2015-11-01

Heti zárás #28

„A Heti zárás egy (majdnem) minden szombaton, vagy vasárnap jelentkező rovat a Tekla Könyvei blogon, amely alkalmával írok néhány sort az elmúlt hetemről, hogy mi történt az életemben, vagy a bloggal kapcsolatosan, illetve mi a helyzet a heti olvasmányaimmal. Néhány sor arról, hogy mi tetszett, vagy nem tetszett, könyves programok, újdonságok, akciók, és minden kötetlenebb téma, amelyet úgy érzek, megosztanám a blogon.”




November elseje van, Mindenszentek napja. Holnap halottak napja. Eddig szinte soha nem érdekelt ez az egész ennyire, gondolatban megemlékeztem róla, idén viszont leterített. Nyilván megvan az oka, meg nyilván annak is megvan az oka, hogy eddig a novembert szerettem a legjobban (mert ekkor van a születésnapom), de most ez is teljes közönnyel tölt el (jobb esetben, rosszabb esetben meg inkább nem is mondom). Novembertől elindul a karácsonyi mizéria, amit nem hogy nem várok, de egyenesen tartok tőle, és nem akarom. Eddig mindig körbetekertem a szobám karácsonyfaégővel, gyertyáztam, karácsonyi albumokat hallgattam már októbertől, de most a sírógörcs kerülget az egésztől. Szóval ja, vidám ősz, boldog születésnap, meg mégboldogabb karácsony. És hogy ez miért tartozik a heti zárásba? Mert belengi ez az egész a napjaimat, heteimet, az életemet. Ez is hozzám tartozik, ez is a részem, csak úgy, mint az olvasmányaim. Emberből vagyok, érzésekkel, aki ezt a blogot írja, nem tudom, és nem is akarom ettől teljesen elszeparálni ezt az oldalt.

A héten viszont szerencsére jó dolgok is történtek velem, mint például hogy három könyvbemutatón voltam (amiket beharangoztam a blogon), sikerült végre pihennem egy kicsit, mert nem dolgoztam, tanulgattam is, és három, már korábban megkezdett könyvet is befejeztem (Fangirl, A fátyol fogságában, Elfojtott sikoly). Újra elkezdtem intenzíven sorozatozni, jelenleg a The Walking Dead-es lemaradásomat pótolom, ó, és mivel minden nap volt valami, ezért mondhatni szociális életet is éltem. Ó, és teljesen véletlenül az ölembe pottyant egy új munka, egy olyan, amiről múltkor írtam már, hogy jobb, és előrelépés az eddigihez képest. És nem, sajnos nem a Libri, de így is nagyon kíváncsi vagyok, mert holnap kezdek.


Ez a gyertya ég Értük :(



2 megjegyzés:

  1. Azért kitartást Tekla! Hátha nem lesz olyan rossz ez az időszak, vagy esetleg találsz könyvekből olyat, ami kicsit könnyíthet a lelkeden! :(
    Nagyon remélem, hogy megtalálod a számításaidat az új helyen, mert mégiscsak másabb olyan helyen dolgozni, ahol tudod, hogy te magad is fejlődhetsz, és így nem csak magadat viszed előre, hanem másokat is részben! Én bízom benned, ha idáig eljutottál, menni fog ez az egész, csak majd számolj be róla a blogon is valamelyest! Szerintem is kicsit hülyeség ez az elszeparálódás attól, hogy a blogot egy érző ember írja. Igenis, ember írja a blogot, a másik oldalról is, és szerintem, ahogy a való életben, úgy itt is ki lehet fakadni, bár azért nem árt, ha nem a munkáját, és a főnökét szidja az ember...:D De szerintem az olvasóknak is jobb így, ha ehhez vannak hozzászokva, mert könnyebben meglátják a blog mögött az embert, mintha X évig tartod magad és nem beszélsz a gondjaidról semmilyen formában sem. Lealacsonyítja saját magát az illető, így később, persze, hogy a látogatói semmibe veszik idővel. Bár az állandó panaszkodás sem túl kifizetődő, de mégis, ez a te hajlékod, ha úgy gondolod, beszélj magadról, elvégre a személyed is sokakat érdekelhet, és sokak aranyos lánynak tarthatnak...vagy jobban megjön a kedvük az olvasásodhoz, emberibbnek tűnsz. Az a baj, itt is nehezebb megtalálni azt az egyensúlyt ami már-már lehúzó lehet 1-1 olvasónak, de hiszek benne, hogy mindannyiunknak vannak problémái és sokan inkább megértéssel, mi több, jó iránymutatással is szolgálhatnak ha éppen voltak hasonló helyzetben. :)
    Én még nem tudtam sorozatozni és egy jó darabig nem fogok, úgyhogy jó sok lemaradásom lesz, még szerencse, hogy eszembe juttattad, mert majd 4 hét múlva fellélegezhetek! Be is írom a "felszabadulós" naptáramba! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Csak azért említettem, hogy ezt is leírom, és valamilyen szinten ez is idetartozik, mert olvastam már olyat, hogy olvasók (nem az enyémek) panaszkodtak, hogy jajj már megint sopánkodik, meg kit érdekel, hogy mi baja van, nem azért követjük, nem a blogra tartozik, stb stb. Mondjuk nyilván ezek a kommentelők sem érett felnőttek voltak, de jobbnak láttam tisztázni.

      Egyébként nem is lehetne elszakítani egy könyves blogtól azt, hogy ki vagyok, és min mentem és megyek keresztül, mert amíg egy rúzs- vagy körömlakktesztnél az az érdekes, hogy milyen a tartóssága stb., addig egy könyvet mint ember olvasok el, és az alapján tudom megmondani, hogy tetszett vagy sem, hogy ÉN hogy látom a világot, éppen mi zajlik bennem, milyen korábbi tapasztalataim vannak, stb. Egy könyves értékelésnél fizikai képtelenség elvonatkoztatni ezektől, viszont ha leírom egy heti zárásban, hogy skacok, most rohadtul nem vagyok jól, akkor az más. Mármint akkor tudják, és nem csak érzik.

      Nekem nem az a célom, hogy több tízezer, esetenként agyatlan és megondolatlan követőm legyen (és igen, tisztában vagyok azzal, hogy ez milyen kijelentés), hanem az, hogy értelmes, intelligens emberek olvassák az írásaimat. Rettentően büszke vagyok arra, hogy 40-50-60-as olvasóim is vannak, nem csak fiatalok. Nyilván az értelem nem egyenesen arányos a korral, egyszóval nagyon sok okos és értelmes fiatal olvasóm is van, és ebből azt akarom kihozni, hogy a csorda/horda-szintű agyatlan követések nem jellemzőek. És ennek nagyon örülök. A lényeg pedig, hogy az ilyen emberek talán jobban megértik, és nem hurrognak, habár akinek nem tetszik, tudja hol találja az unfollow gombot.

      Túlságosan kiadni sem akarom magam, mert veszélyes lehet, sajnos vannak olyan emberek, akik azt nézik, hogy éppen mit csinálok, és erről pletykálnak, kifordítják a tényeket, majd pedig elég durva dolgokat hallok vissza. És ezek sajnos vagy nem sajnos nem a totál ismeretlen emberek közül kerülnek ki.

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)