2015-04-17

Glendon Swarthout – Őrület és szerelem


FÜLSZÖVEG:Ez a könyv az amerikai Vadnyugat első telepeseinek döbbenetes története az 1850-es években. Azokat ünnepli, akikről eddig sosem hallottunk: a bátor nőkről, akiknek elméjét és lelkét meggyötörték a keserű megpróbáltatások. Keresni kell egy „hazatérítőt”, aki visszakíséri néhányukat keletre, egy szanatóriumba. Amikor a vidék egyetlen férfija sem vállalja, a feladat Mary Bee Cuddyra száll, a rettenthetetlen és leleményes vénkisasszonyra és volt tanítónőre. Mary Bee legyen bármilyen bátor is, tudja, hogy egyedül nem járhat sikerrel. Egyetlen útitársat talál csupán, az alantas George Briggset, a földfoglalót. Így kezdődik hát útjuk kelet felé gyarmatosítás, megpróbáltatások, indián támadások, jégviharok és magány közepette. A feszes, pergő kalandok sorából időtlen klasszikus született.




INFORMÁCIÓ:
Kiadó: MAXIM KÖNYVKIADÓ KFT.
Oldalak száma: 272
Borító: FÜLES,KARTONÁLT
ISBN: 978-963-261-609-4
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Fordító: Stier Ágnes
Eredeti cím: The Homesman

SZERINTEM: Egy igazi meglepetés volt számomra ez a könyv, az a fajta, amit magamhoz ölelnék, és mindenkinek odaadnék, hogy tessék, olvasd el. És ebben a meglepetés dolog is nagyszerű, és örülök, hogy mint ahogyan oly sokszor, most sem olvastam el a fülszöveget :)

A történet a 19. század Amerikájába kalauzol bennünket, amikor minden egyes napért meg kellett küzdeni, de főleg Nyugaton, a territóriumokon. S ha az időjárás viszontagságai, a mindennapi feladatok, és a bezártság nem volna elég, sorra őrülnek meg az asszonyok – fiatalok is, idősebbek is. Elsőre nem túl kapós, de mégis egy olyan történet elevenedik meg a lapokon, amire én csak azt tudtam mondani, hogy egyszerűen imádtam.

Mary Bee Cuddy viszi az őrült asszonyokat Keletre, hozzá pedig csatlakozik egy kalandor, a földfoglaló Briggs is. Tulajdonképpen a kettejük kapcsolata, az egymáshoz való viszonyuk, ahogy a semmi közepén egymáshoz csiszolódnak, és hogy gyakorlatilag kettő emberről szól az egész könyv adja meg a regénynek azt a varázslatos hangját, amibe beleszerettem. A maszkulin asszony, és a mogorva férfi párbeszédei, szócsatái rettentően tetszettek, s nekem az volt az érzésem, hogy a történet nem is volt annyira megkapó, mint inkább a lélektani hatása.


Cuddy és Briggs kapcsolata, a karakterfejlődéseik lenyűgözőek voltak, és azt éreztem, hogy milyen kár, hogy manapság már nincsenek ennyire úgymond egymásra utalva az emberek, hogy megismerhessék a másikat, azt is, akit csirkefogó gazembernek tituláltak, és nem adunk esélyt a másiknak, hogy megmutathassa, a látszat bizony sokszor csal.

A regény számomra egy csoda volt, imádtam, és tipikusan az a könyv, ami automatikusan felkerül arra a képzeletbeli listára, amelyről bármikor szívesen újraolvasnék. Cuddy és Briggs története jellemformáló és elgondolkodtató, meleg szívvel ajánlom mindenkinek.

Értékeléem: 10/10



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)