2015-06-23

James Dashner – Tűzpróba (Útvesztő 2.)

FÜLSZÖVEG: Az Útvesztő-sorozat második kötete. 

Már a sorozat nyitókötetében sem volt éppen leányálom a rejtélyes Próbák első szakasza a gyilkos Útvesztőben. A Tisztás túlélői most újabb titokzatos kalandnak, még kegyetlenebb kísérletnek néznek elébe: vár rájuk a Tűzpróba. Az Útvesztő ugyancsak szenzációs bestsellerré lett folytatásában Thomasra és társaira újabb vérfagyasztó megpróbáltatások várnak. A Föld felszínét hatalmas napkitörések jórészt felperzselték, az emberiséget megtizedelte egy halálos vírus. A fiatalok megtudják, hogy ők is megfertőződtek, ám ha kiállnak egy újabb Próbát, meggyógyulhatnak. Kalandos útjuk során nyoma vész a csapat egyetlen lány tagjának, Teresának, és a fiúk elhatározzák, hogy felkutatják, még ha ez az életükbe kerül is. Halvány fogalmuk sincs róla, micsoda elképesztő veszélyek várnak rájuk… 

James Dashner, a világszerte óriási sikert aratott Útvesztő-sorozat szerzője az egyik legnépszerűbb amerikai ifjúsági író. A trilógiának szánt sorozat köteteinek száma utóbb négyre nőtt, ahogy a Sziklás-hegységben élő szerző gyermekeinek száma is. Az Útvesztő és folytatása, a Tűzpróba írója amúgy nem nagy barátja a számoknak, pedig eredetileg könyvelőként dolgozott. Most viszont rendkívül hálás azért, hogy történetek írásából élhet, és úgy tartja, nála nagyobb mázlista kevés van a világon.

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: CARTAPHILUS KIADÓI KFT.
Oldalak száma: 416
Borító: KARTONÁLT
Súly: 390 gr
ISBN: 9789632663456
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2014
Fordító: Havadi Krisztina
Eredeti cím: The Scorch Trials

SZERINTEM: Ez az a könyv, amit nagyon vártam, nagyon érdekelt, mégis egy hatalmas csalódást okozott. Az útvesztő nagyon tetszett, viszont a folytatásnak mégsem azonnal álltam neki, hanem néhány hónapra rá, áprilisban... Ez volt az a könyv, amit a könyvespolcom hosszas nézegetése, és könyvtárszerű élmények fellobanása után választottam ki egy olyan napon, amikor már meleg volt, és a Kindle azt nem bírta, én viszont napozni szerettem volna. Nos, a Tűzpróba meg is rekedt azon a szinten. Nem sokra rá jött a Könyvfesztivál, amire elvittem, meg a DUE Sajtófesztivál, de csak nem jutottam vele semerre, mert egyszerűen sehogy sem akart csúszni.

A könyvvel (és az első résszel) az a baj, hogy egy baromi erős kezdés után egy átlagban is nagyon gyenge folytatást kaptunk, hát még a túl erős nyitány után mennyire érezzük ezt gyengének...Izgalom és történés az elején van némi, aztán kijutnak a Perzseltföldre, menetelnek, egy-két kalandba belekerülnek, de engem javarészt inkább untatott, mintsem hogy izgultam volna, mi lesz velük. Gyakorlatilag majd' 400 oldal azzal telt, hogy azt sakkoztam, még mennyi idő, mert ha két hónap alatt eljutottam kb. a feléig, akkor nem teszem le, plusz talán a végén lesz valami izgalom.

A vége számomra zavaros volt, nem tudtam eldönteni, hogy most ki kit hogy árult el, a legvégén milyen slamasztikában vannak benne már megint, szóval....Ez most nem az én asztalom volt. A harmadik résszel, a Halálkúrával még nem tudom, hogy hogy viseltessek, de ha el is olvasom, biztosan nem most.

Gondolkodtam, hogy mi miatt nem tetszett a könyv, hogy alapvetően nem az én izlésvilágom a második rész, vagy annyira kiatavaszodott/nyár lett időközben, hogy nem tudom befogadni (nyáron mindig "megkeményedek", és inkább horrort, krimit olvasok, de magam sem tudom, hogy miért), vagy csak megint annyi minden történt velem, hogy még az eddigieknél is jobban fel kellett nőnöm. Őszintén szólva nem tudom, de azért az a tény vigasztal egy kicsit, hogy nagyon sok másik ismerősömnek sem tetszett a második rész, vagy legalábbis nem annyira, mint az első.

Azt gondolom mindenki tudja már, hogy a trilógiából (vagyis immáron kvadrológia) filmeket készítenek, és idén ősszel mutatják be a másodikat, vagyis a Tűzpróbát. Számomra a film ígéretesebbnek tűnik, mert van egy kevés Game of Thrones átfedés is, például Nathalie Emmanuel (Missandei) játssza Harrietet, Jansont, a Patkányembert pedig Aidan Gillen (Petyr Baelish, azaz Kisujj). A Teresát játszó Kaya Scodelariót is nagyon megkedveltem a skinses időszakában, szóval egyszer mindenképp kerítek időt, hogy megnézzem az első részt, mert hogy azt sem láttam. Aztán majd eldől, hogy megéri-e moziba menni a második részre.

Értékelésem: 6/10



2 megjegyzés:

  1. Nekem sem jött be annyira ez a rész, még nem tudtam rávenni magam a harmadikra...
    De a filmet én is várom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem csak idő kérdése, amíg megemésztjük a Tűzpróba megpróbáltatásait, bár hallottam olyan infót is, hogy a hamradik rész sem egy nagy durranás. Majd elválik, de biztos nem ezen a nyáron :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)