2015-04-03

Michelle Hodkin – Mara Dyer eszmélése (Mara Dyer 1.)


FÜLSZÖVEG: Mara Dyer azt hiszi, az élete furcsább már is nem lehet, miután egy kórházban tér magához, és nem emlékszik, hogy került oda. Pedig lehet.

Amnéziája ellenére meggyőződése, hogy a barátait megölő, őt viszont titokzatos módon életben hagyó baleset nem egyszerű véletlen volt. Tényleg nem.

Nem hiszi, hogy mindazok után, amin keresztülment, lehet még szerelmes. Nagyon téved.






INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft. 
Oldalak száma: 
Borító: kartonált / keménytábla
ISBN: 9789632454771 / 9789633990827
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015 
Fordító: Komáromy Zsófia
Eredeti cím: The Unbecoming of Mara Dyer 

SZERINTEM: Egy ideje kíváncsi voltam erre a könyvre, mert elég nagy hype-ot kapott, legalábbis szerintem. Nos, elég gyorsan kivégeztem, és jelentem, tetszett, élveztem. Nyilván mostanság már nincs sok új a nap alatt, de ahhoz képest úgy vélem, elég jól összeszedte a történetet Hodkin.

De kicsoda Mara Dyer? Szerencsére a nagy körvonalak elég gyorsan megvillannak, és habár a leányzó elég titokzatos, és nem igazán engedi magát felfedni, mégis néhány oldal után már kapunk egy általános képet róla a regény idejére (aztán majd jön egy nagy bumm, amikor kiderül a tényleges valója is).


A történet eleje számomra kissé kusza volt, mert még nem is voltam tisztában a történésekkel, erre rájött némi flashback is, de szerencsére ezek az érzések elég gyorsan elmúltak, vagy alapvetően csak a fáradtságomnak voltak betudhatóak. Körülbelül a könyv első harmada az, amiben kialakul egyfajta rutin, ahol megszokjuk a szereplőket, és gyakorlatilag kibontakozik Mara és Noah ismertsége. Ezek után számomra volt egy elég éles határvonal, amikor a fiatalok kapcsolata megváltozott, Mara folyton mindenért nyavajgott, s habár a helyzethez képest volt benne ráció, az én lelkemnek mégsem tetszenek azok a cselekményszálak, amikor egy viszonylag jó kapcsolat látszólag a semmiért elkezd bomlani a könyv oldalain keresztül.

Miután Maráról kiderül valami olyasmi, amit egyébként már sejteni lehetett, s Noah is megvallja az ügyes-bajos dolgait, változott valamicskét a hangvétel, de a könyv végén annyira begyorsultak az események, hogy gyakorlatilag nem volt idő semmin merengeni, mert folyamatosan az volt az érzésem, hogy kiderül még valami, értelmet nyernek dolgok, és nem volt üresjárat.

A könyv vége pedig.. Ah! Oké, trilógia első része, node Ms. Hodkin, ilyet nem szabad mívelni az olvasóközönséggel! Az utolsó néhány sor igazán üt, csak azt nem tudom, hogy így mennyivel jobban fognak a szálak összekuszálódni. Igazán kíváncsi vagyok rá.

Értékelésem: 8/10

4 megjegyzés:

  1. Én nagyon élveztem ezt a könyvet! Bár tény, hogy a második rész már nekem nem volt annyira ütős...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmhm...kíváncsi vagyok, remélem azért nem olyan nagy a mélyrepülés :)

      Törlés
    2. Madodik reszt hol tudom megvenni??

      Törlés
    3. Sehol, mert még nem jelent meg magyarul.

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)