2016-12-26

Stephanie Perkins (szerk.) – Ajándékba ​adlak

FÜLSZÖVEG: Az Ajándékba adlak néhol torokszorító, máshol humoros történetei hagyományos ünnepeket örökítenek meg, de korántsem hagyományos szereplőkkel és helyzetekkel. 

David Levithan, többek között az Egy másik nap világhírű szerzője, egy eszeveszett karácsonyról ír, amelyben egy srác Mikulásnak öltözve próbálja meglepni barátja kishúgát. A félreértések és bonyodalmak elkerülhetetlenek, de mit szól majd a család, ha kiderül, hogy a Mikulás idén valójában szerelmet vallani jött? 

Gayle Forman, aki az Itt voltam című regénnyel szerzett több millió rajongót, Sophie és Russell világába enged bepillantást, ahol a kívülállás erény is lehet, és egy apró csoda akár szerelmet is hozhat az iskola falai közé. 

Noel súlyosan allergiás a diófélékre, Mags majdnem a biztos halálból hozza vissza. Minden évben együtt ünneplik a szilvesztert, de vajon van-e a más a barátságon túl is a számukra? Rainbow Rowell, az Eleanor és Park és a Fangirl népszerű írója négy varázsos éjszaka történetét meséli el.


INFORMÁCIÓ: 
Kiadó: Libri - Insomnia
Oldalak száma: 471
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 440 g
ISBN: 9789633108727
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016
Fordító: Greskovics Eszter
Eredeti cím: My True Love Gave To Me

SZERINTEM: Ebben az évben talán a legjobb karácsonyra hangolódós kötet az Ajándékba adlak, hiszen nem csak egy, hanem rögtön tizenkettő történetet kapunk, ráadásul olyan szerzőktől, akik túlnyomóan könnyedebb, fiataloknak szóló írásokkal szereztek maguknak hírnevet, példának okáért a borító tetején szereplő szerzők.


Nekem kicsit nehezemre esik néha a rövidebb történetek olvasása, hiszen ha mondjuk egy olyan akad a kezembe, ami nagyon tetszik, akkor bevallom, nem könnyű pár tíz oldal után elengedni a szereplőket, vagy az épp megteremtett világot. Ugyan ezt az elvet vallom mondjuk a filmeknél és a sorozatoknál is, azért részesítem előnyben a sorozatokat, mert ami megtetszett, azt jó sokáig tudom élvezni, nem lesz vége kb. két órán belül :)

A bejegyzésben most csak néhányat emelnék ki, azokat, amik igazán tetszettek. Ilyen az első, a Variációk éjfélre, Rainbow Rowell-től, ami ha nem is volt kiemelkedő, de nekem tetszett. Kicsit nehéz volt először követni az időbeli ugrálásokat, de a végére belejöttem, és igazán megkedveltem a szereplőket, és a helyzetet.

A Hölgy és a Róka is nagyon tetszett, ennél azt éreztem, hogy ezt egy igazi, teljes hosszában kibontott regényben is nagyon nagyon szívesen olvasnám, több infóval, minden kis titoknak utánajárva. Az alapja nem új, viszont rám mégis az újdonság erejével hatott.

Az Angyalok a hóban számomra meglepő volt, s persze ebben benne van az is, hogy az én fejemben is vannak sztereotípiák, amiért azt gondoltam, hogy Hayley valahogy máshogy cselekszik majd, közönyös lesz, s főleg nem tippeltem volna arra, ami a történet vége lett.

A negyedik, s egyben utolsó olyan történet, ami nagyon tetszett, az a Csoda történt, Charlie Brown. Persze, ha van egy írásban valami hasonló szívszaggató, akkor engem általánosságban megvesz kilóra, viszont itt nagyon sokat mosolyogtam is.


Volt egy történet, ami tetszett, de a címe szerintem pocsék lett, ez pedig sajnos kihatott az egészre: Mi a franc volt ez, Sophie Roth? Nem igazán értettem, hogy miért jött elő olyan helyzetekben is, amikor totál felesleges volt, s ráadásul az még jobban fájt, hogy Gayle Forman története volt ez, aki valljuk be, milliószor jobbakat is tud írni.

Voltak történetek, amikhez vagy nem volt hangulatom, vagy túlságosan vontatottak voltak, ezeket szimplán átugrottam, átlapoztam. Összességében olyan könyv ez, amit jövőre is elő lehet venni, s talán jobb kicsit nyújtva, naponta, kétnaponta elolvasni egy történetet, ténylegesen ráhangolódni az ünnepekre, megemészteni az elbeszéléseket külön-külön is, mindnek hagyva időt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)