2015-01-22

Veronica Roth – A lázadó (Divergent 2.)

FÜLSZÖVEG: Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.



VIGYÁZAT! Ha nem olvastad az első részt, akkor ez a bejegyzés, és a véleményem erősen spoileres lehet számodra!

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: CICERÓ KÖNYVSTÚDIÓ KFT. 
Oldalak száma: 434
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 410 g
ISBN: 9789635397815
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2013 
Fordító: Logos
Eredeti cím: Insurgent


SZERINTEM: Ahogyan említettem A beavatott bejegyzésében, hiába nem cliffhangerrel lett vége az első kötetnek, mégis egyszerűen akartam, hogy azonnal nekikezdhessek a második könyvnek. És nem, nem bántam meg :)

Valóban, elég erős kezdés volt A beavatott Veronica Roth részéről, ám nem gondolom úgy, hogy nagyon leeresztett volna a második részben, vagy elfogyott volna a szusz. Kövezzetek meg, de nekem kicsit Twilight-érzésem volt, mi szerint az első kötet önmagában is megállná a helyét, nagyon tetszett, a második pedig kb. az elmegy kategória, csak az évődésről szól, az elején és a végén van némi bumm, a köztes tér pedig csak szilikonnal van kitöltve. Lesarkítva. A lázadó nem volt unalmas, és annyira idegesítő sem, mint annó a New Moon, de mégis hasonló érzéseket kelett bennem időről időre, és elég sok negatív gondolatom is  támadt vele kapcsolatosan.

Általában a pozitívakat szoktam kiemelni elsőre, de bennem mély nyomot hagyott Tris folyamatos hülyesége, hogy szerencsétlen Tobias csak félti, és nem akarja elveszíteni, Tris mindezekkel ellentétben pedig mintha tudatosan keresné a veszélyt, a halált. Ebből kifolyólag pedig A beavatottban tökéletesnek tűnő szerelmük átmegy se veled, se nélküledbe, csúnyán nézek rádba, és épp most fasírtban vagyunkba két csók között. Nemár :( Erre pedig konkrét megoldást sem kaptunk A lázadó végén, csak egy nesze, iddeig-óráig itt van ez című, épp szeretik egymást képet, ami körülbelül annyira lehet állandó, mint a kötet folyamán az összes szerelmes jelenet.


Lehet, hogy csak túlságosan elkapott a hév, és túl gyorsan olvastam, de nekem néha kicsit kusza volt az egész, néhol voltak benne meggondolatlan részek, és egy-két kiugrástól eltekintve az volt az érzésem, mintha egy tutajon ülnének a szereplők, és egy folyó vinné őket, eközben pedig néha ki-kiugrálnak a parta harcolni egyet-kettőt. Most komolyan, úgy járkáltak ki-be a Műveltek központjába, mintha az lenne az új Bátor-központ, ráadásul néha fegyvertelenül, pár fős csapatokban.

A vége felé néztem egy hatalmasat Peter miatt, aztán azért is, ami Trisszel történt. Ötletes megoldás, de ez is valamilyen szinten kiszámítható volt, mármint hogy Tris nem hal meg. Számomra Trisék "ellentámadása" a könyv végén olyan picinek hatott, és éreztem, hogy hasonlóan fog visszaütni. DE a könyv egészében emlegetett igazság mibenléte meglepett, és miután letettem a könyvet három szó fogalmazódott meg bennem: what the fuck?! Megdöbbent, pozitív értelemben. Nos, azt hiszem, hogy nem is volt kérdés, hogy azonnal rávetem magam a harmadik kötetre, csapot-papot elhajítva.



Az események gyorsan pörögtek A lázadóban, unalmasnak sosem éreztem a könyvet – sőt –, de van benne valami, ami miatt azt mondom, hogy nem igazán nyerte el a tetszésemet. Olyan érzésem van így olvasás után, mintha Roth mindenbe belekapott volna, mindenből egy kicsit felmarkolt volna, és egy kicsit érzem az erőlködést is, hogy a könyv megüsse A beavatott mércéjét. Mindezzel ellentétben részben tetszett is ez az egész, már csak a világ és a szereplők miatt is, mert néhányukat nagyon megszerettem, így szeretek a "közelükben" lenni, ezt a dolgot nem tudom félretenni. Pont emiatt nincs bennem keserűség, habár tisztában vagyok vele, hogy A lázadó közel sem ütötte meg A beavatott szintjét.

Értékelésem: 7/10

Szerencsére nem kell majd sokáig elszakadnom Triséktől, ugyanis márciusban jön a film. A harmadik rész, A hűséges adaptációja pedig kettő részben érkezik majd valamikor jövőre a mozikba.


A trailer alapján viszont sok kérdés merült fel bennem azzal kapcsolatban, hogy már megint miért változtattak ennyit. De az kétségtelen, hogy nagyon látványos, fülessel nézve pedig a zene is odavág. Biztosan moziban szeretném látni, szóval már alig várom :)


4 megjegyzés:

  1. Már elég rég olvastam, de én ilyen dobozos dologra nem emlékszem. :D Amúgy elég sokat elmond (szerintem), hogy ezt is a Summit csinálja, meg a Twilight saga-t is ők csinálták. Azért a filmre kíváncsi vagyok, mert a könyvek anno beszippantottak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te sem emlékszel rá? Az király, mert én hiába most olvastam, nekem sem rémlik, már kezdtem azt hinni, hogy én vagyok a hülye :D

      Nem a filmre értettem a Twiligh-feelinget, hanem a könyvekre. De azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy Roth azokon (is) nevelkedett, és ennyire hatottak rá :/ De persze lehet szimplán tényleg az is, hogy nagy nyomás nehezedett rá az első sikerek után, és nem tudott úgy írni. Igazából mindegy, hogy mi volt az oka, bennem ez az érzés lüktetett végig a könyv második felében. :( Na de majd kiderül nemsokára, hogy a harmadikkal mi lesz a helyzet :P

      A filmekre meg így is, úgy is kíváncsi vagyok, engem ez az egész világ szippantott be kegyetlenül *-*

      Törlés
    2. Öhm, igen, ez van mikor rosszul fejezem ki magam. :D A filmeknél írtad a változtatásokat, arra gondoltam, mikor a Summitról írtam, de valóban a könyveknél is megvan ugyanez. :D Kíváncsi vagyok a véleményedre A hűségesről. :D

      Törlés
    3. Szerintem stúdióktól független, hogy változtatnak-e vagy sem, mert valamennyit az összes szokott, csak mondjuk nem mindegy, hogy mennyit. :/

      Hamarosan jön A hűséges :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)