2015-08-25

Matthew Quick – Napos oldal


FÜLSZÖVEG: A regényből nyolc Oscar-díjra jelölt film készült Bradley Cooper, Jennifer Lawrence és Robert De Niro főszereplésével.

Patnek van egy elmélete, miszerint az élete egy film. Egy film, amelynek nemcsak főszereplője, de nézője is egyben, és amelynek rendezői székéből maga Isten dirigál. Egy film, amelynek csak és kizárólag akkor várja hepiend a végén, ha kiállja a maga elé állított próbatételeket. Ezek után talán nem meglepő, hogy Pat frissen szabadult egy elmegyógyintézetből. És az sem, hogy egyik leküzdendő akadállyal szembesül a másik után: senki sem hajlandó beszélni vele a nagy Ő-ről, aki jelenleg ex, kedvenc csapata vereséget vereségre halmoz, a talán még nála is furcsább Tiffany folyton ott liheg a nyakában, az új pszichiátere pedig mintha házasságtörésre biztatná, hogy elősegítse a gyógyulását. És ha ez még nem lenne elég, egy világhírű szaxofonos kísérti!

A regény elbűvölő utazásra invitál Pat elméjébe, ahonnan ugyan kissé torz, ugyanakkor szívszorongató és végtelenül szórakoztató is a kilátás. Ahonnan mi is nézői lehetünk Pat filmjének, amely néha szomorú, néha vidám, mint maga az élet.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 322
Borító: KARTONÁLT
Súly: 390 g
ISBN: 9789633730331
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2014
Fordító:Stern Gábor
Eredeti cím: The Silver Linings Playbook

SZERINTEM: Nagyon régóta el szerettem volna olvasni ezt a könyvet, ráadásul azon furcsa olvasmányélményeim egyike lett, melyeknél előbb láttam a filmet, mint hogy olvastam volna a könyvet. A film nem fogott meg túlságosan, mert hiába Bardley Cooper (cuki pasi), és Jennifer Lawrence (akit mondjuk egy kissé utálok, mert 2013-ban elhappolta az egyik legnagyobb kedvencem, Jessica Chastain elől az Oscart...), egyszerűen nem jött át a film, nem értettem, és a végén is csak egy katyvasz volt az egész. Plusz mindenki azt mondta, hogy inkább olvassam el, mert úgy a jó, úgy minden a helyére fog kerülni.

Nos, ez valóban így van, számomra a helyére került minden olvasás után. Az alaptörténet mindenképpen, ugyanis azt sem értettem a filmből, hogy mire fel van ez az egész felhajtás, Pat miért fut (ráadásul szemeteszsákban), stb. Sarkítva annyit tudok mondani, hogy azért, hogy visszaszerezze a volt feleségét, de emögött azért jóval több van, szerencsére.

Nekem kicsit furcsa volt a Napos oldal stílusa, valahogy nem ilyesmire számítottam, számomra nem ez a megszokott, és bele kellett rázódnom. Élvezni élveztem, mert ennél a könyvnél is azt vettem észre, hogy bombát lehetett volna robbantani mellettem, az sem különösebben érdekelt volna, mert még akkor sem tettem le, amikor totális káosz uralkodott a környezetemben. Azért valljuk be, ez nagy szó. Maga a történetvezetés tetszett a leginkább, mert egyrészt furcsa volt az egész légkör, másrészt annyira keveset tudtunk Patről, hogy felkeltette a kíváncsiságom, hogy tulajdonképpen mi a háttere, hogy jutott el ide, és a "borús hely" hogy jön a képbe, egyszóval válaszokat szerettem volna kapni az elhintett információ-morzsákra.

Egyvalami rettenetesen tetszett: a napos oldal keresése, avagy törekvés a jobbra, és hogy képtelen volt feladni a maga elé kitűzött célt, még akkor is, amikor mindenki azt sulykolta belé, hogy hagyja, adja fel...És talán a tálalása ennek az eszmének nem túl hétköznapi, és talán ez is volt a fura az egészben számomra, de mindenképpen elgondolkodtató.

Tipikusan az a könyv, amiről nagyon nehéz beszélni/írni – legalábbis számomra –, mert annyira az érzésekre megy rá, hogy egyszerűen alig tudom írásba foglalni. Mndenképp ajánlom olvasásra, mert nem egy hétköznapi történet, viszont mégis az a fajta, amit szerintem mindenkinek meg kellene ismernie, könyv formájában.

Értékelésem: 8/10

Felkeltette a figyelmed a történet? Érdekel?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)