2015-02-03

2015. januári beszerzések


Nos hát, itt az új év, új tervek. új lendület a blogon is. És persze (új) fogadalmak. A hónap elején megfogadtam, hogy januárban biza nem veszek könyveket, mert annyi felhalmozódott, hogy ideje volna olvasni a régieket is, és hát decemberben tényleg nem keveset költöttem is rájuk, szóval egy próbát megért a dolog mindenképp.

Ez az elméletem az első napokban dőlt is, amikor a spanyol nyelvkönyvet megvettem mindössze 500 Ft-ért az egyik CBA-ban, és itt el is indult a lavina. A Magányos utazó recibe jött, a Zabhegyező pedig régi-régi kívánságom volt, annyira nagyon el szerettem volna olvasni régóta, és végre most akciósan kaparinthattam meg. Remélem, hogy nem lesz csalódás olvasás után sem, mert még nem jutottam oda. A fekete madarak árnyékában (illetve a következő képen) A boszorkány ideje szintén recenzióba jött. Hamarosan hozzájuk is látok, a Magányos utazó pedig folyamatban van, bejegyzés hamarosan lesz róla.


Dr. Király Rudolf: Tanuljunk könnyen gyorsan spanyolul! ▪ Samuel Bjørk: Magányos utazó ▪ J. D. Salinger: Zabhegyező ▪ Cat Winters: Fekete madarak árnyékában


Árni Þórarinsson: A boszorkány ideje ▪ Nyikolaj Dubov: A szökés ▪ Jurij Szbitnyev: Pásztortűz fehér éjszakában ▪ Valentyin Raszputyin: Mit mondjak a hollónak?

Egy kedves molyci a Szegedi molykubban hirdette, hogy sok elvihető könyve van, amiket személyes átvétellel tudna átadni, én pedig jelentkeztem is, hogy a régi szovjet/orosz regényekre biza kapható lennék. Hát nagyon szépen köszönöm ezúton is, mert rengeteg könyv jött! A képekről kettő könyv maradt le, Nikodémusz Elli (szerk.): Rothschild hegedűje (Szovjet írók új elbeszélései), és Bulat Okudzsava: Szegény Avroszimov.


Edna O'Brien: Vidéki lányok ▪ Borisz Vasziljev: Repülnek lovaim / Másnap háború volt ▪ Vladimir Pozner: Az őrjöngő ▪ Vaszilij Suksin: Harmadik kakasszór



És hát a hónap felfedezése, a Divergent-sorozat. Komolyan, imádom, le a kalappal, és szerelem volt ez első látásra *-* Őszintén? Nem, nem bántam meg, hogy megvettem, hanem ez volt a hónap egyik legjobb döntése.

Továbbá januárban beszereztem egy Kindle 6-os készüléket is, amellyel ugyan még csak barátkozok, de nagyon tetszik eddig a kis mütyűr. Vannak is már vele terveim, hogy ha esetleg utazok, akkor csak kényelmesebb lesz legalább 8-10 könyvet azzal magammal vinni, mint papír alapon cipelni. De mindezekkel ellentétben még mindig tartom magam ahhoz, hogy egy papírkötésű könyvnek varázsa van, szóval én sem ijedtem meg, hogy innentől csak online nyomom majd.

A január érzelmileg hullámzó volt számomra, mert voltam nagyon boldog, például a Blogturné Klub miatt is, hogy csatlakozhattam eme remek kis csapathoz, és voltam szomorú is magánéleti, családi dolgok miatt. Utóbbi miatt a blog talán változni fog egy kicsit, lehet, hogy a posztok is ritkulni fognak egy ideig, amíg összeszedem magam, de mivel nekem ez és az olvasás a hobbim, a kikapcsolódásom, így úgy gondolom, hogy egy időszakos mélyrepülés után minden visszaáll majd abba a rendbe, amelyet ti is megszokhattatok már.

Tehát a januári könyveim számokban:
összesen: 18
recenzió: 3
ajándék: 9
saját vétel: 6

A többiek hónapja bejegyzésekben: zakkant, katacita, Amadea, Nita, PuPilla, Dóri, Szilvamag,


7 megjegyzés:

  1. Masszív egy január :D
    Kíváncsi vagyok, mit szólsz majd a Zabhegyezőhöz, én nemrég olvastam és utáltam.
    A Beavatott sem tetszett, úgyhogy a többi részt inkább el sem olvastam, pedig akkoriban annyira még nem is volt disztópiacsömöröm :)
    Na de hogy ne csak negatívkodjak... tök jó, hogy lett kindlid, használd egészséggel, az enyém most anyunál van, de amúgy tök jó dolog, bár továbbra sem érzem a késztetést, hogy e-könyvet vásároljak, főleg, hogy annyira nem is éri meg.

    Látom, nálad sem habostorta az élet mostanában, hát kitartást mindenhez, valami szar mindig beüt, főleg amikor az ember már azt hiszi, hogy oké, most már minden király. Aha...
    Gratulálok a blogturné klubhoz!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katacita: A Zabhegyezőt én sem szerettem. :D

      Tekla: én is gratulálok a blogturné klubhoz és kitartás! :)

      Törlés
    2. Liliane: köszi :)

      Katacita: a Zabhegyezőhöz hasonlítják az Egy különc srác feljegyzéseit is, amitől sokan el vannak ájulva, de nekem elég semleges volt... Szóval én is kíváncsi leszek. A Beavatott nekem a második disztópiám volt, és nem tudnám megmondani, hogy miért, de tényleg nagyon vadul rántott magával, én is meglepődtem rajta, de ezt írtam is :)

      A Kindli majd a BTK-ban fog nagy szerepet játszani, illetve ugye utazásnál, meg ha kell valamilyen könyv, de annyira mégsem érdekel, hogy papírformátumban foglalja az amúgy sem létező helyet.

      Köszi. Hát az a baj, hogy eddig sem volt minden okés, de volt egy pont, ahol kb kettétört minden, és azóta csak egyre rosszabb és rosszabb minden. megyek, megyünk, és csináljuk, de akkor is... :/

      Köszönöm, igyekszem majd sokat turnézni a lehetőségeimhez képest, ráadásul lesz majd egynéhány valóban nagyon érdekes és csemege könyv is hamarosan :)))

      Törlés
  2. Szia! Szép januári felhozatal :) Bevallom én szeretem a Zabhegyezőt :) A Kindle valami csúcs, még akkor is ha nem helyettesítheti teljesen a könyveket, de egy nyaralásra, egy utazásra, vagy éppen egy orvosi rendelőben történő várakozáshoz is remek és minden macera nélkül előszedhető és már olvashatunk is. Biztos szeretni fogod. :) Gratulálok a blogturné klubba kerülésedhez! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na már tényleg kíváncsi leszek, hogy mit mondok majd a Zabhegyezőre.. :D

      A Kindlire tok kellene, mert egyelőre csak itthon lapul, féltem a bébit nagyon, nehogy baja legyen. De amúgy hasznosnak tűnik tényleg, és kényelmes, az első könyvemet már végigolvastam rajta.
      Köszi :)

      Törlés
  3. Jó sok könyv! Az Európa zsebkönyvekből nekem nagyon sok megvan, az egyik legjobb kiadott sorozat, sok olyan regény van köztük, amit nem adtak ki újra, pedig nagyon megérdemelné. Én büszkén mondom, hogy imádom a Zabhegyezőt, viszont szerintem sokkal élvezhetőbb, ha tanultál valaha irodalomtudományt, mert a szimbolikája nagyon izgalmas (nálunk mindenki imádta, az ellenkezőjét el se tudom képzelni).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyanítom, hogy az Európa Zsebkönyveket még bőven a rendszerváltás előtt adták ki, főleg a tőlünk keletebbre élő (és leginkább orosz/szovjet) írók műveit, meg a kedves és aranyos nyugatiakat. Illetve akkoriban olvastak az emberek, manapság már egyre kevesebbet. Én megértem őket, valószínűleg ha innen bármelyiket újra kiadnák, akkor bukás lenne a dolog, mert alig ismerik, úgy meg pénzt kiadni rá luxus. Szerintem. De egyetértek, én is örülnék, ha több kevésbé ismert mű jelenne meg új köntösben.

      Az előző félévben volt Bevezetés az irodalomtudományba című kurzus, de ezt inkább hagyjuk :D Majd meglátom, hogy elég volt-e erre :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)