2016-01-08

J. D. Salinger – Három korai történet

FÜLSZÖVEG: Én persze megértem – mondta Edna –, hogy mit érezhet a fiú, miután egész nyáron kísérgetett valakit, költötte a pénzt, amit pedig nem lett volna szabad elköltenie, színházjegyekre meg táncos helyekre, meg mit tudom én mire. Persze hogy úgy érzi, hogy az a valaki az adósa. Én viszont nem ilyen vagyok. Egyszerűen nem ilyen az alkatom. Nálam csak az igazi jön szóba. Ahhoz, hogy… szóval, érted. Úgy értem, ha van szerelem, meg minden.

Tartalomjegyzék

A fiatalok 
Menj fel Eddie-hez 
Egyszer egy héten ki fogod bírni



INFORMÁCIÓ:
Kiadó: HELIKON KIADÓ KFT. 
Oldalak száma: 68
Borító: KARTONÁLT
Súly: 60 g
ISBN: 9789632276465
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015 
Sorozat: HELIKON ZSEBKÖNYVEK 
Fordító: Bart István

SZERINTEM: Két oldalról is érdekes ez a könyv számomra: egyrészt azért, mert hallottam pár dolgot még hónapokkal ezelőtt róla, mégpedig hogy miért adják ki ezeket a korai novellákat, hogy maga az író biztosan nem akarta volna, mert szerinte nem lettek olyan jók ezek az írások, egyszóval már-már szentségtörésnek vették néhányan, másrészt pedig igen rövidke, ráadásul illusztrált könyv, szóval nem az a kategória, amit hetekig olvasgat az ember. Sőt. Konkrétan a reggeli kávém mellett olvastam el, és persze, az olvasás nem lóverseny, de adott egy pici sikerélményt, hogy ennyire rövid időn belül kiolvastam egy könyvet :) Ó igen, és ez a könyvecske nálam 2016. első  megkezdett és befejezett kötete.

Három novella található benne, s noha Molyon lehúzták a könyvet, nekem tetszett. Nem szokványos (és nem, nem tudok hasonlítani, mert a Zabhegyezőt / Rozsban a fogót nem olvastam még), de az már a legelején érződik, hogy van egy nagyon más stílusa Salingernek, mondhatni már-már bája, ahogy fogalmaz, és nekem ez tetszett rettenetesen. Ezen túlmenően pedig azt éreztem, hogy mennyire helytálló a mai világban is mindhárom írás, emberekről, emberi kapcsolatokról, egymáshoz való viszonyulásunkról, érzésekről.

Tetszett, és ajánlom, mert a Zabhegyező / Rozsban a fogó előtt mindenképp van létjogosultsága, és élvezhető (mondjuk utána sem hiszem, hogy bármi probléma lenne vele...). És a reggeli kávéhoz is tökéletes :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)