2015-04-09

Rachel Cohn & David Levithan – Nick és Norah végtelen éjszakája


FÜLSZÖVEG: El tudod képzelni, hogy életed első szerelme a szakítás után megjelenik egy másik pasival a következő koncerteden? Amíg gondolkodsz, eláruljuk, mit tett Nick, a fellépő zenekar basszusgitárosa. Mielőtt még az excsaja odaért volna hozzá gratulálni a szuper jó koncerthez, megkért egy lányt a közönség soraiból, hogy legyen pár percre a barátnője. Nem tudhatja, kivel kezdett, de ki fog derülni. Mégpedig egyetlen pörgős éjszaka alatt! Vajon Norah és Nick útja tényleg csak egy csók erejéig keresztezi egymást? Vagy mit tartogat ez a zenés, hajnalig bulizós, egymás nyomában rohanós, végtelennek tűnő manhattani éjszaka Nick és Norah számára?





INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Tilos az Á Könyvek
Oldalak száma: 192
Borító: FŰZVE
ISBN: 9786155441943
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Fordító: Moldova Júlia

SZERINTEM: Hmm, a címéhez hasonlóan majdnem egy egyéjszakás könyv volt nekem :) Igaz, este kezdtem, és másnap este fejeztem be, szóval csalás is volt a dologban. Komolyabbra fordítva a szót, kíváncsi voltam valami lazábbra, valami könnyed szórakozásra. És szerencsére megkaptam.

A Nick és Norah végtelen éjszakája egy igazi ifjúsági könyv, felvonultatva benne a legtöbb tehetősebb amerikai tinédzser problémája, amiket olvasni kikapcsolódás volt, de nem tudom azt mondani, hogy a magyar fiatalok igazán azonosulni tudnának a materiális üzenettel. Az viszont kétségtelen, hogy a két fiatal, Nick és Norah érzései tökéletesen átjönnek.

Szóval adva van egy gazdag leányzó, akinek nincs pasija, és adva van majdnem rocksztár srác, aki még mindig a ribizli volt barátnője után epekedik. Ez a két fiatal pedig – először csak 5 percre – egymásra talál az este elején, majd pedig ahogy megy előre az idő, ők is úgy jönnek rá fokozatosan, hogy mégsem olyan rossz parti a másik.

Bevallom, tetszett, mert rém egyszerű, sokat nem kellett gondolkodnom rajta, más részt tényleg aranyos (legalábbis Kinghez képest tutira), a szerzőpáros pedig remek karaktereket alkotott. A történet pörgött végig, egyszer sem éreztem, hogy unalmas lenne, vagy hogy visszább vett volna a történet, pedig ahogyan a cím is mutatja, mindössze egyetlen éjszakát ölel fel a cselekmény.

Ami viszont egy picit megzavart, az a váltott nézőpont, tehát az egyik fejezetet Nick, míg a másikat Norah mesélte el. Sokakkal ellentétben én nem rajongok érte, mert számtalanszor van olyan, hogy valaki vagy valami megzavar olvasás közben, e-könyvként pedig nem lehet visszalapozgatni, hogy most akkor melyik szereplőnél vagyunk. Viszont mindezekkel ellentétben jó volt látni, hogy mi játszódik le az egyik és a másik fejében egyszerre.

Összességében tehát nekem tetszett, laza, egynapos/egydélutános kikapcsolódásnak remek volt, helyenként kifejezetetten szórakoztatott is (igen, amikor a TIK-ben olvastam, és felröhögtem, az vicces volt). Szóval aki szereti a műfajt, annak ajánlom, illetve a Kat Dennings fanok is valószínűleg szeretni fogják, ugyanis ő formálja meg Norah-t a filmben.

Értékelésem: 8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)