2016-11-27

Caleb Krisp – Ivy ​Pocket és az Óragyémánt

FÜLSZÖVEG: Ivy ​​Pocket egy átlagos szobalány, aki átlagon felülinek képzeli magát. Miután munkaadója inkább elszökik Dél-Amerikába, mint hogy tovább élvezze a társaságát, ifjú hősnőnk egyedül marad koszt és kvártély nélkül Párizsban… 

Ekkor Ivy váratlanul testhezálló feladatot kap. Fejedelmi fizetség ellenében Angliába kell vinnie a titokzatos Óragyémántot, hogy a születésnapos (és roppant ellenszenves) Matilda Butterfield nyakába akassza. 

A szobalány azonban hamarosan sötét rejtélyek és gyilkosságok hálójában, na, meg egy összeesküvés kellős közepén találja magát. Mindenki az Óragyémántra feni a fogát, hiszen a kő valójában átjáró egy másik világba…

„És ekkor történt. Ismét fellobbant bennem a vágy, mint a grófnő hálószobájában. Őrült vágy. Kétségbeesett kényszer. Egyetlen dolgot akartam: felvenni a nyakláncot. A nyakamba akasztani. Látni magam az Óragyémánttal a nyakamban. Igen, igen, megígértem a grófnőnek, hogy nem teszem. De mi baj lehet belőle? Felpróbálom, csak egy másodpercre. Vagy egy-két percre. Aztán leveszem. Soha senki nem tudja meg…”


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KOLIBRI GYEREKKÖNYVKIADÓ KFT 
Oldalak száma: 310
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 392 g
ISBN: 9786155450600
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016 
Illusztráció: RAJZOKKAL
Fordító: Pék Zoltán

SZERINTEM: Van egy dolog, amit már most, így a bejegyzés legelején szeretnék leszögezni: szeretem az ifjúsági irodalmat, és legalább annyira képes beszippantani, maga alá temetni érzelmileg (Matilda pl.), mint egy jó Stephen King. De. És itt van a kutya elásva. Ivy Pocket-től a falra tudtam volna mászni.

Tulajdonképpen nem Ivy-val van itt a gond, hanem a kedves szerzővel, Caleb Krisp-pel, aki ennek a szerencsétlen, 12 éves nagyszájú szolgálólány történetét egyszerűen képtelen volt rendesen elmesélni. Egy ideig bírtam, aztán azt mondtam, hogy eddig, és ne tovább, ez borzalmas. Mert vannak olyan történetek, amik komolyak, meg vannak olyanok is, amik humorosak, és van az Ivy ​Pocket és az Óragyémánt, ami humoros próbál lenni, de egyszerűen nem megy neki. És ezzel volt a legnagyobb bajom, hogy rengeteg olyan jelenet volt, amikor Ivy humorosnak szánt megnyilvánulásaival volt tele a lap, amiből egyszerűen nem éreztem ki a humort, nem mosolyogtam, mert egyszerűen nem volt vicces, humoros. Erőltetett volt, és a sokadik ilyen után már egyszerűen idegesítő is, hogy tudtam, itt most nekem jól kellene szórakoznom, mosolyognom, kuncognom kellene, de csak nézek, hogy wtf?


A másik dolog, ami számomra rettenetesen zavaró volt, hogy elvileg Ivy 12 éves, akik körül mozog pedig saccra 40-50, és simán odaveti az asszonyságoknak, hogy drágám. Persze, voltak olyan szarkasztikusnak vélt sorai,amikre azt mondtam, hogy oké, mert ha az úrnő nem szól vissza, nem jön rá, hogy konkrétan beszólt neki, akkor az inkább az ő ügyfeogyottságának számlájára írható, de ebből is túl sok volt. Erről pedig az a véleményem, hogy persze, Ivy egy regényhős, de ugyanakkor egy 12 éves kislány is, akinek nem kellene olyan stílusban kommunikálnia a felnőttekkel, ahogyan, mert nem illő, legalábbis az én szememben egyáltalán nem illő. Ez biztosan az én bogaram, de engem arra neveltek, hogy az idősebbeknek, tanároknak, stb. igenis adjuk meg a tiszteletet, ami nem egyenlő azzal, hogy nem lehet véleményünk, vagy hogy ők szentek és sérthetetlenek, de messzemenően más, mint ahogyan Ivy kommunikált.

Maga az Óragyémánt története pedig – gondolom a fentebb leírtak miatt – rettenetesen lassan körvonalazódott, és hiába érdekelt, bevallom, képtelen voltam csak emiatt végigolvasni a könyvet, szóval a látomásokon túl nemigen jutottam, és igazából annyira nem is zavar már így.

Összességében nagy csalódás volt ez a könyv, és nem is tudom jó szívvel ajánlani. Viszont mindenképp biztató, hogy sokaknak elnyerte a tetszését, szóval biztosan nem annyira borzalmas, és esetlegesen csak nem értem ezt a fajta angol humort.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)