2015-10-02

Edgar Allan Poe – A fekete macska

FÜLSZÖVEG: Edgar Allan Poe új műfajt teremtett: joggal tekinthetjük őt a krimi atyjának, s művei egyik főhősét, C. Auguste Dupin-t a világirodalom detektívjei előfutárának. Poe novellái több mint másfél évszázaddal az írásuk után is hátborzongatóan izgalmasak. Misztikus rém)történetekkel, titokzatos (bűn)esetekkel találkozunk műveiben, s a sci-fi irodalom egyik első alkotóját is tisztelhetjük benne. 

„Poe műveiből egy új irodalom fejlődött ki… Hol voltak a detektívtörténetek, míg Poe nem lehelt életet beléjük?” 
Sir Arthur Conan Doyle





INFORMÁCIÓ:
Kiadó: HELIKON KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 120
Borító: KARTONÁLT
Súly: 100 g
ISBN: 9789632274430
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Sorozat: HELIKON ZSEBKÖNYVEK
Fordító: Babits Mihály, Pásztor Árpád

SZERINTEM: Ez volt az első olvasmányom Poe-tól, és őszintén szólva örülök neki, hogy huszonéves fejjel vágtam neki, és nem kapkodtam el a dolgot. Úgy gondolom, hogy Edgar Allan Poe a mai krimi atyja, szóval pont ezért (is) vártam ennyit vele.

Sorrendben haladtam a könyvben a novellákkal, az első A fekete macska volt. A második a Morgue utcai kettős gyilkosság, amelyre egy kedves ismerősöm azt mondta, hogy ha Poe-t fogok olvasni, akkor mindenképpen kezdjem azzal. Nos, második lett :D A fekete macska nekem kicsit brutális volt, de melyik macskaimádónak ne lenne az? Viszont örülök, hogy ezzel kezdtem, mert nagyon tetszett, főleg a lélektani oldala a novellának, ahogyan az őrületet megfogta.

A köyv többi elbeszélése is tetszett, és külön örültem annak, hogy jóval másabb a hangulatuk, mint amit megszoktam a mai íróktól. Volt benne számomra valami misztikus, valami sokkal több – és talán pont emiatt vagyok képtelen bővebben és összeszedettebben nyilatkozni erről a könyvről.

Nagyon tetszett, ez nem vitás, és örülök neki, hogy a másik helikonos Poe-kötet is a polcomon csücsül. Köszönet a Helikon Kiadónak, amiért újra kiadták, ráadásul egy ilyen szépséges, és egységes köntösben ezeket a műveket!

Értékelésem: 10/10


1 megjegyzés:

  1. Poe nem kicsit a mai krimi atyja, hanem a krimik atyja. Hozzá kötjük a műfajt, de igazából mindegy is, mert a lényeg, hogy tetszett! :)

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)