2016-09-15

Kiss Ádám – Szütyiő

FÜLSZÖVEG: Nem untatnálak unalmas bemutatkozással, kissádám vagyok nagydávid stand up komedista. Szórakoztatom a népet általában a Dumaszínházban, országszerte és Budapesten, illetve a Showder Klub című műsorban az RTL Klub-on, valamint az interneten.










INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Ulpius-Ház Könyvkiadó KFT. 
Oldalak száma: 158
Borító: CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
Súly: 380 g
ISBN: 9789632543826
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2010 
Sorozat: DUMAKÖNYVTÁR 
Illusztráció: SZÍNES KÉPEKKEL

SZERINTEM: Ez az a könyv, ami tipikusan egy délutáni matiné, amitől nyilván ne várjunk semmi komolyat és szépirodalmit, ellenben sok nevetést. Nos, számomra ezt mégsem tudta hozni.

Elöljáróban még annyit, hogy Kiss Ádám az egyik kedvenc stand up humoristám, ami persze túl mainstream, de annó az ő poénjain röhögtem a legtöbbet (a másik Hadházi volt), így aztán mindenképp kíváncsi voltam, hogy könyvben mit alkot, A múltkori festés-pakolás után (nem nálunk) megtaláltam a Szütyiőt, és azonnal kölcsön is vettem, hogy majd jól elolvasom.


A könyvnek az a nagy problémája már az elejétől fogva, hogy egyszerűen írásban nem jönnek át úgy a poénok, mint ahogyan szóban, a tv előtt ülve, amikor látod Ádámka mimikáit, nézéseit, hallod az artikulációját. Valahogy ennek az összességétől lesz olyan kissádámos az egész, az adja meg azt a varázst, amit szerintem nagyon sokan kedvelnek ebben az országban. Olvasva pedig nekem valahogy nem volt ezzel a könyvvel kapcsolatosan adott az, hogy Ádám hangján olvassam, holott például Csernus könyvei mindig úgy "olvastatják" magukat.

Nem jött át, ez az egyetlen és legnagyobb probléma, mert amúgy a sztorik elmesélve biztosan nagyot csattannának. Ádámtól inkább egy életrajzi könyvet tudnék elképzelni félig komolyan, vagy egy olyan hosszabb történetet, ami humoros, limonádé, de mégis eltér a stand up comedy világától.


2 megjegyzés:

  1. Én még akkor kaptam ajándékba, amikor megjelent. Én is kicsit többet vártam tőle, mert Kiss Ádám az egyik nagy kedvencem.
    Más stand uposoknak is jelentek meg könyvei. Azokat olvastad már? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felméri könyve van még nálam kölcsönben, de szerintem nem fogok nagyon kapkodni, hogy a kezembe vegyem :( Alapvetően nem gondolom úgy, hogy ha Ádám könyve nem tetszett, akkor a többieké sem fog, de azért már bennem van a félsz, illetve most hirtelen egy kisebb könyvtárnyi ajánlott egyetemi irodalom is a nyakamba szakadt az éppen aktuális olvasmányok mellett :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)