2016-11-07

Leitner Olga – Púder ​nélkül

FÜLSZÖVEG: Szingli vagy és valakinek ez nem tetszik? Anya vagy és úgy érzed, nem vehetsz fel egy normális ruhát, mert beszólnak? Néha az élet minden területén elvárják, hogy nő legyél, és ezt nem bírod? Fiatalnak érzed magad, de látva a tiniket úgy gondolod, hogy egy évezred választ el a mai trendektől? Nem mindig jó a szex? Egy kicsit mosd le a púdert, és kezeld lazán a dolgokat! 

Leitner Olga legújabb könyvében eredeti, sőt néha meghökkentő válaszokat találsz többször feltett kérdésekre. Ha kell egy kis leitnerolgis sodrás, ha kíváncsi vagy egy valódi nő néha megalkuvást nem tűrő véleményére, akkor épp azt a könyvet tartod a kezedben, amit neked találtak ki.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Athenaeum Kiadó Kft.
Oldalak száma: 256
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 330 g
ISBN: 9789632936031
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016
llusztráció: RAJZOKKAL

SZERINTEM: Kíváncsi voltam erre a könyvre, mert egyrészt Olgitól nem olvastam még semmit, pedig sokan dicsérik, másrészt pedig ez a sokszor kemény, szókimondó stílus sem taszít (lásd Csernus). Nos, nekem tetszett a könyv, igaz, nem tudtam vele 100%-ban egyetérteni – de azt hiszem, ez nem is baj.

A Púder nélkül egy igazi csajos, olvasmányos könyv: ami engem legelőször megragadott, hogy semmi száraz rizsa, hanem pörgős, érdekes szöveg, mindez néhány oldalon minimál rajzokkal megfűszerezve. De mit érne a szöveg – bármennyire is pörög –, ha nem tudok egyetérteni vele? Mert sokszor egyet tudtam érteni vele, sokat mosolyogtam, és sokszor bólogattam, na meg sokszor gondoltam azt, hogy bakker, ezt odaadom a páromnak is, mert nagyon jó lenne, ha látná, hogy néhány hülyeség nem csak az én hülyeségem, hanem úgy zusammen, női-dolgok.

Mivel a férfi teljesen másképp van bedrótozva, ezért valóban sokszor nem érti a nő finom, vagy már egyáltalán nem finom jelzéseit. Ettől azonban ő még nem egy érzéketlen, tahó, suttyó, hanem csak egyszerűen más… Férfi!

Szóval a nők nagyon kedvesek. Addig a pontig, amíg nem érzik azt, hogy te valamiért, valamiben jobb vagy, szebb vagy, okosabb vagy, mint ők. Akkor viszont meneküljön mindenki, ki merre lát, mert egy nő dühe, haragja, féltékenysége és irigysége határtalan.

Vannak dolgok, amik viszont érzésem szerint kicsit el vannak túlozva, sok bennük az írott temperamentum is, kicsit talán túl olgisak – mert hogy saját magát is bemutatta egy picit az elején –, és nem annyira lehet ráhúzni mondjuk minden nőre (például a második idézetet sem), egyszóval a könyv egy része saját véleményt közöl, más részekben pedig sokunk magára is ismerhet.

Ez a kötet viszont arra szuper, hogy – aki tud Olgi stílusával azonosulni –, az kap egy elég erős megerősítést arra, hogy nem csak a média által megkreált és felkapott szupernő kategória létezik, hanem a hétköznapi nő is, aki olyan, mint bármelyikünk; másfelől pedig olyan témákat is érint, s némileg talán olyan stílusban is, ami erősen gondolkodásra készteti az olvasót, hasonlóképp, mint mondjuk bármelyik Csernus-könyv.

Mindent összevetve nekem tetszett a könyv, és bárkinek tudnám ajánlani, akit érdekel a nőiség témája. Persze nem hiszem, hogy mindenki egyet tud érteni vele, vagy mindenkinek tetszik, mert hát ízlések és pofonok, de egy próbát mindenképp megér.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)