2016-11-22

Hevesi Krisztina – Szextrém

Perverziók, szexfüggőség és ártalmatlan különcségeink

FÜLSZÖVEG: Mi az, ami a szexben extrém? Mi alapján különböztethetjük meg a szerelmi légyottok izgalmát fokozó pajkos, de ártalmatlan játékokat a perverzióktól, amelyek már az egyén párkapcsolatát veszélyeztethetik, sőt, élete más területeire is romboló hatással lehetnek? A rengeteg kultúrtörténeti érdekességet felvonultató szexuálpszichológus szerző végtelenül szórakoztatóan kalauzolja az olvasót a bizarr gyönyörök útvesztőjében, egyszersmind bepillantást nyújt a különböző furcsaságok kialakulásának lélektani hátterébe és terápiás lehetőségeibe is. A szexuális erőszaktevők pszichológiai elemzéséből azt is megtudhatjuk, mire érdemes figyelnünk, vigyáznunk, hogy csökkentsük az áldozattá válás esélyét. 
Lebilincselő olvasmány!


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KULCSLYUK KIADÓ KFT. 
Oldalak száma: 240
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 330 g
ISBN: 9786155281150
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2014 

SZERINTEM: Ezt a könyvet tulajdonképpen vizsgára olvastam (képzeletbeli vállveregetés magamnak, amiért már bő egy hónappal a vizsgaidősuck előtt elkezdek készülni – mármint az olvasás megvolt időben, a bejegyzés került ki kicsit később), és őszintén fogalmam sem volt, hogy mire számítsak. Járok Kriszta szabvál óráira, a Szexuálpszichológia 1-re és 2-re is (ez a könyv az utóbbi témája), amiket szeretek, de néhány gondolatot mondott a könyveiről,  például hogy sokszor át kellett írnia, mert száraz, olvashatatlan volt.

Már az első néhány oldalon feltűnt, hogy az átírások jól sikerültek, mert egyrészt nagyon olvasmányos, másrészt pedig jókat mosolyogtam, mert az előadásmód, az elbeszélés pont olyan volt, mintha Krisztát hallgattam volna a PPK-n. Ez pedig bevallom, rengeteget dobott a könyvön.

A téma adott, a címből és az alcímből kiderül, hogy ez a kötet azzal foglalkozik, ami "nem normális, nem hétköznapi", az ártalmatlan különcségektől a pedofíliáig végigvezetve, sok olyan információval, amit mondjuk egy átlag ember tud, és rengeteg olyan leírással, amiket sejtünk, vagy nem tudunk, no meg persze nagyon sok pszichológiai szemszöget is mutat (igen, sokszor a tipikus és mi történt gyerekkorodban kérdéssel elindulva).

Hevesi Kriszta
Mivel mindezek mellett érdekel a pszichológia hétköznapi szinten, de nem azt hallgatom az egyetemen – így a szakzsargont nem is tudom hová tenni –, pont ezért tetszett a könyv, mert érthetően, hétköznapi nyelven oktat, ír le olyan dolgokat, amikről általánosságban csak tudásmorzsái vannak az embereknek. A szexuális perverziók nyilván nem az a téma, ami miatt mindenki azonnal szalad a könyvesboltba, de úgy vélem, akit érdekel a téma, akár egy kicsit is, annak hasznos olvasmány lehet. És hogy miért épp a hasznos szóval jellemzem? Az egyik kedvenc részem az volt (de ez órán is elhangzott), amikor egy mutogatóval (exhibicionistával) hozta össze a sors Krisztát, aki frappánsan annyit mondott, hogy hű, ilyen picit még nem is láttam – avagy (valószínűleg) hogyan vette el a kedvét a további mutogatástól. Ez nyilván az ártalmatlanabb kategória, de a könyv foglalkozik olyan zavarokkal is, amikor már más embereket is zavar, bánt a tevékenység.

És akkor álljon itt egy nagyon magánvélemény (nem mintha a blog alapvetően mint műfaj, nem az lenne): voltak a könyvben bőven olyan dolgok, amikre egyszerűen undorral tekintettem, és ez előadáson sokszor hatványozottabban is előjön. Nyilván azok a parafíliák, amik más emberekre bántóak, sértőek, erőszakosak, és ebben nincs benne mindkét fél beleegyezése, azt nem kell elfogadni, de én például képtelen vagyok olyan megértően és objektíven viszonyulni ezekhez, mint egy pszichológus. Ezt pedig nem az előadásokra, vagy a könyv megfogalmazására értem, hanem egészen egyszerűen a tényre, hogy valaki mondjuk a földből kiásott kiskutyára gerjed.

Összességében úgy gondolom,hogy egyrészt azért hasznos ez a kötet, mert ismeretterjesztő könyvnek is beillik, avagy kik vesznek körül bennünket nap mint nap, másrészt a magyarázatokkal, esetleírásokkal, példákkal a dolgok mögé enged láttatni, tehát hogy az adott illető miért cselekszik úgy, ahogy. ELTE-hallgatóknak pedig ajánlom a Szexuálpszichológia előadásokat, mert sokat lehet tanulni egy félév alatt mind a környezetünkről, mind saját magunkról.

U.i.: ebbe a bejegyzésbe kalkuláljátok bele azt is, hogy 1: ez egy könyves blog, 2: nyilván lennének velősebb, mélyebb gondolataim is, de ezek nem feltétlen olyanok, amiket nyilvánosan szeretnék megosztani a blogomon. Mindezek mellett a könyv tetszett, és érdekes volt.


1 megjegyzés:

  1. Olvastam a korábbi könyveit, illetve a cikkeit is szoktam, én szeretem Krisztának a meglátásait, gondolatait, elgondolkodtat, vagy egyet értek vele, ritkán szoktam ellene érvelni. Ezt a könyvet még nem olvastam, de kíváncsi vagyok rá.

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)