2016-12-31

2016 számokban és érzésekben, avagy statisztikai összefoglaló a blogról és az elmúlt évemről


Ez a fajta bejegyzés kezd hagyomány lenni: kettő éve írtam az elsőt egy amolyan hirtelen felindulásból, tavaly is írtam, idén pedig már csak azért is :) Tulajdonképpen rajtam áll, hogy mennyit osztok meg az évemből, de visszaolvasgatva (s persze a hiányos dolgokat megosztva) is remek emlékeztetők, hogy mik történtek, hogyan éltem meg az adott esztendőt. Amolyan számadás az év utolsó napján, amikor kilépek a szigorúan vett könyves blogból, és saját magamat is megmutatom.


Tavaly tettem be a best nine-os képet, mint fő képet, most pedig már kettő van: bizony, 2016-ban igyekeztem kettébontani a profiljaimat, mint például az Instagramot, hiszen nem tartottam túl szépnek a mindent ömlesztve elvet, és azért, hogy autentikus legyen, nem akartam nem megosztani bizonyos képeket. Emiatt a személyes profilomon kicsit visszacsúszott az aktivitás (amit nem bánok), viszont nagyon belejöttem a bookstagramba. Na jó, a profizmustól nagyon messze vagyok, hiszen vannak olyan profilok, akiken csak ámulok, de innen szép felfejlődni. Hasonló szisztémával a Twittert is kettészedtem, amit szintén nem bánok :)

Az idei év alapvetően jó volt: az első fele a munka látástól vakulásig című történetről szólt, viszont a szabadidőmben nagyon sokat mászkáltam Pesten, mármint ez maradt meg bennem, s ugyanekkor Szegeden is nagyon sok időt töltöttem. Számomra a Budapestre való költözés nem jelentett egyenes hátraarcot, hiszen a város, ahol 21 évet élsz, nyomot hagy benned... A szegedi kiruccanások hihetetlen mentális energiával töltöttek fel, és nagyon hálás vagyok, hogy volt lehetőségem ilyen sokat ott lenni. Van egy más aspektusa is, de a mai napig azt mondom, hogy egyáltalán nem bánok semmit.



A nyár egyrészt gyorsan eltelt, másrészt nem is tetszett: a kedves volt lakótársaim azok az emberek, akiket senkinek sem kívánok. Talán ez a része nem is idevaló lenne, de annyira nagyon megmaradt bennem a velük való csatározás, hogy óhatatlanul is ez ugrik be, ha a nyárra, mint évszakra gondolok. Valamilyen szinten valószínűleg én is alkalmatlan vagyok arra, hogy másokkal éljek együtt (mármint olyanokkal, akik random emberek), de amikor olyasvalaki is izzó dühvel viseltet irántuk, aki alapvetően egy emberszerető, empatikus, segítőkész személy, akkor azt hiszem, valóban baj van. Ez a személy pedig a barátom (iiiigen, idén rám talált a szerelem is :) – az idei tavasz pedig ezért is annyira különleges számomra), akivel azóta össze is költöztem, és bátran jelentem, szuperül működik az együttélés, szóval nem vagyok maximálisan alkalmatlan a dologra :) Nyár végétől ezt a nyugisabb időszakot élem, ekkor ugyebár volt egy nagyobb változás, egy nagy megnyugvás, és azóta tulajdonképpen sokkal többet is olvasok szerencsére. Nyáron alig olvastam, ami számomra meghökkentő volt, viszont ezzel kontrasztban áll a november és a december, amikor én sem értem hogyan, de gyakorlatilag ettem a könyveket.

November végén jött egyhullámvölgy, majd pedig decemberben a vizsgaidőszak az, ami idegbeteggé tett, így ha az év végét nem számolom, akkor egészen jó év volt ez a 2016-os számomra. Nyilván nem lehet minden mindig csodaszép, de pl. visszaolvasva a 2015-ös bejegyzést, fényévekkel több és jobb volt 2016, nem történt semmilyen tragédia, nem voltak hosszú, kilátástalan hónapjaim, és alapvetően sok jó dolog történt, amik mellett a negatívumok eltörpültek.


Őszintén szólva idén azt hiszem, nem lehet panaszra okom, sőt, örülök, hogy ilyen évem volt. Talán azt is megkockáztathatom, hogy boldog év volt, hiszen – mint írtam feljebb –, a problémák eltörpültek a jó dolgok mellett, és talán egy kicsit sikerült magamon is lazítanom, jobban ki tudtam élvezni a pihenést, az örömteli programokat, még ha néha forró fejű, és hisztis is voltam (ami sokak szemében unszimpatikus). Sok dolgot tanultam idén is, és sok olyan tapasztalatot szereztem, amik ha nem is mindig voltak kellemesek, de azt hiszem, kellenek a hosszútávú épülésemhez.


Eme bejegyzés születésekor az idei...
♥ oldalmegjelenítések száma 135.409 (összesen 295.625)
♥ bejegyzések száma 128 (összesen 404)
♥ kommentek száma 185 (összesen 772)
♥ feliratkozók száma 393
♥ Facebook-like-ok száma 2659
♥ Twitter-követők száma 825 - a személyesen, de azóta van egy blogos is, ott 236
♥ legtöbb látogató magyar, amerikai, orosz, és román ip címmel látogatott a blogra
♥ legtöbb látogató a Google, a Facebook, és a moly.hu-n keresztül érkezett a blogra
♥a leglátogatottabb hónap a december volt, amikor kettő rekord is megdőlt: 19-én az eddigi legmagasabb napi látogatószámot érte el a blog, 2393 kattintással, míg 2016 decembere az eddigi leglátogatottabb hónap is, közel 18.000 oldalletöltéssel.

Az idei öt leglátogatottab bejegyzés:

Idén kevesebb bejegyzés, kevesebb komment, és kevesebb kattintás volt a blogon, de ezt betudom a tavaszi/nyári videós kitekintésemnek, amikor gyakorlatilag csak a videókat linkeltem, s semmi érdemi dolgot nem csináltam a blogon.

A saját olvasási statisztikáim:
► 115 könyvet olvastam el
► összesen körülbelül 30 ezer oldalt olvastam el (a Moly számításai szerint)
► 1 könyvet hagytam félbe
► minden könyvemet magyarul olvastam

2016-ban is nagyon boldoggá tett, hogy ilyen sok magyar kiadó együttműködését élvezhettem, hiszen ahogy tavaly is írtam, számomra ez egy hatalmas megtiszteltetés, csak úgy, mint az olvasóim szeretete, kitartása, és aktivitása.

Boldog új évet kívánok mindenkinek!


1 megjegyzés:

  1. Jó volt ezt a posztot elolvasni. :)
    Boldog új évet kívánok én is neked!

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)