2015-12-28

ÉVÖSSZEGZÉS: MIT VALÓSÍTOTTAM MEG A 2015-ÖS KÖNYVES ÉS BLOGOS TERVEIMBŐL


Eme bejegyzésben nem csak a januári terveim kimenetelét ecsetelném, hanem a könyves kihívásokat is ráncba szedegetném, hogy hol mit "értem el". Az idei első bejegyzésem egy olyan poszt volt, melyben írtam néhány dolgot, hogy mit szeretnék megvalósítani idén, s többek között erre is kitérek alább.


Elsősorban szeretnék többet olvasni angolul. (X) Sajnos nem jött össze, de szerintem ehhez hozzácsaphatjuk azt is, hogy annyi angol könyvet sem olvastam el, mint tavaly. Ha jól emlékszem, akkor idén konkrétan 0, azaz nulla angol regényt olvastam. Jövőre viszont kettőt mindenképp fogok, mert a listáimon is fent vannak ezek a történetek.

Szeretnék több nemzet szerzőivel megismerkedni. (✓) Igaz, nem annyira nagyon sok új nemzettel ismerkedtem meg, de azért sikerült néhánnyal: spanyol, norvég.  mexikói, lengyel, kanadai, japán, izlandi, dán, brazil, ausztrál. Oké, visszavonom, ez nem is annyira kevés :D

Szeretnék több, eddig számomra ismeretlen műfajjal is megismerkedni. (X) Ez sajnos szerintem egyáltalán nem jött össze. King és a horror maradt, jött néhány young- és new adoult regény, és azt hiszem, ennyi. Nem vagyok elkeseredve, majd legközelebb :)

Több klasszikust szeretnék olvasni. (X) Furcsa, de úgy érzem, hogy a Blogturné Klub miatt egyáltalán nem is kacsintgattam a könyvtár felé, ráadásul amiket összevásárolgattam könyveket sem nagyon olvastam, legalábbis nem úgy, ahogy terveztem volna, Ebben én vagyok a hibás, én vállaltam túl magam a BTK-ban, meg aztán egy csomó más jellegű dolog is bekavart idén, ami miatt nem tudtam úgy és annyit, és olyat olvasni, mint szerettem volna. Azért szerencsére ez a szám nem nulla, mert például ott van A Mester és Margarita, A gyertyák csonkig égnek, vagy éppen A kis herceg újraferdítése. Az év első felében viszonylag sok klasszikust olvastam, de ezek órákra kellettek, így nem veszem őket ide. Siettem velük, és már másnap is alig emlékeztem, hogy mit olvastam, annyira muszáj volt az egész. Szóval...csak az számít, amit élményből olvasok.

És akkor íme kettő kihívás, amikre jelentkeztem 2015-ben. Igen, van még a 2015 Reading Challenge is, de ott van egy-két kategória, ami számomra teljesíthetetlen volt, szóval inkább nem vesződnék azzal, hogy linkelgessek, meg gondolkodjak, hogy hova mit. A 2016-os elvileg logikusabb, de arra majd januárban jelentkezem.

Igaz, ez a kihívás még októberben véget ért (és novemberben kezdődött a következő), de az év nagy része megvolt rá, hogy olvassunk. 10 könyvből 8-at olvastam, vagy ha úgy tetszik, akkor 11-ből 9-et, mert hivatalosan van egy JOKER is. Azt hiszem, ez elég szép eredmény.

Na ez az, amit nagyon szépen buktam, mert csak négy könyv sikeredett a 12/24-ből. Jövőre ennél szerintem több lesz, mert például nem pakoltam bele 1200 oldalas Anna Kareninát, de van helyette alig 150 oldalas más klasszikus (Helikon Zsebkönyvek).


Nem kesergek egyiken sem, mármint hogy a sokból csak egy van, amit kipipálhattam. Januárban is megjegyeztem már, hogy ezek csak iránymutató listázgatások, és ha semmi sem jön össze belőle, hát bumm, nem dől össze a világ. Ellenben jól szórakoztam, amikor megírtam a bejegyzést :) Január elseljén ismét írok egy olyan listát, mint ami eme bejegyzés elejét adja, és egy év múlva ilyenkor kiderül majd, hogy jövőre sikerül-e többet teljesíteni. Addig pedig örülök annak, ami megadatott: annak a hihetetlen mennyiségű könyvnek ♥

Nektek milyen évetek volt?


2 megjegyzés:

  1. Átlag heti 1 könyvet olvasok. Szerintem minden evő vagyok. Ha elolvasom egy sorozat első könyvét akkor muszáj az egészet olvasnom. Így sikerült a Halálosztó 2029 sorozatot letudnom, vagy a Éjszaka Háza 9 részét. Ezeken kívül becsúszót még pár remek darab pl Meghalsz, tengerész!(amit kb 2 évente el kell olvasnom) stb. Terv? Hát ennél több könyv.

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)