2015-12-19

Demcsák Zsuzsa & Bali Sándor – Példa-képek


FÜLSZÖVEG: Példaképek. Követendő példák. Értékőrzők egy értékválsággal telített korban. A híres riporternő (Demcsák Zsuzsa) és a fotográfus (Bali Sándor) nem hamis messiások, hanem hiteles példaképek nyomába erednek. Kezük nyomán nem sztárpletyka-könyv születik, hanem egy minőségi válogatás: 30 híres magyar személyiség mesél élete küzdelmeiről és az útról, amely a „szegénylegénységből a királyságba”, az ismeretlenségből az ismertségbe vezette őket. A Példa-képek című kötet fotóalbum és vallomáskönyv egyben. Exkluzív ajándékkönyv, egyben útmutató a hiteles és sikeres élethez.






INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Athenaeum Kiadó Kft.
Oldalak száma: 128
Borító: KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ
Súly: 300 g
ISBN: 9789632934952
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Illusztráció: FOTÓK: BALI SÁNDOR

SZERINTEM: A Példa-képek egy csodálatos ajándékötlet, de szerintem önmagunk megajándékozására is tökéletes lehet. Számomra ez nem egy "fotókönyv", hanem sokkal inkább olyan történetek gyűjteménye, amik olykor megrendítőek, tanulságosak, és elgondolkodtatóak...

Egy délután alatt végigolvastam az összes portrét, ha mondhatom így (mert közben meg-megálltam, elgondolkodtam, elmerengtem, és nem tipikus olvasás volt ez), és akkor, elsőre is éreztem, hogy van néhány személy, akinek a mondandója számomra kiemelkedik a többiekéből. Nem azért, mert ők mindenek felett állnak, sokkal inkább azért, mert én, mint ember, mint olyan ember, aki rengeteg mindenen (és itt inkább a rosszabb dolgokra gondolok) keresztül ment közel éreztem ezeket az írásokat, történeteket magamhoz. Akik a legjobban megfogtak, nem mások, mint Bagdy Emőke, Yvonne Dederick, és Zacher Gábor. Utóbbi munkássága eddig is érdekes volt számomra, és "az ország toxikológusaként" már ismertem, viszont a két hölgyről az alapvető információkon kívül semmit nem tudtam. Talán ezért, talán az őszinteségük miatt, de megálltam, és elgondolkodtam a róluk szóló íráson. Mindkettő arról szól, hogy egy, az átlagosnál hátrányosabb (és itt nem a jogállásról van szó) helyzetből induló nő hogyan küzdötte fel magát igen magasra, s noha számomra nem a szakmai sikerek az elsők, ez is becsülendő. Ami engem a leginkább megfogott Bagdy Emőkénél és Yvonne Dedericknél is, hogy lelkileg kiegyensúlyozottak, és példaképei annak, hogy ha kilátástalannak is tűnik egy-egy helyzet, vagy az egész élet, akkor is van kiút. Főleg Bagdy Emőkénél, aki mint tudjuk, nem "csak egy" pszichiáter. Bevallom, a lelki dolgok miatt tudok nagyon felnézni a két említett hölgyre.

A könyv többi része is érdekes volt, viszont őszintén bevallom, nem mindenkit ismerek, ismertem, így jobbára a név, és a titulus, foglalkozás utáni interjú, portré alapján jöttek az első benyomások. Kétségtelen, hogy mindenki, aki szerepel a Példa-képekben példakép, viszont mindenki másként, mindenki az olvasó eddigi benyomásai alapján más helyen helyezkedik el a példaképek rangsorában.

Ez a könyvecske számomra arra tökéletes volt, hogy megismerhessem az ország kiemelkedő alakjainak nevét, néhány információt megtudhassak róluk, és ha legközelebb hallok valamelyikükről, akkor felkaphatom a fejem, hogy mi is történik vele. Igaz, a Példa-képek nem összehasonlítható A másik életemmel, Zsuzsa előbb megjelent könyvével, mégis nagyon tetszett, és kíváncsian várom a következő publikációját.



1 megjegyzés:

  1. (kár, hogy nincs ilyen általános blogger lájk gomb a bejegyzések után, mert olyan szívesen nyomkodnék, hogy elolvastam és tetszett a poszt :) felteszem várólistára a könyvet)

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)