2015-03-09

Nicolas Barreau – Álmaim asszonya


FÜLSZÖVEG: Antoine-nak, a lelkes könyvkereskedőnek és meggyőződéses romantikusnak tíz telefonszáma és mindössze huszonnégy órája van, hogy újra megtalálja álmai asszonyát.

Antoine, a harminckét esztendős könyvkereskedő, aki hisz abban, hogy a regények a való életben is megtörténhetnek, kedvenc kávézójában egy nap megpillantja álmai asszonyát, aki mintha csak az égből pottyant volna oda. Antoine hezitál, nem tudja, hogyan szólítsa meg a nőt. Ám ekkor odalép egy másik férfi, és ezzel Antoine elszalasztotta a lehetőséget. Vagy mégsem? Kifelé menet az elbűvölő mosolyú, titokzatos nő leejt elé egy kártyát, rajta egy keresztnév, egy telefonszám és egy mondat: „Szívesen találkoznék magával.” Antoine elmondhatatlanul boldog. Kisvártatva kétségbe esik. A becses telefonszám egy ostoba baleset következtében hiányos lesz. Antoine azonban minden nyomon elindul. A szépséges ismeretlen kalandos keresése során a legkülönbözőbb emberekkel találkozik, Párizs legnyüzsgőbb és legcsendesebb pontjain. Az idő Antoine ellen dolgozik. A barátai bolondnak tartják. A szíve nagy szaltókat ugrik, egyiket a másik után. De Antoine nem adja fel…

„Ritkán írnak ilyen lélegzetelállító tempóban a világ legszebb dolgáról. Az olvasó happy endre vágyik és reménykedik, hogy a könyv soha nem ér véget.”


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: PARK KÖNYVKIADÓ KFT. 
Oldalak száma: 192
Borító: KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ
Súly: 320 g
ISBN: 9789633550809
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015 
Fordító: Fodor Zsuzsa
Eredeti cím: Die Frau meines Lebens
Beleolvasnál? KATT IDE

SZERINTEM: Röviden és tömören azt tudom mondani, hogy egy aranyos és szórakoztató vasárnap délutáni szössszenet a szerelemről, a kitartásról, és arról, hogy vannak dolgok, amikben tényleg csak hinni kell, és valóra válnak.

Ilyen nézeteket vall Antoine is, az elsőre elég szerencsétlennek tűnő könyvesbolt-tulajdonos, aki véletlenül egy kávézóban belebotlik álmai asszonyába, ám szerencsétlenségek sorozatának következtében folyton szem elől téveszti a sötétszőke hajszínű, Isabelle nevű hölgyet. Antoine mindent megtesz, hogy megtalálja szíve hölgyét, s csak az utolsó néhány lapon derül ki, hogy sikerrel járt-e.

Számomra tényleg egy könnyed, vasárnap délutáni kis könyvecske volt, mert egy részt elég rövidke, más részt szerintem ez így volt tökéletes, nem igazán lehetett volna tovább ragozni a két fiatal történetét anélkül, hogy ne váljék unalmassá. Barreau jól oldotta meg a dolgot, mert tényleg így volt pont jó a sztori. Antoine ráadásul egy szerethető, ámde számomra kissé szerencsétlen karakter volt, viszont mindenképpen azt emelném ki vele kapcsolatosan, mint a nekem legjobban tetsző adottságát, hogy nem rettent meg a nehézségektől, nem adta fel a célját, az álmát. Számomra a könyv eleje, a nyitó sorok az irodalom és az élet viszonyáról, illetve a főszereplőről fogtak még meg nagyon, akkor pedig már sejtettem, hogy nagyon fog tetszeni ez a könyv.

Mindezekkel ellentétben viszont helyenként elég hihetetlen volt, hogy már megint milyen kicsin múlott, hogy nem találkoztak, illetve sejtettem, hogy az az átkozott Dmitrij nem fog problémát okozni :) Ja, és lehet szőrszálhasogatás, de Olga Antonovna, így helyes az orosz grófnő (? - cárnő akkor inkább, nem? :P) megnevezése.

Összességében nekem nagyon tetszett, mert tényleg egy könnyed délutáni könyvecske, amivel az olvasó kicsit kikapcsolhat, és elengedheti magát.Tulajdonképpen feszültséglevezetőnek is tökéletes, mert én például teljesen belefeledkeztem a könyvbe, mialatt olvastam :)

Értékelésem: 8/10


4 megjegyzés:

  1. Beleolvasnek, de azon az oldalon nincs tartalom:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos én is csak a kiadó oldalát ismerem, ahol bele lehetne olvasni :/ Remélem hamarosan megoldják a problémát, mert nekem sem mutat semmit.

      Törlés
  2. Nagyon tetszik a bejegyzés, már kívánságlistára is tettem a könyvet! :)
    Vèletlenül kétszer írtam be ugyanazt a megfejtést. :/
    Van módosítási lehetőség?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem lehet módosítani :/ Azt tudom tanácsolni esetleg, hogy egy családtagod vagy barátnőd/barátod profiljával próbálj meg játszani, hogy kijöjjenek a helyes megfejtések, és jó helyre is kerüljenek :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)