjlenyomat, ilyenek nélkül is tökéletesen meg lehetett oldani az ügyet. Poirot személye és nyomozása is tetszett, leginkább az egyszerűsége és a titokzatossága, amivel túl tudott járni mindenki eszén.

Tulajdonképpen néhányszor kerül említésre a karácsony a könyvben, szóval akkor játszódik, de ezen kívül nem nagyon van benne ünnepi hangulat, így szerintem bármikor olvasható. A másik dolog, amit észrevettem, hogy gyakorlatilag egy szuszra olvasható a könyv: pici alakú, viszonylag nagy betűkkel, a történet pedig érdekes és gördülékeny. Tetszett, szóval biztosan folytatom Agatha Christie életművét.


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Agatha Christie-rajongóként el sem tudom képzelni milyen lehet nem ismerni a könyveit, pedig nálam is volt ilyen időszak. Örülök, hogy téged is megfogott Christie története, a Poirot karácsonya az egyik műve szerintem. Én az ABC-gyilkosságokat tudom ajánlani, szerintem az verhetetlen, de azok a regények is jók, amikben nem Poirot nyomoz: a Tommy és Tuppence sorozat humoros és egy kicsit más jellegű, mint a megszokott Christie-könyvek. Miss Marple-t személy szerint annyira nem kedvelem, de látom a fantáziát az öreghölgyben, sokaknak ő a szimpatikusabb, nem pedig Poirot.
    Üdv: Kriszti :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Van néhány Christie-könyvem, szóval fogok még csemegézni, az biztos :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)