2015-08-22

Taylor Swift Book Tag


Ma egy book taggel jelentkezem, melyet Reától "kaptam". Taylor Swift dalai izgalmas alapot szolgáltatnak, mert bevallom, nem ismerem annyira a munkásságát, sőt, a régebbi dalait, stílusát nem is igazán szeretem. A legújabb albumát viszont imádom (erre mondhatom bátran, hogy ismerem is), de ehhez a taghez nem kell ismerni a dalokat, csak hogy mire akarnak rávezetni bennünket. De vágjunk is bele!


1. We Are Never Ever Getting Back Together (Egy könyvsorozat, amibe belezúgtál, majd szakítottál vele, és soha-soha-soha nem jössz vele össze újra)
Ilyen könyvsorozat nincs, mert ami nem tetszik, azt már az első résznél kaszálom, és ahhoz, hogy a sokadik résznél abbahagyjam, nagyon komoly melléfogások kellenek :) Ilyenbe szerencsére nem sikerült még belefutnom, de lekopogom.

2. Red (Egy könyv, amelynek piros vagy vörös a borítója)
Richard Castle: Heat Wave / Hőhullám | Örülök, hogy a Könyvmolyképző Kiadó az eredeti borítót emelte át a magyar kiadáshoz ^^

3. The Best Day (Egy könyv, amelytől elfog a nosztalgia)
Stephen King: Állattemető | Olyan 9-10 éves lehetttem, amikor édesanyám könyvespolvcát nézegettem, és megakadt a szemem ezen a köteten. Imádtam az állatokat, Danielle Steel meg már akkor is túl mainstream volt, szóval jeleztem, hogy én akkor ezt el szeretném olvasni. Nem lehetett. Pár évvel később, 15 évesen ez lett az első Stephen King-könyvem, és azóta is ez az etalon. Na meg a kiskori emlékem. A kettő mindig együtt fog eszembe jutni, történjék bármi :) :(

4. Love Story (Válassz egy könyvet, amelyben tiltott szerelem szerepel)
Hmhm. Ilyen nem jut eszembe jelen pillantaban :(

5. I Knew You Were Trouble (Egy karakter, aki rossz, mégis megszeretted)
Joe Hill: Szarvak | Lee-t szerettem, még akkor is, ha "nem szabadott volna". Általában nem vonzódok a rosszfiúkhoz, vagy a gonosz karakterekhez, de néha előbújik belőlem a kisördög (haha), és átállok a sötét oldalra.

6. Innocent (Válassz egy könyvet, amit valaki elspoilerezett neked)
John Green: Csillagainkban a hiba | Pont a spoiler miatt nem ért váratlanul szinte semmi. Ó. Leszámítva azokat a dolgokat, amiken felhúztam magam, de ebbe most nem akarok belemenni. A linkre kattinstva elérhető a bejegyzésem róla.

7. Everything Has Changed (Egy karakter, aki hatalmas változáson ment keresztül a történet lefolyása alatt)
Roland Deschain (The Dark Tower Series) | Az első részben megismert Roland nem ugyan az a Roland, aki akár a második részben feltűnik. A változás pedig a hatodik könyvre (itt tartok most) élesebben is kirajzolódik, amikorra a new yorkiak annyira megpuhították, meglazították, hogy csak mosolyog az olvasó :)

8. You Belong With Me (A könyv, amit a legjobban vársz jelen pillanatban)
Stephen King: A hosszú menetelés | Talán nem kérdéses. Kinget mindig tűkön ülve várom, még akkor is, ha a vásárlás után nem azonal vetem rá magam, hanem várok néhány hetet, hónapot az olvasással.

9. Forever and Always (A kedvenc könyves romantikus párosod)
Kate Beckett & Richard Castle | Nem szeretem a romantikus könyveket, így nem is tudnék ilyen párosokat mondani klasszikus értelemben, mert egyszerűen taszít a műfaj. Szóval kicsit tágabb értelemben véve Beckett-et és Castle-t mondanám, pardon, Nikki Heat-et és párját :D

10. Teardrops on My Guitar (Egy könyv, amin nagyon sokat sírtál)
Veronica Roth: A hűséges | Sokan sokmindent mondanak, valaki egyenesen utálja a Divergent-sorozatot, de én odáig meg vissza vagyok érte. A könyvekért. Ehhez is emlékek kötnek, talán azért is, meg talán azért, mert szíven ütött, és jó ponton talált meg, megtetszett az alapsztori, stb. A hűséges végét végigsírtam, mert egyszerűen nem akartam elhinni, hogy Roth ezt komolyan meglépte. Hát, ez van... De nem sok könyv miatt szoktam könnyeket hullatni (szép is lenne annál a sok kriminél meg horrornál), szóval talán ezért is különleges, hogy egy ifjúsági könyv tudta így összetörni a szívem.

11. Style (Egy könyv, aminek gyönyörű a borítója)
Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten & Glendon Swarthout: Őrület és szerelem | Szerintem ahhoz, hogy egy borítót gyönyörűnek találjunk, kell mögé a könyv története. Persze, vannak olyan regények, ahol csodálatos a sztori, de egyszerűen ronda a borító, de a szépérzetünket ugyanakkor szerintem képes felfelé javítani a mögöttes tartalom.

A Leányrablás Budapesten hihetetlenül ütős történet, imádtam, ugyanakkor a borítót csodálatosan oldotta meg a kiadó. Egy kicsit tényleg olyan érzete van az embernek, ha ránéz, mintha az 1900-as évek elejéről pottyant volna elénk a kép. Remélem hasonló stílusú lesz a télen érkező második rész borítója is ^^

Az Őrület és szerelemben az tetszett, hogy a kiadó nem variált, hanem átemelte az egyik külföldi borítót, ami a film plakátja is. Hillary Swanket szeretem, és talán ezért is örülök, hogy ő is rajta van a borítón, na meg a történet....Egyszerűen imádtam! Egyetlen szépséghibája van ennek a könyvnek/borítónak, mégpedig a cím. Passzol, de az eredeti, The Homesman kicsit más jelentést hordoz magában. Sebaj, a belsőért szeretünk egy könyvet, nem a címéért (legalábbis én személy szerint).


Ó, és ha már Style. Taylornak ezt a videóját imádom, szerintem a legszebb, illetve a dal nagyon sokáig a fülemben volt, szóval linkelem. Nézzétek-hallgassátok meg. Nem különösebben rajongok a csajsziért, de ez a dala levett a lábamról, tavasszal nagy kedvenc volt: Taylor Swift - Style


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)