2015-03-04

BOOKWORM BOOK TAG

Hahó!

Ma egy könyves taggel jövök itt  blogon, amelynek magyar megfelelőjét nem találtam még, de az angol kérdések megtetszettek, szóval lefordítottam őket. Mint általában, azt mondom most is, hogy vigye mindenki, akinek szimpatikus, de azért kiemelek néhány emberkét, akiket felkérek a kitöltésre: zakkant, katacita, theodora, Anna, Niki, Mentavirág, Deszy, Tibi

Elöljáróban annyit mondanék erről a tagről, hogy én nagyon élveztem a kitöltését, és jó kérdések vannak benne, szóval remélem egy kicsit jobban megismertek belőle ti is, hogy ki írja eme blogot :)

Do you remember how you developed a love for reading? / Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Igen. Gyakorlatilag amint első osztályban megtanultam olvasni, azóta könyvekkel rohangászok, nekem ez annyira volt természetes mindig, mint másnak a plüssmackója, vagy a pöttyös labdája. Amíg az osztálytársaim kint játszottak az udvaron, addig én bent ücsörögtem, és olvastam (ez egy elég meghatározó emlékképem:)). Aztán ahogy nőttem, a könyvek változtak, de megmaradt az olvasás szeretete. Érdekes egyébként, akárhányszor összefutok az általánosos tanáraimmal, mindig megjegyzik, hogy én a buszon is, és az iskolában is mennyit olvastam ^^


Where do you usually read? / Általában hol olvasol?
Mindenhol. Tömegközlekedésen, utcán (volt már, hogy hazafelé sétáltam, és a Kindlit bűvöltem, mert na, érdekes volt a könyv), itthon az ágyamban, de órák előtt is, amikor jó negyedórákat késik a tanár.


Do you prefer to read one book at a time or several at once? / Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Több is jöhet, mert nekem nincsenek gondjaim azzal, hogy észben tartsam a sok különböző információt. Plusz azt szoktam még mondani, hogy akár fél óra alatt változhat a hangulatom, és akkor már a másik könyvhöz nyúlok.

What is your favourite genre? / Melyik a kedvenc műfajod?
Horror/thriller, esetleg ezek némi fantasyval keverve. Mostanában sokfélét olvasok, olyat is, amit előtte nem, de ezt egyáltalán nem bánom. Plusz érzem a változást magamban is, ami számomra reményre ad okot, hogy nem csak "darkot" olvasok, hanem ha olyan, akkor rózsaszín, nyálban tocsogós sztorikat is.

Is there a genre you will not read? / Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Különösen nincs, de nyilván vannak olyan műfajok, amiket kerülök, mert nem az én terepem. De egyiktől sem zárkózom el 100%-osan.

Do you have a favourite book? / Van kedvenc könyved?
Erre a kérdésre általában Stephen King-től A talizmánt szoktam mondani, de azt 17 évesen olvastam, az akkori lelki világomat megnyugtatta, és tetszett, de most ha újraolvasnám, lehet elveszne a varázsa. Kifejezett kedvencem nincs, maradjunk annyiban, inkább olyan könyvek vannak, amik vagy hatással voltak rám, vagy valamiért különlegesek voltak számomra.

What is the longest book you have ever read? / Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Valószínűleg George R. R. Martin-tól a Kardok vihara a maga 1216 oldalával, vagy ha egynek vesszük, akkor az egész A tűz és jég dala ciklus, ami eddig cirka 5000 oldalra rúg :)

What was the last book you bought? / Milyen könyvet vettél utoljára?
Gayle Forman - Hová tűntél? Azt olvastam sok helyen, hogy nagyon jó, és talán nagyobbat üt, mint az első része. Hát, majd kiderül :)

Do you prefer library books or buying books? / A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Mindkettőnek megvan a maga bája, de kétségtelen, hogy inkább a saját könyveimért rajongok :)

What are you currently reading? / Jelenleg mit olvasol?
Lena Dunham: Nem olyan csaj, Jessica Sorensen: Callie & Kayden, és a véletlen, Joe Hill: NOS4A2, és Dosztojevszkij bácsival küzdök, nevezetesen a Bűn és bűnhődéssel.


Where do you buy your books? / Hol veszed a könyveidet?
Mostanában a Líránál leginkább, de ha máshol van valami szuper akció, akkor természetesen kihasználom azt is.

Do you ever pre-order books? / Előrendeltél már valaha könyvet?
Persze. Ilyenkor legalább 20%-os kedvezmény van rájuk, ha pedig így is, úgy is elolvasom majd a könyvet, akkor miért ne venném meg olcsóbban?

How many books do you buy a month? / Hány könyvet veszel havonta?
Eddig úgy a 10-13 volt az átlag, de innentől kezdve ez szerintem csökkenni fog 2-3-ra. Sok dolog megváltozott, és nem is bánom annyira, hogy a könyvvásárlási statisztikám lejjebb megy, mert eddig tényleg úgy ment ez az egész, mintha valami boltkóros lennék.

How do you feel about second hand charity shop books? / Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Szerintem kincseket lehet ott lelni, olyan kiadásokat, és olyan műveket, amiket manapság már nem nyomnak. Szeretem, habár elég ritkán vásárolok ott.

Do you keep your read and to-be-read books together? / Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Naná, mert ha rájuk nézek, természetesen tudom, hogy mit olvastam már el, és mit nem, ezen kívül helyem sem igazán volna nagyon külön tárolni őket.

Do you plan to read all the books you own? / Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Nagyjából igen, de nyilván ez elég sok idő. Van egy mondás, mi szerint nem akarok 100 évig élni, csak addig, hogy az összes olyan könyvet el tudjam olvasni, ami érdekel :)

What do you do with books you own that you know won't be re-read? / Mit csináls azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Hát, jó helyen vannak azok ott, nem? Momentán ha már az ágyamban is könyvek lesznek, mert annyira nem férek tőlük, akkor sem fogok kidobni/elajándékozni/eladni egyet sem. Mert mániákus könyvgyűjtő vagyok, és a könyveknek van helyük, pont.

Have you ever donated books? / Adományoztál már könyvet?
Igen. Még karácsonykor a Szegedi Molyklub égisze alatt az egyik család könyvcsomagjába szálltam be a Csillagainkban a hibával. Én utáltam a könyvet, de talán a leányzó, akihez eljutott szereti (mert átlagban mindenki szereti).

Have you ever been on a book buying ban? / Volt már könyvstopod?
Terveztem, de aztán kb. két nappal utána borult az egész. Hát, ez van :)

Do you think you own too many books? / Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Hm, magamhoz viszonyítva nem, mert tudom, hogyha minden feltétel biztosított lenne (leginkább az anyagi és a helyi), akkor mára már sokszor annyi könyvem lenne, mint ami ténylegesen van. De a kortársaimhoz viszonyítva kétségtelen, hogy sok könyvvel rendelkezem, mert amíg a nagy átlag bulira és piára költi a pénzét, addig én a könyvesboltok webshopjait böngészve könyveket vásárolok.


10 megjegyzés:

  1. Jaj ez jó tag, végre egy,ami tetszik! Köszi a jelölést, szerintem kitöltöm!:)
    Úristen a Kardok vihara ilyen hosszú?? Ez már majdnem egy Monte Cristo grófja:)
    Kíváncsi vagyok, mit írsz majd Lena könyvéről, én még mindig nem tudom, mit gondolok róla:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, nekem is tetszet :) Viszont jó hosszú.. :D
      Igen, abban a kiadásban 1200 oldal, amiben nekem van meg, az egyel újabb pedig "csak" 1100 valamennyi :D

      Én tudom már, hogy mit írjak, csak még be kéne fejeznem :D De ezért a 40 oldalért nem akarom magammal cipelni egész nap, ami még hátravan, úgyhogy a befejezés várat magára, akkor lesz kerek a kép :)

      Törlés
  2. Köszi én is a jelölést, kitöltöm én is - bár szerintem a legtöbbre már válaszoltam itt-ott :)
    Lena könyvével én is így vagyok, felénél járok és nem tudom h tetszik-e :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor talán a végére kiderül majd :D

      Törlés
  3. Én is kitöltöttem,nagyon szuper (:
    http://necromancica.blogspot.hu/2015/03/bookwarm-book-tag.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, hogy viszitek :)

      Törlés
  4. nagyon tetszett, jövő héten én is kitöltöm :)
    (roni)

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Nagyon megtetszett ez a bejegyzés, meg is csináltuk :)
    http://kingalylaque.blogspot.co.at/2015/06/bookworm-book-tag-lc3-kk3.html
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
  6. Az előbb találtam rá(d) és nagyon megtetszett mind a blog, mind a tag! Töltöm is :)

    VálaszTörlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)