2015-12-25

Csernus Imre – A férfi #2

FÜLSZÖVEG: Mitől boldog egy férfi? Miért van a férfiaknak szüksége pótmamára? Milyen az érzelmi 
intelligenciájuk? Miért nem képesek udvarolni? Miért nem képesek pihenni és egyedül is jól 
érezni magukat? Miért szűnt meg bennük a bátorság? Miért hasonlít a legtöbbjük egy 
papucsállatkára? Egy nyúlra? Egy majomra? Egy vörösboros marhaszeletre… Miért nem mernek 
felnőni és miért ennyire rövidlátók? 
Dr. Csernus Imre a nők után ezúttal a férfiak felé fordul, hogy merész és őszinte kérdéseket 
szegezzen szembe férfiközpontúnak mondott világunk hazugságaival. 
A hangoskönyv a szerző előadásában hallgatható meg.



INFORMÁCIÓ:
Kiadó: JAFFA KIADÓ ÉS KERESKEDELMI KFT. 
Oldalak száma: 290
Borító: CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
Súly: 430 g
ISBN: 9789639604872
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2009 
Illusztráció: IGOR LAZIN

SZERINTEM: Jól látjátok, direkt van ott egy #2 a cím végén. Ahogy nézegettem Molyon és Goodreadsen, majdnem napra pontosan kettő évvel ezelőtt kezdtem el először olvasni, jobban mondva hallgatni A férfit, mint hogy a mostani olvasásba belefogtam volna. Izgalmas volt ez az egész, mert akkor hangoskönyvként mentem végig rajta, és voltak olyan mondatok, amikor felvillant bennem, hogy basszus, akkor épp a trolira vártam, vagy épp valahova mentem, stb. Csernus olvasta fel a könyvet, de azt mondom, hogy úgy mégsem adott akkora élményt, mert oké, nyilván úgy hangsúlyozott, ahogy az íráskor gondolta – tehát egy pontos képet adott –, de mivel nőből vagyok, mindig rohanok, és egyszerre mindig több dolgot csinálok, nem tudtam csak hallgatni, és csak arra koncentrálni. Így pedig az élmény is elveszett, és ezt azt hiszem, már akkor is írtam (mert hogy a blogon van az előző "olvasásról" is bejegyzés.

Egy könyvet olvasni viszont számomra más. Akkor csak arra koncentrálok, így most A férfival is így történt. A másik csavar, hogy A nőt nem olvastam újra, így talán el tudok egy kicsit vonatkoztatni attól a véleményemtől, hogy A nő az etalon, A férfi pedig nem adott annó, az akkori meglátásomban sok újdonságot.

A doki előszeretettel alkalmazza a puhapöcs kifejezést, a könyv pedig véleményem szerint ezekről a férfinak látszó hímneműekről szól. Ki mit vesz le belőle. Fel lehet fejlődni belőle tisztességes emberré, vagy – ahogyan a hátlapon is van, Akinek nem inge, ne vegye magára! – magára lehet venni, és meg lehet sértődni. Mostanában mondhatni sok előadására jutottam el, sok könyvét olvastam, így pedig nem adott semmi nagyon újat, viszont megerősített pár gondolatában. Ez alatt értem azt, hogy például miért olyanok manapság a férfiak, amilyenek, a tinédzserek miért küszködnek annyi érzelmi problémával, illetve az általánosnak mondható csernusi nézet: javarészt a szüleink rossz férfi- és női modelljét sajátítjuk el tudat alatt, amivel szépen rácseszünk az életünkben, ezt pedig észre sem vesszük. A doki nem szépít, nem finomkodik, a saját stílusát adja, no de 2009-es megjelenés a könyv (ezzel ellentétes egy kicsit A nő – Csajsziknak, de a bejegyzésben leírtam a kételyeimet). Nyilván nem csak erről szól a könyv, ez egy nagyon tömör, kissé sarkított leírás, viszont lényegében ez adja meg a vázát.


A meleg szar kétségtelenül meleg, csak éppen büdös. Az ismeretlenségbe belevágni? Az ismeretlenségbe való ugrás mindig feltételezi a bizonytalanságot és a fájdalmat, hiszen aki beleugrik, nem tudhatja, mire fog esni és szinte biztos, hogy megüti magát. De ha az ember nem mozdul tuti boldogtalan lesz. Ha elindul legalább ötven százalék esélye van a sikerre. Ez annyira egyértelmű és érthető.

Ez egy olyan idézet, ami nekem sokszor erőt adott. Azt hiszem, benne van A nőben is, de lehet már nagyon keverem a könyveket. A lényeg nem is az, hogy hol olvastam, hanem hogy nyáron rengetegszer eszembe jutott, rengetegszer éreztem azt, hogy valóban, a meleg szar meleg, és biztonságos, csak ha benne maradok, akkor boldogtalan leszek, és az nem az én utam lett volna, amerre az vitt.

A kötet vége felé volt egy rész, amin elmosolyodtam kicsit, ugyanis a most kipattant Kövér László - Ákos - Telekom botrány alapproblémájára is megfogalmaz igen erősen egy választ. Nem kívánok a blogon politizálni, és ezt is csak azért írom le, mert belegondolva, hogy mennyire degradálóan fogalmazott a két "úr" a nőkkel kapcsolatban, ismerve Csernus publikációt, kíváncsi lettem, hogy a doki erre vajon mit mondana. S lőn világosság, megmondta 6 évvel ezelőtt :)

A könyv érdekes olvasmány volt, s inkább megerősítő jellegű úgy, hogy mostanában tényleg sokat olvastam tőle, sok előadásán vettem részt, egyszóval nem most találkozom vele először. Férfiaknak ideális ajándék lehet.

Értékelésem: 7/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)