2015-06-01

Richard Castle – Naked Heat / Meztelen hőség (Nikki Heat 2.)

FÜLSZÖVEG: Amikor Cassidy Towne-t, New York legkönyörtelenebb bulvárújságíróját holtan találják, Heat nevezetes gyanúsítottak egész sorára bukkan, akik közül mindenkinek komoly indítéka volt, hogy végezzen Manhattan legrettegettebb sárdobálójával. 

Heat gyilkossági nyomozását tovább komplikálja újabb találkozása a magazinszerzők szupersztárjával, Jameson Rookkal. Miután nemrég szakított a férfival, Nikki nem érzi úgy, hogy itt lenne az ideje megbirkózni az érzelmi teherrel. Csakhogy a jóképű, szellemes, Pulitzer-díjas író nagyon is érintett az ügyben, így kénytelen ismét együtt dolgozni vele. Megoldatlan kapcsolati problémák feszültsége és szexuális izzás tölti be a levegőt, miközben Heat és Rook hírességek és maffiózók, énekesek és prostituáltak, profi sportolók és bukott politikusok között indulnak a gyilkos keresésére. 

Az új eset mindent elsöprő hullámokat kelt a titkok, eltussolt ügyek és botrányok világában.

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT. 
Oldalak száma: 358
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 430 g
ISBN: 9789632456683
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2012 
Eredeti cím: Naked Heat
Fordító:Kamper Gergely
Beleolvasó: KATT

SZERINTEM: Majdnem egy teljes évet vártam a második Nikki Heat-kötet olvasásával (az első: Heat Wave / Hőhullám), és őszintén szólva egy kicsit sajnálom, másrészt örülök, hogy hőségben olvashatom, ha már a címben benne van :) Na jó, nem. De valamiért nekem tényleg a nyár jut eszembe róla, lehet, hogy az első kötet megpecsételte a sorozatot, és nyáriasította. Ó igen: imádom a sorozatot, szóval ezért is tartogattam a könyvet, hogy több ideig tartson ^^


Az isteni Nathan Filion és Stana Katic aka Richard Castle és Kate Beckett

Szóval a könyv: ugyan azt tudom elmondani, mint a Heat Wave-nél, tehát a regény gyakorlatilag ugyan az, mint a sorozat, kivéve hogy a szereplők nevei meg vannak változtatva, no és természetesen Castle/Rook egy kicsit a saját malmára hajtotta a vizet, és meggyorsította mindazt, amit a sorozatban hosszú részek után sikerült elérnie (célzok itt például Beckett szívének meghódítására, vagy hogy íróként is olyan "befolyása" legyen a kapitányságon és a rendőrök között, mintha rendőr lenne).

Maga a történet tehát erősen épül a sorozatra, de természetesen annak az ismerete nélkül is remekül érthető, mint ahogy az az első résznél is volt. Lecsupaszítva most is ugyan azt kapjuk, mint legutóbb: egy remek krimit, sok-sok humorral megfűszerezve, amelyben kedvenc nyomozóink erednek a rosszfiúk nyomába. Kezdetnek megölik Cassidy Towne-t, majd pedig – egy jó krimihez hűen – nem állnak meg ennyinél, előkerül még néhány hulla, s kezdődik a nyomozás. A szálak pedig természetesen összefutnak, nem maradhat el a nyomozók/Rook megtámadása, és a happy end sem.

Nekem nagyon tetszett, de talán elfogult vagyok, mert imádom a sorozatot, már a kezdetektől. Viszont annyi szál van a könyvben, amelyek egymásba kacskaringóznak, néha pedig már követni sem tudtam, hogy a gyilkos kilétét esélyem sem volt megtippelni, annyira csavaros volt, ezt pedig nagyon szeretem egy krimiben. Mármint ha nincs az orrunk előtt a megoldás rögtön az elejétől, és hiába agyal az ember, nem jön rá a megoldásra. Továbbá imádtam, hogy Rook karaktere természetesen Castle-ről lett mintázva, azaz a humor sem maradhatott el. Néha képes voltam akár nyilvános helyen is hangosan felnevetni, mert tényleg fenomenális poénok vannak benne, gondoljunk csak a sorozatra, és a Fillion/Castle "duóra".

A Naked Heat a könyvsorozat második része, viszont gyakorlatilag teljesen különálló történetek, csak néhány visszautalás van, hogy "legutóbb, amikor...", de ezek igazából elhanyagolhatóak annak, aki gondolkodik azon például, hogy nem az első résznél kezdi az olvasást (nálam szóba sem jöhet az összevisszaság, de biztos van olyan, aki nem ragaszkodik ehhez annyira, mint én).

A Meztelen hőséget ajánlom mindenkinek, aki szereti a krimit, mert mint ahogyan említettem, érthető a sorozat nélkül is, Castle-rajongóként viszont igazi csemege a könyv, rengeteg mosolygással, és ááá, ez benne volt-című felkiáltással, szóval mindenképpen olvassátok el, ha szeretitek a két kedvenc New York-i nyomozónkat :)

Értékelésem: 9/10


Felkeltette a figyelmed? Érdekel?



2 megjegyzés:

  1. Szia,
    Teljesen egyetértek, nekem is tetszett a könyv, a sorozatot meg egyenesen imádom! Vicces, izgalmas, fordulatos könyv volt. Nagyon tetszett. :)
    Nagyon jól összefoglaltad szerintem! :)
    Üdvözöl:
    Egy Castle rajongó, aki szeret olvasni téged:
    Carlie Verna :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ó, még egy Castle-rajongó :))
      Köszönöm, örülök, hogy tetszenek az írásaim :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)