2016-11-04

3. Blogszülinap


Szóval ez a nap is elérkezett, a harmadik életévét tölti be a blog :) Idén egyetlen nagyobb változás lesz ebben a szülinapos bejegyzésben, mégpedig hogy nem lesz nyereményjáték – egyszerűen így jött ki most a lépés, és nem is érzem szükségét a dolognak. Helyette inkább csak néhány gondolatot osztanék meg ezzel az egész blogos-könyvolvasós dologgal kapcsolatosan :)

Sokan megkérdezik, hogy hogy jött a blog ötlete, és erre igazából néhány szóban csak annyit szoktam mondani, hogy épp olvasási válságban voltam, és kellett némi motiváció. Ez igaz is, de egy picit le van egyszerűsítve. Akkor egy borzasztó időszakot éltem, és egyszerűen nem volt kedvem olvasni, nem tudtam, hogy ha akarnék olvasni, akkor mit, így inkább csak a gép előtt zombultam. Blogot akkor is szerettem írni, de az én témámat nem találtam, szóval úgy voltam vele, hogy miért is ne? Ha havi egy bejegyzés lesz, akkor havi egy bejegyzés lesz, bumm. Arra, hogy én könyves blogot írok, soha nem úgy gondoltam, hogy akkor én könyvkritikus leszek/vagyok, mert nem vagyok az: csak egy egyszerű olvasó, aki leírja a gondolatait az adott könyvről annak fényében, hogy hogyan hatott rá az adott történet, mi tetszett/nem tetszett, stb. 

Három éve egy kósza ötlet volt, és sokszor elgondolkodtam azóta is, hogy tulajdonképpen mondhatni rendszeresen írok, foglalkozok a bloggal, és ismerve engem meg a korábbi blogolási szokásaimat, hogyan lehetséges? Egy szó fogalmazódik meg bennem, ez pedig a szenvedély. Ezt korábban is írtam már más dolgok kapcsán is, hogy én ebben hiszek, valaki akkor tud mondjuk egy blogot, oldalt sokáig írni/vezetni, ha a töretlen a lelkesedése az adott téma iránt. Persze, a három év nem maratoni hossz, de számomra mégis ez az oldal az, ami a legtöbb ideig "túlélte". A szenvedély kapcsán még egy dolgot megemlítenék, ez pedig az, hogy sokszor hallottam már azt, hogy "á, én nem nyitok könyves blogot, annyi van belőle, mint égen a csillag, minek még egy?" – szerintem igenis megéri könyves blogot nyitni, mert egyrészt saját magadnak is írogathatsz, másrészt aki ügyes, vagy nem adja fel néhány bejegyzés után, annak igenis van lehetősége kitűnni a sok blog közül. Ez picit lelkesítés is szeretett volna lenni, másrészt azért annyira nem misztikus dolog ez a könyves blog-dolog :)

A blog három éve alatt nagyon sok dolog történt – jó is, rossz is –, de igyekszem a jóra koncentrálni. Nagyon sok embert megismertem, nagyon sok olyan élményben lehetett részem, amiben egyébként nem biztos; nagyon sok könyvet olvastam el ez alatt a három év alatt. Az elmúlt egy évre visszaemlékezni nehéz, mert – ha a blogszülinaptól számítunk – az eleje nagyon, finoman fogalmazva keserédes volt, míg a második felét a minden jó-érzés töltötte ki. Szuper volt a Könyvfesztivál, a Könyvhét pedig számomra rettenetesen rövid, de így is imádtam, mert néhány bloggerrel/vloggerrel sikerült találkoznom, aminek nagyon örültem, az pedig a totál hihetetlen kategória volt számomra ebben az évben, hogy néhányan felismertek, hogy én vagyok-e én, és olvasnak ❤️

Köszönöm, hogy ilyen sokan olvastok, és érdekesnek, fontosnak tartjátok a véleményemet; köszönöm, hogy egyre inkább közösséget alkotunk! ❤️


8 megjegyzés:

  1. Boldog blogszülinapot kívánunk! :) :)

    VálaszTörlés
  2. Boldog blogszületésnapot!
    Én nem bánom, hogy ezt csinálod. A korábbi blogjaiddal sem volt semmi bajom, mindet követtem, de eddig ez a legteljesebb, meg ezen látszik, hogy szereted, és foglalkozol vele. Nem mellesleg, a sok más könyves blog között, ez az egyik olyan, amiben van tartalom is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Igen, én is így érzem, hogy ez az A blog, ahol folyamatosan tudok miről írni, és szeretem is, van lelkesedésem, stb. :)

      Törlés
  3. Nagyon boldog Blogszülinapot! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen mindenkinek! :))

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)