2016-08-23

Ransom Riggs – Vándorsólyom ​kisasszony különleges gyermekei (Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei 1.)

FÜLSZÖVEG: Egy rejtélyes sziget 
Egy elhagyott árvaház 
Egy különös fényképekből álló gyűjtemény

Ez vár felfedezésre a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei című felejthetetlen regényben, amely a fantázia és a fotográfia elegyéből kever izgalmas olvasmányt. Történetünk kezdetén rettenetes családi tragédia indítja útnak a tizenhat esztendős Jacobot egy távoli, Wales partjai közelében lévő szigetre, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy Vándorsólyom kisasszony gondozottjai nem csak különlegesek voltak, de talán veszélyesek is. Lehet, hogy nem véletlenül száműzték őket egy kietlen szigetre. És valamiképpen – lett légyen ez bármilyen valószínűtlen – talán még mindig élnek. 

Ez a nyugtalanító, réges-régi fényképekkel illusztrált regény élvezetes olvasmány felnőtteknek, tiniknek és bárkinek, aki élvezi a hátborzongató kalandokat.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Kossuth Kiadó Zrt. 
Oldalak száma: 352
Borító: KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ
Súly: 606 g
ISBN: 9789630968829
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2011 
Illusztráció: FEKETE-FEHÉR KÉPEKKEL
Fordító: Gálvölgyi Judi
Eredeti cím:  Miss Peregrine's Home for Peculiar Children

SZERINTEM: Ez volt az a könyv, ami nagyon nagyon régóta birizgálta a fantáziámat, de aztán egy ideig csak tologattam, hogy á, túl jónak tűnik, és inkább majd valamikor elolvasom. Aztán mindig szembe jött velem, legutóbb akkor, amikor moziztunk, és mivel egy hónapon belül jön a film, így a reklámok közt ott volt eme trailer is. Na, akkor éreztem azt, hogy nekem ezt el kell olvasnom, minél előbb, nincs mese.

És tudjátok mit? Ne menjetek szembe a megérzéseitekkel könyves fronton sem, mert – pardon my Frrench –, de ez a könyv kurva jó! Egyetlen pillanatig sem volt unalmas vagy vontatott, sőt, nagyon régóta először ennél a regénynél éreztem azt, hogy nem tudom letenni, hogy leültem olvasni, és amikor először felpillantottam, akkor úgy 50-80 oldallal arrébb jártam, mint ahol kezdtem (a Goodreads miatt tudom ennyire, ott szoktam vezetgetni, hogy éppen hol tartok), semmi szöszölés, semmi felugrálás közben – persze, ha épp az időm is úgy engedte. Rettenetesen addiktív, beszippant a világ, a történet, a karakterek; keresem a szavakat, mert annyira lenyűgözött a könyv.



Alapvetően a karakterek is a szívembe lopták magukat, viszont volt pár dolog, ami nekem picit furcsa, és itt ugye akarva-akaratlanul is a film trailerével is picit hasonlítottam: számomra Vándorsólyom kisasszony valahogy egy idősebb hölgy érzetét keltette, de talán ennek a legfőbb oka, hogy kisasszony a megszólítása, ami nekünk, 21. századi gyermekeknek nem igazán mindennapi. És akkor a filmben ott van Eva Green a mindössze 36 évével, ami nekem valahogy nem annyira jött össze, habár a színésznőt kedvelem – de majd a film megnézése után derül ki, hogy a könyv és a film ebből a szempontból mennyire üti egymást (olvasás közben nekem ütötte).

Az egész könyvnek van egy komor, sötét, de néha mégis napfényes hangulata, és szerintem pontosan emiatt szerettem ennyire. Persze, az írásmód, a szavak, mondatok csavarása is sokat dobhat egy könyvön (és igen, van, amikor az a legnagyobb vonzereje), de itt éppen a hangulatkeltés volt az, ami elrabolta a szívem. A kiadás csodaszép, keményfedeles, védőborítós, és teli van régi, fekete-fehér képekkel – és ezek azok, amiatt azt hiszem, teljessé válik ez az egész élmény.



Bevallom, a kissé elcsépeltnek hangzó, időutazós-téma is rettenetesen tetszett, illetve főleg az, ahogyan Jake ki-be rohangált az időhurokba, de ennél többet nem szeretnék leírni, nehogy spoilerezzek. Ha a film trailere (is) tetszik, a fülszöveg is megnyerte a tetszéseteket, akkor mindenképpen ajánlom a könyvet, számomra egy nagy nagy meglepetés volt, és sajnálom, hogy nem olvastam el hamarabb. Vagy talán mégsem sajnálom annyira, hiszen a trilógia immáron teljes, mostanában jelent meg a harmadik rész is (2: Üresek városa, 3.: Lelkek könyvtára), így nem kell olyan sokat várnom a folytatásra, és a befejezésre.

A könyv vége szerencsére nem cliffhangerrel (függővéggel) ér véget, de azért így is jócskán maradnak megválaszolandó kérdések, tehát ha nem is falkaparósan sürgős a folytatás, de mindenképpen érdekel.

Egy kis kedvcsináló, szeptemberben érkezik a film:



5 megjegyzés:

  1. Köszönöm a véleményt, hasonlóan hozzád, én is nagyon régóta szemezek már vele, de az elhatározásomat főleg a trailernek köszönheti.Bár még nem kezdtem neki, remélem, hamarosan eljön a megfelelő időpont rá! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne halaszd soká, szerintem megéri még a film megnézése előtt elolvasni - film pedig egyértelműen moziért kiált, mármint Tim Burton, és a képi világa is szépséges, ez az előzetesből is kiderül :)

      Törlés
  2. Nagyon gondolkodtam a minap, hogy megvegyem a könyvet, mert a trailer teljesen lenyűgözött, de végül otthagytam (csak hogy bizonyítsam páromnak, igenis képes vagyok üres kézzel kijönni a könyvesboltból :P). Öreg hiba volt. Amint lehetőségem lesz azonnal beszerzem, nagyon felcsigáztad a kíváncsiságom ezzel az ajánlóval, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mindig kifizetődő erősnek lenni :D Remélem tetszeni fog, írj majd, ha elolvastad :)

      Törlés
  3. Én évekkel ezelőtt olvastam valamikor, nekem csak annyi maradt meg, hogy eléggé nyomasztó volt, és bevallom a sztori sem rémlik egészen. Viszont, a trailer meg annyira tetszik, hogy erősen gondolkodom rajta, hogy adok neki még egy esélyt és megveszem a folytatást is. Eva Green a Penny Dreadful óta nagy szerelmem, nagyon várom miatta ezt a filmet! (Ja, ha azt a sorozatot még nem láttad, csekkold, szerintem imádni fogod!)

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)