2015-05-13

Benina – Rekviem a szivárványodért (Tükör 1.)


FÜLSZÖVEG: Előbb légy halott, hogy aztán élhess! 
Neszta életvidám, ambiciózus, szerelmes… 
… és halott. 
Nem képes alakot ölteni. 
Egyetlen ember hallja. 
Egyetlen ember látja. 
Egyetlen ember érzi, amit ő.

Vőlegénye, a hajdani FBI-nyomozó, mára tanácsadó Damien Corner egy Tükrön keresztül képes kommunikálni a lánnyal, aki először semmire nem emlékszik az életéből. Damien kétségbeesett nyomozásba kezd – segítségére van Neszta húga, az autista Zorka. 
A nővérek a közöttük feszülő, erős lelki kapocsnak köszönhetően érzelmi-szimbiózisba kerülnek. Neszta emlékei lassan térnek vissza, pedig sietnie kell, mielőtt az Árvák megkaparintják a lelkét. A Tükörben csak magára számíthat, és Hollóra, a különös, kalapos fickóra.

Damien számára mindenki potenciális gyanúsított, minden árnyékban támadás rejtőzhet, 
minden eltelt pillanattal közelebb kerül a paranoiához. Míg Neszta önmagának egyre halványuló másaként tengődik a Tükörben. 
Neszta és Damien szerelmének hátborzongató története. 
A Tükör fordulatos, halálon túli világba kalauzol, és ha elkezded olvasni, többé már nem ereszt.

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT. 
Borító: KARTONÁLT 
ISBN: 9789633731994
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015 
Sorozat: VÖRÖS PÖTTYÖS KÖNYVEK

SZERINTEM: Ó, bevallom valamiért nagyon ráfüggtem a könyvre, csak jót hallottam róla, láttam, hogy rengetegen vásárolják, szóval gondoltam megnézem magamnak. Plusz ugye én év elején megfogadtam, hogy nyitok a magyar kortárs irodalom felé, tehát remek, gyorsan rá is vetettem magam.

Az alaptörténet tetszett, és hiába olvastam most el a fülszöveget, sokat mégsem tudtam kihámozni belőle, s néha sajnos a könyv olvasása közben is ugyan ez volt az érzésem. Elindultunk valahonnan, aztán egy nagy összevisszaság, majd lett egy megoldás. Nekem túl zsúfolt volt.

A könyv eleje Nesztáról szólt, majd kiderült, hogy ez mégsem az igazi Neszta, hanem a szellemvilág és a mi világunk között rekedt lelke, akit valaki pátyolgat, és van, aki örökre le akarja rántani; továbbá kommunikálni sem tud a mi világunkkkal eleinte – s később is csak egy tükrön át lesz rá képes. Illetve ettől a szellem-Nesztától elvették az emlékeit, így sokáig egyáltalán nem tudja, csak valamilyen úton-módon érzi, hogy a tükrön át látható emberek fontosak neki.

Számomra ez elég zavaros volt, ráadásul elég sokáig, hogy ki kivel merre és meddig, miért őrzi az egyik, ki a másik, miért nem emlékszik senkire ls semmire, stb. Tudom, hogy ez egy sorozat első kötete, de úgy érzem, hogy rengeteg dologra nem derült fény, és sokkal kevesebb információt tudtunk meg, mint az várható lett volna, még akkor is, ha a következő kötetekben lesz teljes a kép. Sok volt a zavar, de emellett tetszett, hogy olvasmányos volt, számomra könnyen emészthető, és a kíváncsiságomat is felkeltette – s végig fenntartotta –, hogy vajon mi lesz a sorsa a történet főhőseinek.

A karakterek közül számomra Zorka volt a legérdekesebb, és a következő részekre tekintve vele kapcsolatosan tudok elképzelni nagy fejlődéseket, és szájtátós információkat, amik ott voltak az orrunk előtt eddig is. Ugye ő az autista kishúg, egy elég nagy csavarral, szóval nagyon kíváncsi leszek – rá talán egy fokkal jobban is, mint a nővérére, Nesztára, aki a főszereplő nem mellékesen.S ha már szereplők, akkor ott van Damien is, a volt FBI ügynök, aki nem ember, legalábbis ezt vettem le, róla például semmit sem tudtunk meg, csak hogy Neszta a mindene, és ezért bármire képes a lányért.

Az összekép pedig jelenleg még kicsit kavarodás a fejemben, nem igazán értem, hogy néhány dolog miért történt, vagy hogy egynémelyik természetfeletti történés miért van. Nem volt rossz, de úgy vélem, a teljes képhez kell a következő rész. Addig az

Értékelésem: 7/10


Felkeltette a figyelmed? Érdekel?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)