2015-11-24

Sophie Kinsella – Hová lett Audrey?


A Libri Kiadó 2015 őszén jelentette meg Sophie Kinsella legújabb regényét, a Hová lett Audrey?-t. A történet főszereplője a zárkózott tinédzser, Audrey, illetve a családja, akik kicsit sem hétköznapi módon birkóznak meg a problémáikkal. A fiatalos és lendületes történet bővelkedik fanyar humorban, mely az ősz slágere is lehet.

A Blogturné Klub négy bloggere pedig segít Nektek eligazodni a történet bonyodalmain, és egy kicsit megismerteti veletek Audrey-t, az elsőre nem túl szimpatikus, ámde annál szerethetőbb karaktert. Tartsatok velünk ezúttal is, hiszen a nyereményjáték sem maradhat el az értékelések végén!

FÜLSZÖVEG: Audrey hetek óta nem teszi ki a lábát a lakásból. Édesanyja szerint olyan, akár egy törött porcelánváza. A szomszéd srác szerint olyan, akár egy lökött celeb, aki napszemüvegben ül az elsötétített szobában. Linus szerint pedig olyan, akár a rebarbara, ami csak árnyékban érzi jól magát. A pszichológusa szerint… na, azt inkább hagyjuk. Audrey szorong és pánikol. Mindentől és mindenkitől. A számítógépes játékokra rágyógyult öccsétől, a női magazinokból nevelődő anyjától, a sportkocsikról álmodozó apjától, de legfőképpen Linustól, akinek olyan a mosolya, akár egy gerezd narancs.

Audrey valahol útközben elvesztette önmagát, és úgy tűnik, minden összeesküdött ellene, de egy váratlan találkozás, egy óvatos séta a Starbucksba és egy szintén különös srác közeledése talán mindent újraírhat a lány életében.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft. 
Oldalak száma: 300
Borító: KARTONÁLT
Súly: 350 g
ISBN: 9789633105917
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Fordító: Pritz Péter
Eredeti cím: Finding Audrey

SZERINTEM: Sophie Kinsellától nem olvastam még semmit, szóval tulajdonképpen egy nagyon limonádé könyvre számítottam, mint mondjuk Az egy boltkóros naplója (?) film, amit úgy-ahogy láttam. Azt kell hogy mondjam, pozitívan csalódtam, mert igaz, semmi világmegváltó nincs a regényben, de hihetetlenül szórakoztató volt, ráadásul hangosan nevetős poénok is voltak benne.

A történet azzal nyit, hogy anya megőrült, mert ki akarja dobni Frank számítógépét az ablakon, mert Frank túl sokat játszott. Közben kiderül, hogy Audrey-t celeblánynak tartják a szomszédok hatalmas napszemüvege miatt, és szépen lassan az is az olvasó tudomására jut, hogy valami nincs rendben a csajjal, de közben mégis túl jó arcnak tűnik. Nagyon lassan, de tulajdonképpen szinte minden titokra fény derül, megismerjük a szereplőket, majd pedig azt is, hogy miért lett ennyire fura Audrey, aki tulajdonképpen magával húzta a családját is.

A történet egyszerű, de nagyszerű, tényleg semmi világmegváltóan komoly nincs benne, én mégis imádtam olvasni, mert teljesen kikapcsolta az agyamat az összes hülyeségtől, és el is szórakoztatott, lásd hangos felnevetések villamoson, buszon, metrón. Tinédzserekről szól nem csak tiniknek, nekem tényleg olyan érzésem volt, mintha valami univerzális agykikapcs lett volna ez a regény. Furcsán, talán túl furcsán nyit, de aztán szépen lassan mindenre fény derül, amikor pedig kezdene kimerülni egy téma (például Frank és a számítógépes játék, vagy Audrey és a napszemüvege), akkor tud újat is mutatni. És igen, természetesen a szerelem sem maradhat el, a fehér lovag pedig Linus képében érkezik, aki szerencsére még nekem sem volt túl nyálas.

Mondhatni semmi komoly nincs a könyvben, de ez nem igaz. Elsődlegesen tényleg szórakoztat, de utólagosan, amikor gondolkodtam rajta, akkor rájöttem, hogy rejtve, de tulajdonképpen nagy igazságokra vezeti rá a sok nevetésen és szarkazmuson keresztül főleg az anyuka korú olvasókat. Szerettem olvasni a könyvet, bátran ajánlom!

NYEREMÉNYJÁTÉK: Audrey szereti a Starbucks-t. Mi pedig szeretjük a kávét. Ennek jegyében minden blogon találhattok egy-egy kávévállalatot, vagyis arról néhány információt. A helyes válaszokat a Rafflecopter megfelelő mezőbe kell beírnotok, hogy játékba kerülhessetek.

Figyelem! A nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni az értesítő e-mailre, illetve a kiadó csak Magyarország területén belül postáz!

1967. május 17-én, Hamiltonban, Ontarióban alapította eme vállalatláncot Jim Charade, Tim Horton, és Ron Joyce.
Figyelem! A jelenlegi helyesírás szerint keressük a nevet (mert hogy volt néhány változata eddig)!

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai:
11/24 Tekla Könyvei
11/26 Letehetetlen
11/28 Zakkant olvas
11/30 Deszy könyvajánlója


1 megjegyzés:

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)