2015-05-28

David Levithan & John Green – Will & Will


FÜLSZÖVEG: Will Grayson megismerkedik Will Graysonnal. Az egyik fiú okos és különc, akinek egyik alapszabálya: mindentől és mindenkitől tartja a távolságot. A másik dühös és depressziós, életének egyetlen fénypontja egy internetes barátság. Egy hideg éjszakán Chicago egyik legfurcsább pontján a két fiú útja keresztezi egymást. Ettől a pillanattól kezdve világaik összekeverednek, az életük visszavonhatatlanul egybefonódik. A Chicago különböző kertvárosaiban lakó két Will Grayson mintha nem is ugyanazon a bolygón élne, pedig Evanston nincs is olyan messze Naperville-től. Amikor a sors ugyanarra a meglepő helyre sodorja őket, a két fiú azon kapja magát, hogy hirtelen minden a feje tetejére áll, szembesülnek elkövetett hibáikkal, és esélyt kapnak a változtatásra. Régi és új barátaik - köztük a nagyon nagy és nagyon csúcs Mini Cooper, vérbeli focista és káprázatosan tehetséges musicalszerző - segítségével a két Will végül úrrá lehet szívügyein, mi pedig tanúi lehetünk egy olyan zseniálisan szuper gimis musicalnek, amelyhez foghatót még nem látott a világ.

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: MAXIM KÖNYVKIADÓ KFT.
Oldalak száma: 310
Borító: RAGASZTOTT,KARTONÁLT
Súly: 350 g
ISBN: 9789632616223 & 9789632616230
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Eredeti cím: Will Grayson, Will Grayson
Fordító: Komáromy Zsófia

SZERINTEM: Azt hiszem, hogy méltán mondhatom, hogy átestem a tűzkeresztségen, ugyanis ez volt az első LMBT-könyv, amit olvastam. Sokan kérdezgették, hogy hogy tetszett, milyen, viszont nekem nem nyerte el maradéktalanul a tetszésem. El is mondom, hogy miért.

Tulajdonképpen a történet aranyos: Will Grayson belebotlik Will Graysonba, ám a könyv többi része korántsem cukormázas,  és inkább arról szól, hogy mennyire nehéz – főleg tinédzserkorban – megtartani egy barátságot, és hogy tulajdonképpen a barátság mennyire törékeny. Ez volt az a része, ami tetszett. Mert pontosan emlékszem, hogy nekem is nehéz volt, és szerintem sok másik fiatalnak is nehéz, már aki igaz barátságokban, és rendes kapcsolatokban gondolkodik. Pici és Will (a nem meleg Will) kapcsolata tetszett, mert tulajdonképpen ezt mutatta be.

Pici és a másik Will szerelmi kapcsolata viszont nekem furcsa volt. Talán azért, mert nem vagyok hozzászokva a stílushoz, vagy azért, mert olyan emberekről volt szó, akik teljesen nyíltak és fesztelenek (oké, inkább Pici), én pedig elképzelni el tudom, csak nem látom úgy igazán magam előtt a karakterét, a nagy macit, akit mindenki szeret, aki mindenki kedvence. Will pedig pont az ellentéte, a visszahúzódó srác, aki egyáltalán nem szeret a középpontban lenni, s talán pont emiatt, őt nagyon megkedveltem. Illetve még két dolog miatt: a 15 éves önmagamra emlékeztetett, aki folyamatosan Law & Order: SVU-t nézett (komolyan, akkorát dobbant a szívem, amikor ez a rész volt a könyvben), illetve az MSN-en lógott, és beszélgetett. Pici dolgok, de na... :) Viszont a Picivel egy suliba járó Will kapcsolata Jane-nel pedig remek ellenpólus volt, szerintem legalábbis remekül kiegészítette a másik oldalt, és az kifejezetten tetszett, hogy a könyv nem csak a melegek szerelmi kapcsolatait vitte bele a sztoriba, hanem az átlagost is.

Mint ahogy fentebb említettem, rettentően örülök, hogy ennyire rákoncentrál a kapcsolatokra, legyen az szerelmi, baráti, vagy szülő-gyerek, vegyük csak példának Maurát, Jane-t, Gideont, vagy az SVU-s Will anyukáját. És akkor joggal kérdezhetitek, hogy mi nem tetszett. Nos, semmivel nem volt bajom úgy, hogy ez vagy az nagyon bökte volna a csőröm, de valahogy úgy az egész regény nekem most túl light volt. De ez betudható annak is, hogy nyáron sokkal jobban szeretem a keményebb műfajokat olvasni, lásd krimi, horror, thriller. Vagy pusztán a pszichikai ténye annak, hogy John Green neve megjelent, mert már erre is gondoltam így utólag – de azt azért gyorsan leszögezem, hogy vagy Levithan baromi jó író, vagy csak Green nem tudott saját maga kibontakozni a társíró miatt, ezt nem tudom. Minden esetre nem tapasztaltam a Green-i fals útmutatásokat és logikai mindfuckokat a könyvben, szerencsére.

Összességében aranyos történet, de mindezekkel ellentétben komoly is, ami egy hatalmas plusz pont a szememben. Viszont mivel most kicsit másra vágyom, nem tudom azt mondani, hogy 10/10 és imádtam. Talán jövő télen újra előveszem, és kiderül, hogy egy lágyabb időszakomban mennyire jön át. Viszont eltántorítani senkit nem szeretnék, az elmúlt időszakban olvasott young/new adoult könyvekhez besorolva a felső egyharmadban helyezném el a Will & Willt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)