2016-03-23

Rafael Santandreu — A boldogság receptje

FÜLSZÖVEG: LEVERT, AGGÓDÓ VAGY MORGÓS? ITT A LEHETŐSÉG, HOGY NYUGODTTÁ, VIDÁMMÁ ÉS OPTIMISTÁVÁ VÁLJON EGY KIVÁLÓ TERAPEUTA SEGÍTSÉGÉVEL! 

Rafael Santandreu, a Barcelonában tevékenykedő neves pszichológus vallja, az életet élvezni kell: szeretni, tanulni és felfedezni. Mindezt azonban csak akkor érhetjük el, ha a félelmeinket legyőzve elsajátítjuk, hogyan mondjunk búcsút a mindennapjainkat megkeserítő negatív gondolatoknak. 
Páciensek és híres emberek történeteit bemutatva nyújt segítséget abban, hogy megváltoztassuk a gondolkodásmódunkat és másképp cselekedjünk. A szerző a kötetben a kognitív pszichológia legkorszerűbb és leghatásosabb eredményeit osztja meg velünk mindezt azzal a nemes céllal, hogy erősebbek és boldogabbak legyünk.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft. 
Oldalak száma:284
Borító: KARTONÁLT
Súly: 430 g
ISBN: 9789633105757
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015 
Fordító: Varju Kata
Eredeti cím: L'art de no amargar-se la vida

SZERINTEM: Ez volt az a könyv, aminek nagy reményekkel álltam neki, és igazán érdekelt, hogy mit mondhat az írója. Ennek oka nem más, mint hogy laikusként imádom a pszichológiát, ezzel a műfajjal pedig eddig csak Csernus Imre kapcsán találkoztam (na jó, talán idevehetjük még Csíkszentmihányi Mihályt is, viszont utóbbi írása nagyon nem jött be évekkel ezelőtt).

Ez volt az a könyv, ami egy nagy csalódás volt számomra. Hogy miért? Mert egészen jól indult, érdekes is volt, és nem voltak benne bonyolult szakszavak, hanem tényleg a mindennapi ember nyelvén fogalmazott, olyan dolgokkal kapcsolatban, ami a mindennapi embert érdekelheti, érdekli, foglalkoztatja, vagy netán bántja.

Nagyon szerettem volna szeretni a könyvet, de egyszerűen nem ment, főleg úgy, hogy volt benne egy olyan összegző gondolatsor, ami után már nem is tudtam folytatni, mert egyszerűen hiteltelenné vált a szememben az egész. Ez a gondolatsor pedig azt lett volna hivatott átadni, hogy megnyugodhatunk, és a szorongásaink elmúlhatnak, ha a saját halálunkra gondolunk. Számomra ez egy hihetetlenül erős és felkavaró téma, ráadásul van olyan ember a Földön, akit ez megnyugvással töltene el? Engem biztosan nem....

Sajnálom, de engem ez a néhány mondat annyira kizökkentett, és elterelt, hogy ez maradt meg a leginkább a könyvből. Nagy csalódás volt, de azét annak valamelyest örülök, hogy nem a műfajban csalódtam, hanem "csak" az íróban.

Bővebben a videóban a könyvről.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)