2016-09-25

FILM | Kiéhezettek


Péntek este moziba voltunk hivatalosak, mégpedig a Kiéhezettek vetítésére. A történet elég frissen élt még bennem, mert aznap délután fejeztem be a könyvet, este pedig már a film következett, így pedig sajnos akarva-akaratlanul is félmosolyra húzódott a szám az összes olyan dolognál, ami nagyon nem úgy volt a könyvben, mint  filmben, ugyanakkor pedig nagyon kíváncsi voltam, hogy vajon hogyan ültetik át a sztorit mozgóképbe.


Alapvetően azt preferálom, hogy ha egy könyvből készítenek filmet, akkor előbb elolvasom a könyvet, majd ha érdekel, akkor csekkolom a filmet, aki pedig szintén ezen az elven van, az gyakran találkozhat azzal a problematikával, hogy bizony nagyon sok dolog változtatásra kerül, még olyanok is, amik nem lennének szükségesek. Elsősorban most célzok a főszereplőre, Melanie-ra, aki a könyvben egy hófehér bőrű, kék szemű, szőke kislány, ezzel szemben a vásznon egy afro kislány, mint ahogyan a fenti képen is látszik. Tulajdonképpen a két gyerek egymás ellentéte... 

A cselekmény szerint a Földön majdnem az összes ember kiéhezett lett, vagyis mondhatni zombi: csak az emberhús utáni vágy élteti és hajtja őket, az a néhány ember, aki pedig túléli, vagy gyilkolják egymást, vagy pedig túl kevesen vannak ahhoz, hogy bármi is történjen érdemben, mégis megpróbálják megmenteni a világot. Ennek a néhány embernek a történetét követi a film, és mivel spoilerezni nem akarok most sem, így kicsit félve írok le bármit is.




Alapvetően nem tetszett a film, pedig igazán szerettem volna szeretni, de rengeteg dolgon változtattak a könyvhöz képest, és az ilyesmin picit nehezen teszem túl magam. Emellett pedig nagyon sok olyan dolog is volt, hogy a könyvben részletesen leírtak mindent, hogy mi miért történt, egyszóval egy elég átfogó leírás van a kialakult helyzetről, világról, ezzel szemben a film alatt elgondolkodtam, hogy csak úgy, a könyv olvasása nélkül ez mennyire érthető? Elvileg nagyjából tiszta minden (a barátom nem olvasta a könyvet, és nagy sötét foltok nem voltak számára).

Nekem talán érthető, hogy rettenetesen nehéz elrugaszkodnom a könyvtől, és itt nem is akarok mélyebben belemenni semmibe (mert azt majd a könyv bejegyzésére tartogatom), viszont ha nagy körvonalakban nézzük az egészet, akkor egy tipikusnak mondható zombis film. Én bevallom, nem sok ilyesmit nézek (sorozatban), vagy nem sok ilyen filmet láttam, szóval a The Walking Dead-el vonható párhuzam volt olvasás közben sokszor a fejemben, mert ez az egyetlen sorozat/film, amit zombi-fronton csekkoltam.


Összességében nem bántam meg, hogy beültem a filmre, de határozottan az egyszer nézős kategória nálam. Aki szereti a zombis, apokaliptikus-világvége, menekülős, fertőzöttes filmeket, annak mindenképp ajánlom, no meg annak is, aki falta a regényt (a könyvről bővebben picit később).

A filmmel kapcsolatosan viszont egy dolog nagyon tetszett, ez pedig a zenék. Nagyon kíváncsi vagyok a soundtrack-re, mert eddig semmi infót nem találtam róla,

Ami (aki) pedig még külön öröm volt számomra, az Gemma Arterton: az egyik kedvenc színésznőm, szóval jó érzés volt főszerepben látni.


Kiéhezettek / The Girl With All The Gifts, 2016
Vertigo Media


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)