2015-08-06

Adam Sternbergh – Akkor hajrá!


FÜLSZÖVEG: Spademan egykor kukásként dolgozott. Még mielőtt az a bomba felrobbant volna a Times Square-en, még mielőtt a felesége meghalt, a város pedig elnéptelenedett volna.

Most bérgyilkos.

A közeli jövőben New York megmaradt lakossága két élesen elkülönülő kasztra tagozódik. A gazdagokéra, akik megengedhetik maguknak, hogy egy virtuálisan létrehozott valóságba „becsatlakozva” meneküljenek egy jobb világba, illetve azokra, akik a lepusztult utcákat róva igyekeznek életben maradni. Spademan az utóbbit választotta. Új munkája nem sokban különbözik a régitől: hulladékeltakarítás. Nem tesz fel kérdéseket, gyorsan dolgozik, és jól bánik a tapétavágóval. Viszonylagos nyugalma azonban véget ér, amikor egy gazdag és befolyásos hittérítő azzal bízza meg, hogy ölje meg a lányát. Az elsőre egyszerűnek tűnő feladat váratlanul veszélyessé válik – célpontjának van egy sokkoló titka, Spademannek pedig megvannak a maga szabályai. Két tűz közé kerül, és nagyon óvatosan kell manővereznie ahhoz, hogy életben tudjon maradni.

Adam Sternbergh első regénye kemény, erőszakos, vicces, lebilincselő, gyengéd és briliáns.

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT. 
Oldalak száma: 248
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 292 g
ISBN: 9789633992845
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015 
Fordító: Illés Róbert
Eredeti cím: Shovel Ready

SZERINTEM: Amennyire jónak hangzott a könyv első blikkre, azt kell hogy mondjam, annyira kuszának és erőltetettnek éreztem a vége felé. Az első fele csúszott, és tetszett, és bele tudtam élni magam ebbe a világba, míg a második részénél inkább már csak nyűgnek éreztem a sztorit.

Nem tudom, hogy mennyire sci-fi, vagy hogy ez a futurisztikus szál zavart-e be – bár az első felében nem volt vele semmi problémám, szóval lehet, hogy nem ez volt a gond –, viszont amíg Spademan csak egy bérgyilkos volt, addig valahhogy a megszokottat kaptam, azt a megszokottat, amit szeretek. Itt egyébként a narráció, és talán a karakter miatt is Dexter-érzésem volt, meg a "Tonight's the night" és egyebek kavarogtak a fejemben. Tudtam azonosulni a világgal, a karakterrel, az érzésekkel, egyszóval tényleg jól indult.

Aztán valahol félúton összekuszálódott, a történet, és nem értettem, hogy mit miért, és nem is volt annyira érdekes, izgalmas, hanem őszintén szólva csak azt vártam, hogy vége legyen. Nem gondolom, hogy el lett rontva, csak szimplán volt benne egy olyan váltás, ami nem az én izlésem, és ezért nem tetszett, ezért nem kötött le annyira. Hirtelen több karakter is megjelent, akiket nem tudtam hová tenni, hirtelen túl nagy szerepük lett, egyszóval volt egy – számomra – nagy váltás. Pontosan ezért nagyon nehéz komolyabban nyilatkoznom a történetről.

A futurisztikus elemek részben tetszettek, mert nem sok hasonlót olvasok, így nekem ezek a dolgok újak, gondolok itt például arra, hogy New York Cityre bombákat dobnak, elnéptelenedik, és a jó öreg internetet is felváltja egy újabb, szebb, és jobb találmány, a limnoszféra. Ötletesnek tartom, de a könyv végére ez is valahogy olyan kuszára sikeredett az én olvasatomban.

Összességében inkább azt érzem, hogy rosszkor sikerült elolvasni a könyvet, és nem egy rossz történetről van szó. Inkább csak arról, hogy nem erre volt szükségem most. Talán majd legközelebb megpróbálkozom vele újra, és lehet, hogy minden a helyére kerül.

Értékelésem: 6/10

Felkeltette a figyelmed a történet? Érdekel?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)