2015-04-20

Abbi Glines – A végzetem (A végzetem 1.)


FÜLSZÖVEG: Mi történik, ha az ember nyomában van a Halál? Persze, hogy beleszeret.

Pagan Moore nem csapja be a Halált, hanem beleszeret.

A tizenhét éves Pagan egész életében szellemeket látott. Tudja, hogy azok az idegenek, akik a falon át közlekednek, mások számára láthatatlanok. Ezért úgy éli a mindennapjait, hogy nem vesz tudomást a bolyongó lelkekről. Ha nem adja a tudtukra, hogy látja őket, akkor eltűnnek. Ez csak addig működik míg ki nem száll az autójából a tanév első napján, és meg nem pillant egy hihetetlenül szexis fickót a piknikes asztalnál álldogálni, aki őt bámulja szórakozott vigyorral az arcán. Az egyetlen probléma csupán az, hogy tudja: a srác halott. Nemcsak, hogy nem akar eltűnni, amikor úgy tesz, mintha nem látná, de olyan dolgot csinál, amit a többiek sohasem. Megszólítja. Pagant teljesen elbűvöli a szellem. Amit még nem tud, hogy elérkezett az idő, hogy meghaljon, és az az átkozottul helyes szellem, akibe beleszeretett, az nem csupán egy szellem.

Ő a Halál és készül megszegni a törvényt miatta.

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: MAXIM KÖNYVKIADÓ KFT.
Oldalak száma: 268
ISBN: 9789632616148
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015
Fordító: Dávid Katalin
Eredeti cím: Existence

SZERINTEM: Nem volt rossz könyv, habár az első oldalon kissé meglepődtem, amikor a főszereplő kijelentette, hogy látja a szellemeket, majd amikor megjelent a nem csak lézengő, hanem beszélő is, bevallom, kicsit szkeptikus voltam a történettel kapcsolatosan, hogy valóban akarom-e én ezt. A válasz később egyértelműen az igen volt.

A történet YA, amerikai gimnazistákról szól, mindezt az írónő megspékelte némi paranormális és fantasy elemmel, de a végkifejlet határozottan nem lett rossz. Sőt. Az első néhány oldal után beszippantott a történet, az izgalomból pedig őszintén szólva a fülszöveg vett vissza sokat, ugyanis gyakorlatilag elspoilerezi az egészet, csak azt nem értem, hogy mire jó ez?

A történet könnyed, olvasmányos, amikor pedig az olvasó sejti, hogy itt valami többről van szó, mint egyszerű szellemekről, akkor kicsit felpörög. Viszont számomra Pagan személyisége visszavett egy kicsit, nem szeretem a folytonos nyavajgást, amikor valaki műhisztit csinál, ő pedig hajlamos volt rá, ráadásul sajnos elég sokszor.


A végzetemben a Halál egy kicsit szexibb formában jön...

A történet szerintem attól is függ, hogy tetszik-e valakinek, hogy mennyire hisz a mindennapi életében a természetfeletti dolgokban (én hiszek bizonyos fokig), viszont Dank Walker és a Halál "mestersége" számomra kissé művi volt. Talán a tapasztalataim, az eddigi életemre gyakorolt hatása a "témának", de úgy gondolom, hogy ez nem olyan dolog, amit feldobunk, aztán nosza, játszunk vele. Nyilván ez attól is függ, hogy a célközönség milyen intelligenciával rendelkezik, de amíg például a szaladgáló vérfarkasok, és a csillogó vámpírok viccesek, addig a halál megelevenítése számomra már túl morbid. Nem tudok eltekinteni tőle, és valószínűleg aki ismer, annak már a könyökén jön ki, de a pravoszláv démonizáció is könnyebben emészthető számomra, pedig attól már tényleg kezdek megcsömörleni kissé.

Összességében – s leszámítva a tényt, hogy a Halál egy szexi fiatal srác képében rohangál –, a sztori végig izgalmas egy szinten, a vége felé viszont amikor az volt az érzésem, hogy kapunk egy átlagos lezárást, akkor jött egy nagy bumm, és egy hatalmas cliffhanger. Köszi :) Tulajdonképpen egészen semleges volt számomra a könyv olvasás közben, mert elszórakoztatott, de ennél többet nemigen adott, szóval egy szombat/vasárnap délutáni matinénak tudnám besorolni. Rossznak nem mondanám, inkább csak szokatlannak, így azért a második részt is el fogom olvasni, mert bevallom, kíváncsi vagyok annak az utolsó mondatnak a folytatására.

Értékelésem: 7/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)