2015-10-31

2015. Halloween Blogturné – Sorozatajánló


A nagy sikerre való tekintettel idén ismét szeretnénk egy Halloween-napot, turnét és nyereményjátékot tartani Nektek. Igaz, hogy mind könyvesbloggerek vagyunk, de most nemcsak könyvekről írnánk, hanem érdekességekkel is színesítenénk a turnénkat - sok mindenről lesz benne szó, amelyek mind a Halloweenhez kapcsolódnak. 

Tartsatok velünk, ismerjétek meg ezt a Magyarországon is egyre népszerűbb eseményt és játsszatok a nyereményekért!

Az én állomásomon sorozatot szeretnék nektek ajánlani. Nem tudok róla, hogy lenne olyan széria, ami csak és kizárólag a Halloweenre épül, viszont szép számmal akad olyan, amelyiknek van ehhez kapcsolódó része, vagy maga az összhangulat tökéletes hozzá. Régebben rengeteg sorozatot néztem, mostanában ez erősen leredukálódott, de azért így is vannak még kedvenceim. Elsőre talán most kettőt tudok kiemelni:

American Horror Story

Aki ismeri a sorozatot, annak nem kell bemutatni, aki még nem hallott róla, nos, akkor íme egy kis kedvcsináló: jelenleg az ötödik évad fut, és az összes évad különbözik, mindegyik egy-egy lezárt történet. Mind máshol játszódik, más szereplőkkel (mind karakterekkel, mind színészekkel – utóbbiak között van átfedés). Nekem személy szerint az első évad a kedvencem, melynek alcíme Murder House. Kellemesen borzongós, van benne vér is, meg pszichothriller rész is, egyszóval mondhatni, maga a tökély. A második évad alcíme Asylum, ami egy elmegyógyintézetben játszódik, és bevallom, itt paráztam a legtöbbet. Nekem ez túl pszicho volt, túl borzongós, de most azt mondom, valahogy mégis tetszett, legalábbis az utána következőkhöz képest. A harmadik évad Coven alnéven futott, boszorkányokról szól, viszont számomra túl light, túl semmilyen volt. Az viszont rettenetesen tetszett, hogy a kedvenc színésznőm az egész sorozatból – Sarah Paulson – főszerepet kapott, szóval őt minden részben láthattam ^^ A negyedik évad – Freak Show – az, amit bevallok, nem néztem végig. Amikor épp ment, akkor történtek olyan dolgok az életemben, hogy nem akartam még több frusztrációt, utána, mostanában pedig rájöttem, hogy nem tetszett, és csak azért néztem azelőtt is, mert American Horror Story. Most pedig nincs annyi időm, hogy csak emiatt nézegessek sorozatot, szóval kaszáltam, és nézem helyette az ötödik évadot, a Hotelt. Nem rossz, de nekem nagyon furcsa, hogy semmi ijesztő nincs benne (eddig), helyette úsznak a vérben.


Kedvenc Halloween-részt pedig tudok mondani, mégpedig az első évadból, ahol kettőt is szenteltek ennek az ünnepnek:

S01E04 Halloween: Part 1.
S01E05 Halloween: Part 2.

Konklúzió: nézzetek American Horror Story-t, mert az jó! És ha választotok, akkor mindenképp a Murder House-szal kezdjetek, mert az a legjobb :)
American Crime Story címmel spin-off is fut az AHS-ből, viszont ebbe nem néztem még bele.


The Walking Dead

Nem emlékszem, hogy a TWD-ben lett volna kifejezetten a Halloween-nek szentelt rész, viszont ez az egész járkálós-apokaliptikus-épphogytúléltük érzés passzol a Halloween hangulatához szerintem. Az első évad rövidke, de épp annyira ütős is, a többi pedig mind valamilyen "nagyobb" esemény, történés köré épül fel, úgy nő, és úgy fogyatkozik a társaság létszáma is. Én most egy nagyobb kihagyás (~ 1 év) után kezdtem el ismét nézni, és megint azonnali függőséget okozott. Nyilván kell hozzá hangulat, meg affinitás, de a The Walking Dead jó!

Egyébként – és ezt nagyon fontosnak tartom megjegyezni –, az első rész mindenféle kertelés és szépítés nélkül konkrétan sz@r, és amiatt nem néztem sokáig. Ezen túl kell esni, túl kell lendülni, mert többektől hallottam már, hogy szinte senkinek sem tetszett, viszont sokunkat meggyőzött a folytatás. Szóval aki az első rész miatt kaszálná, az kérem ne tegye, mert sokkalta jobb sorozat ez az első résznél! Ó igen, és indult spin-off is Fear The Walking Dead címmel a sorozatból, viszont erről nem tudok érdemben nyilatkozni, mert nem néztem még bele. De ami késik...

NYEREMÉNYJÁTÉK: Most kivételesen nem szeretnénk tőletek semmilyen extra dolgot kérni, csupán annyit, hogy kommentben írjátok le vagy linkeljétek be, hogy mi a kedvenc alkotásotok, ami a Halloweenhez kapcsolódik. Lehet ez töklámpás, fantasy kép, rajz, cosplay, illetve bármi, rátok bízzuk a választást. 

Összesen 6 nyertest választunk, a nyeremények pedig a következő könyvek lesznek:
Rachel Ward: Nem enged a mélység (dedikált) 
Mindee Arnett: The Nightmare Affair - A rémálom ügy 
Kim Harrington: Perception - A hatodik érzék 
Katie Alender: Bad girls don’t die - A rossz lányok nem halnak meg  
T.S. Thomas: Londinium hercege 
Ann Aguirre: Menedék 

Figyelem! A nyertesnek 72 óra áll a rendelkezésére a megküldött e-mailre válaszolni, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai:
Deszy könyvajánlója
Szembetűnő
Tekla Könyvei
Insane Life
Függővég
Kelly Lupi olvas
MFKata gondolatai
Dreamworld

Ti nézitek valamelyik sorozatot? Mit gondoltok róluk?


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a TWD-et! XoX Nagyon tetszett az a töklámpás is! http://www.almaimotthona.hu/upload/userupload/2/images/halloween-dekoracio-02.jpg.pagespeed.ce.BEm2kyLr1I.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A töklámpást nem én készítettem, de gondoltam, eléggé ideillő illusztráció :)

      Törlés
  2. Ha Halloween, akkor kiakasztó és extrém sminkek, tudom, elcsépelt téma a zombi-dolog, de akkor is, ezt nagyon bevállalnám, ez a kedvencem:

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/65/28/4b/65284b3f49892b51811e71b88713375a.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sosem lennék képes ilyen sminkes remekműre, de ha valaki megcsinálja helyettem, szívesen viselném :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)