2015-12-21

Joe Abercrombie – Half the World / A harcos (Szilánkos-tenger 2.)


FÜLSZÖVEG: Ritkán, de előfordul, hogy egy lány nem Béke Atya, hanem Háború Anya szolgálatába szegődik. Hild Bathu, azaz Tüske csak a csatározásnak él, apjához hasonlóan diadalra vágyik, de egy végzetes gyakorlótéri baleset után nem harcos, hanem gyilkos lesz belőle. 

Yarvi atya, Gettföld agyafúrt minisztere megmenti őt a kínhaláltól, és magával viszi egy küldetésre, amely nagy hatással lehet a Szilánkos-tenger sorsára. Háború fenyeget, és Yarvi egész országát elpusztíthatja, ha a miniszter nem talál szövetségesekre. 

Tüske az úton harcossá érik, de mint mindenki más belegabalyodik Yarvi atya cselszövésének hálójába, ahonnan nem mindenki kerül ki épségben. A miniszter a köz java érdekében képes feláldozni bárkit, főleg egy harcost, de Tüske talán képes lesz saját utat vágni magának a kardjával.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Athenaeum Kiadó Kft.
Oldalak száma: 490
Borító: KEMÉNYTÁBLA
Súly: 670 g
ISBN: 9789632934945
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Sorozat: SZILÁNKOS-TENGER

SZERINTEM: Kíváncsi voltam a Half the King után, hogy vajon mennyiben lesz másabb a folytatás, vajon mennyire fog tetszeni, no és a legnagyobb dilemmám: el tudok-e vonatkoztatni a Trónok Harcától, azaz kapok-e megint olyan nagyon hasonlító karaktereket, illetve hozzájuk olyan GoT-os jellemeket, amik miatt megint évődni fogok. A poént már az első bekezdésben lelövöm: igen.

Rengeteget gondolkodtam ezen a könyvön, hogy vajon bennem van a hiba, vagy tényleg ennyire lehetetlen elvonatkoztatni a Trónok Harcától, és nem tudom. Mert rengeteg könyvet olvastam a sorozat elolvasása és megnézése óta, illetve eddig még soha nem vetítettem rá számomra új karakterekre ennyire a korábbi élményeimet, így pedig a Szilánkos-tenger sorozat is ludas valamilyen formában.

A cselekménye érdekes lehetne a könyvnek, ha Tüske említésekor nem mindig Maisie Williams, alias Arya Stark arca jelenne meg előttem, aki ugyan úgy fiatal lány, és nem érdeklik a hölgyeknek szánt időtöltések, sokkal inkább a harc. Ha csak ennyi lenne a párhuzam, az valóban nem lenne sok, és el is lehetne vonatkoztatni, ám a karakter túl sok hasonlóságot hordoz Martin "gyermekével". Ugyan úgy, mint Yarvi atya, vagy Laitlin királyné – de erre az első rész értékelésénél már kitértem bővebben is.

A Half a Kingnél még élveztem az olvasást, viszont itt már nagyon erősen éreztem, hogy nem nekem való. Rettentően sajnálom, mert például Joe Abercrombie-ra sokáig kíváncsi voltam, így pedig mondhatni, nagyot csalódtam.

Trónok Harca fanatikusoknak nem ajánlanám meleg szívvel, viszont aki nem ismeri a Game of Thrones-t (nem olvasta, nem nézte a sorozatot), az bátran tegyen egy próbát. Rossznak nem rossz a történet, de mint említettem, én képtelen voltam elvonatkoztatni az egyik legnagyobb kedvencemtől.

Értékelésem: 5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)