2015-12-23

Lakatos Levente – Szeress jobban! (Barbibébi 2.)

FÜLSZÖVEG: Barbara öt esztendeje megjárta a poklot. Az akkor tizenhét éves, mindent a pillanat szépsége alá rendelő lányt megkísérelték eltenni láb alól. Barbit a lehetőségek városáig, New Yorkig üldözi a múltja, ott igyekszik új életet kezdeni, tervei azonban sorra kudarcba fulladnak. A huszonéves lány vaskos hazugságokba burkolózva él, mígnem egy baljós éjszakán találkozik egy titokzatos, még nálánál is súlyosabb lelki terhet hurcoló férfival. Vajon sikerül megmenteniük egymást a sötétségtől?

Krisz öt éve tartó, tökéletesen gondtalannak hitt párkapcsolata egyik pillanatról a másikra összeomlik. A kiábrándult fiú New Yorkba menekül, hogy tisztázza felkavart érzéseit. Éppen amikor a háta közepére sem kívánja a társaságot, a sors összehozza egy agyontetovált, illegális küzdősportot űző férfival. A titkoktól kemény álca azonban nagyon is sebezhető szívet takar, amely most könnyen megrepedhet…

Barbibébi története öt évvel az első kalandot követően folytatódik! Mennyit változik az ember a felnőttkor küszöbét átlépve? Hogyan találunk valódi önmagunkra, pontosabban arra a személyre, akit majd néhány év múltán ismét átértékelhetünk? Áldozni kell-e a harmóniáért, és utóbbi egyenlő-e a boldogsággal? A legtisztább tükröt önmaguknak állíthatjuk, a kérdés, hogy van-e bátorságunk belepillantani.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft. 
Oldalak száma: 602
Borító: KARTONÁLT
Súly: 560 g
ISBN: 9789633105740
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015

SZERINTEM: Lakatos Levente könyveihez ezidáig nem volt még szerencsém, szóval tulajdonképpen nem tudtam hová tenni őt irodalmilag. Egyrészt az Aktus a megjelenésekor is érdekelt (meg most is), aztán ahogy múlt az idő, egyre jobban körvonalazódott bennem, hogy például (a vélemények alapján) az Aktus nem "szexkönyv", ahogyan sokan beállítják olvasatlanul. Amikor posztoltam a könyvről (Szeress jobban), hogy nálam van, és hamarosan olvasom, akkor is kaptam egy-két hasonló fanyalgást, lenézést, pluszban nagyon jól szórakoztam a BKV-n is: szerintem még ennyire sokan soha nem bámultak meg engem olvasás közben :D

A Szeress jobban! szintén nem sorolható a Levente kapcsán felállított sztereotípiák sorába, mondjuk erről bevallom, igyekeztem is tájékozódni azelőtt, hogy ténylegesen nekikezdtem volna a regénynek. A könyv megjelenése elég robosztus a maga több, mint 600 oldalával, viszont ehhez képest nagyon gyorsan haladtam vele tanuás, és vizsgák közepette is, mert engem például személy szerint  nagyon beszippantott. Tetszett, hogy nem volt hosszú, king-i felvezetés, csak éppen annyi, amennyivel be tudtam határolni, hogy most akkor tulajdonképpen miről fogok olvasni, kik lesznek a főszereplők, stb. Velük szerencsére részemről nem volt semmi probléma, amit azért írok, mert a könyv második rész, s noha a Barbibébi olvasása nélkül is érthető, azért egy sorozatot a kezdés nélkül olvasni elég furcsa (mondom ezt úgy, hogy pl. a Setét Toronyból sem olvastam az első részt jó ideig, csak azt hiszem, a negyedik vagy az ötödik kötet után).

A Szeress jobban azért is izgalmas olvasmány, mert például az első egyharmadnál sem igazán lehet sejteni, hogy mi fog történni a regény végén, és ez alatt most inkább azt értem, hogy Budapesten indul a könyv, Barbival, Krisszel, és Norkával, na meg egy megoldásra váró üggyel, illetve egy szerelmi háromszöggel, majd pedig Krisz utazásával folytatódik, ami egyenesen New York City-be repít – s a cselekmény nagyobb része itt játszódik. A könyv váltott szemszögű, azaz az egyik fejezetben Barbi, míg a másikban Krisz nézőpontját olvashatjuk, s például így ismerhetjük meg Atlas Jones-t is, vagy Deshit, Barbi indiai lakótárát. Utóbbiról egyébként Mindy Kaling ugrott be minden egyes alkalommal, ami nálam nem jellemző, mármint hogy létező emberekhez hasonlítsak, társítsak egy-egy könyves karaktert. Egy szó mint száz, a felvezetés megkapó, olyannyira, hogy tudtam, hogy tanulnom kellene, mégis ott ragadtam a könyv fölött :)

Maga a cselekmény (melyre a fülszövegből lehet következtetni, szóval inkább nem mesélném el a saját szavaimmal) nekem tetszett, azon belül is a House of Broken Heartsos-részek, melyben nagy szerepe volt Barbinak is, szerintem. Tulajdonképpen az ő karaktere, karakterfejlődése az, ami a leglátványosabb a regényben; aki elindul az elején, mint egy alárendelt nő, majd pedig a könyv végén már egy erős, karakán karakter lesz belőle. Most mondhatnám, hogy ő viszi a hátán a könyvet, de ez kissé butus megállapítás lenne tekintve, hogy mi a címe a könyvnek, és egy sorozat folytatása. Viszont nem csak ő fejlődik, hiszen ott van Krisz, mint mondhatni, másod-főszereplő, akivel hiába laknak együtt az utazás során, mégis teljesen más történeteket ismerhetünk meg az ő szemszögéből, illetve azt hittem eleinte, hogy nem fog történni vele semmi eget rengető, de tulajdonképpen ő a legjobb példa arra, hogy mégis. Az életben is megtörténhet, de számomra inspiráló volt, ahogyan félre tudta tenni a legnagyobb fájdalmát, és ebből kerekedett az ő sztorija.

Spoilermentesen nagyon nehéz bármit is mondanom, de tényleg tetszett. Lelkis részek is voltak benne  – mondhatni a nagy része az volt (tudjátok, én is ilyen reménytelenül lelkizős ember vagyok), mind Barbi (és Noel), mind Krisz (és Atlas) részéről, de volt benne nyomozós szál is, no meg azért a romantika sem felejtődött el. Mint már említettem, ez az első könyvem Leventétől, szóval nem tudom, milyen más karakterei vannak, de Noelről és Atlasról is szívesen olvasnék még a továbbiakban (mondjuk egy Barbibébi 3-ban :)). Az oldalak száma pedig ne riasszon el senkit: olvasmányos, érdekes, ráadásul a végén még kevesli is az ember, hogy máris vége. Apropó, vége: nagyon tetszett az utolsó pár oldal, és előtte már sejtettem, hogy ez lesz az a "csavar", de ezek után egyszerűen muszáj lesz folytatni.

Olvasás közben nekem tetszett, hogy úgy utalt vissza a szereplőkre, ahogyan kevesen, célzok itt mondjuk a "kerekseggű"-re, vagy hogy nem a - mondta xy kifejezéssel volt teli a regény, hanem olyanokkal, mint például "kacagta xy". Apróságok, de sokat tudnak dobni rajta.

Összességében tényleg tetszett, mert egy könnyed kikapcsolódás a könyv, aki pedig ezt keresi, annak bátran ajánlom. Eleinte tartottam tőle, és nem tudtam hová tenni, de a regény abszolút rendben van. Egy próbát legalábbis mindenképp megér, és érdemes mindenféle sztereotípiát és előítéletet félretenni az íróval kapcsolatban.

Értékelésem: 8/10



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)