2015-09-14

Gayle Forman – Hová tűntél? (Ha maradnék 2.)

FÜLSZÖVEG: Három év telt el azóta, hogy Mia eltűnt Adam életéből. És Adam három éve nem tudja pontosan, hogy miért. 

Amikor útjuk egy éjszaka erejéig keresztezi egymást New Yorkban, Adam végre felteheti Miának a kérdéseket, amelyek azóta is gyötrik. De vajon ez a néhány óra ebben a varázslatos városban elég-e arra, hogy maguk mögött hagyják a múltat? Vajon van-e esély az újrakezdésre mindazok után, ami velük történt?







INFORMÁCIÓ:
Kiadó: CICERÓ KÖNYVSTÚDIÓ KFT.
Oldalak száma: 270
Borító: KARTONÁLT
Súly: 280 g
ISBN: 9789635399321
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Fordító: Rudolf Anna
Eredeti cím: Where She Went?

SZERINTEM: Izgatottan fogtam neki a történetnek, mert a Ha maradnék nagyon tetszett tavaly ősszel. Csak most nézem, hogy szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt került ki a blogra a poszt, hihetetlen hogy telik az idő! Az első rész engem is meglepett, mert annyira tetszett, és annyira megrázott, amire egyáltalán nem számítottam, viszont a második kötet csendesebb, elmélkedőbb volt. Másabb, sokkal.

A legszembetűnőbb különbség, hogy a Hová tűntél? Adam életét követi nyomon. Tulajdonképpen Mia miután felépült a balesetből faképnél hagyja Adamet, időközben pedig három kínkeserves év telik el, amiben a srác megcsömörlik, és képtelen túllépni Mia hiányán. Az első rész sokkal összetettebb és másabb volt, és talán nem is lenne fair összehasonlítani a két könyvet, mert minden szempontból a Ha maradnék jönne ki győztesként. Míg az első rész egy hatalmas érzelmi pofon, addig a második rész inkább csak válaszokat ad a háttérről, a két fiatalról, és teljesen máshogy folyik a cselekmény is.


Forrás: itt

Igen, bevallom, hogy nekem a Ha maradnék sokkal jobban tetszett, de mindezekkel ellentétben a Hová tűntél? sem volt rossz, vagy unalmas, vagy negatív tapasztalat. Nem vetettem rá magam olyan vehemensen, és nem éreztem azt, hogy nekem válaszok kellenek arra a sok miértre, és addig én föl nem állok a könyv mellől, de így is nagyon beszippantott. Szóval megvenni és elolvasni is abszolút megérte.

Magáról a történetről nem tudok nyilatkozni, mert tényleg gyakorlatilag Adam szenvedésének, illetve az Üstökös haldoklásának lehetünk szemtanúi, és olyan dolgokról olvashatunk, amik csak épphogy említés szintjén jöttek elő a Ha maradnékban. Ebből a szempontból így lesz kerek egész a történet, hogy mást is megtudhatunk Adam és Mia környezetéről, nem csak azt a néhány morzsát, amit eddig elhintett Forman. Aki olvasta a Ha maradnékot, és tetszett neki, az szerintem ezzel a könyvvel sem lőhet túlságosan mellé. Igaz, nem gondolom, hogy akkora a rajongótábora a Hová tűntél?-nek, mint az első résznek.

Egy dolog nem tetszett az egészben, mégpedig a vége. Túlságosan kiszámítható és klisé, még akkor is, ha nem brutális. Egy ötletesebb lezárás szerintem feljebb tudta volna húzni a könyvet.

Értékelésem: 8/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)