2015-08-15

Öt dolog, amiért imádok könyvekről blogolni

Egy ideje már bizony kezd realizálódni az én fejemben is, hogy a Tekla Könyvei blog sokkal nagyobb már, mint én ahogy azt hittem, szóval elkezdtem agyalni egy-két dolgon. Például, hogy miért szeretem ezt az egészet csinálni, vagy hogy a sok kudarcba fulladt blog után miért pont ez az oldal az, amivel – igen, ki merem mondani – sikereket értem el, mert én sikerként tudom elkönyvelni azt, ami most történik velem a blog által.



1. Grafománként kiélhetem magam
Imádok írogatni, leginkább a blogos verziója áll közel hozzám ennek a tevékenységnek, no meg a véleményalkotás. Szóval pont azt szeretem a legjobban, amit jelenleg csinálok, ami jelenleg ez a blog.

2. Kultúrhobbi
Eddig még senki nem intett le, vagy nem hurrogott le amiatt, hogy könyves blogger vagyok. Sőt, valójában az emberek szeme olykor-olykor felcsillan, hogy "te olvasol?" Továbbá én például az önéletrajzomba is beleírtam, mert úgy gondolom, hogy egyáltalán nem kell szégyellnem, sőt... Referenciaként fel tudom mutatni, hogy tudok fogalmazni, írni, véleményt alkotni, ismerem a helyesírás fogalmát, nem mellesleg pedig a szabadidőmben hasznos dolgot csinálok. Mármint olvasok.

3. A hobbim a munkám – egyelőre kicsiben
Nem, ugyan pénzt nem keresek vele, de gyakorlatilag a recenziós példányok által bármit elolvashatok, amit szeretnék, és viszonylag új megjelenés. Sokaknál kiveri majd a biztosítékot ez a része, de gondoljatok bele: én örömködöm, hogy a hobbimnak hódolhatok, és olvashatok, a kiadók részéről pedig egy jól irányzott marketingfogás a dolog, hogy beszélnek a termékükről egy olyan oldalon, amit sokan olvasnak, látogatnak. És nem csak a könyveknél megy ez, elég egy pillantást vetnünk a szépség vagy a divat világára. Nyilván nem ezért kezdtem, és nem ezért csinálom, de igyekszem élni a lehetőségeimmel.

4. Blogger vagyok
Persze, nem cseng olyan szépen, mint mondjuk az orvos, vagy a mérnök, de aki ezekben a körökben mozog, az érzi a szónak a súlyát, jelentését. Más az, amikor valaki kezdő még, és esetleg félénken mondja el magáról (és felvetődik a kérdés, hogy akkor onnantól automatikusan blogger valaki, ha nyitott egy blogot – amit bárki megtehet?), és más az, ha valaki több hónapja, éve csinálja, és esetlegesen szélesebb körben is ismerik. A mai fiatalok körében azt hiszem, hogy jóval többet jelent ez, mint az idősebb generációnak. Nem csak a közösséghez tartozás gondolata, hanem valamilyen szinten véleményvezérnek lenni, egy olyan oldalt vezetni, ami a saját kuckód, ez pedig többeket érdekel, követnek miatta, kikérik a véleményed a témában (olykor nem odatartozó témákban is), stb.

5. Közösséghez tartozok
Van a blogger közösség, és vannak a könyves bloggerek, na meg a drága olvasók. Mind egy-egy közösség, és akkor nem beszéltem még a social media hatalmas befolyásáról. Nagyon sok embert ismertem meg a blog által, és nagyon sok barátra tettem szert. Olyan barátra is például, akit tudom, hogy bármikor felhívhatok, és bármit elmondhatok neki. Klisésen hangzik, meg valószínűleg az is, de nekem rengeteget jelent. Plusz nagyon sok ismerősöm van emiatt, és itt például megemlíteném a szívem csücske Twittert is.


Nektek mi jut eszetekbe a témáról?


4 megjegyzés:

  1. Nagyjából benne van minden. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyjából :) Nem akartam tizes listát, az már túl sok lett volna szerintem ^^

      Törlés
  2. Abszolúte egyetértek. Olyan jó ide tartozni, és mások véleményével megismerkedni, utána pedig továbbjutni, emberekkel barátkozni. A grafomániám pedig nekem is él és virul! Továbbá, mivel az olvasással sosem akarok szakítani, a blog témája is mindig adott lesz. Jól összefoglaltad! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Igen, én is ezen gondolkodtam, hogy valószínűleg emiatt írom még mindig olyan lelkesen ezt a blogot :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)