2015-01-24

DAY AND NIGHT BOOK TAG

Szóval egy book taget hoztam mára, ami hivatalosan azt taglalná, hogy éjszaka vagy nappal olvasok-e, de inkább arra épül, hogy ez a Day and Night cím kijöjjön, és mindenfélére rákérdez. Ezen a szürke és esős szombat délutánon egy kis kávéval töltöttem ki, és hamarosan megyek is vissza olvasgatni, mert ilyenkor mi mást csinálhatna a könyvmoly, feltéve ha nincs kötelezettsége :)

Ha megtetszett, akkor vigyétek bátran a kérdéseket, és töltsétek ki :)

D - Do you read more in the morning or at night? ▪ Nappal vagy éjszaka olvasol többet? Éjszaka. Habár úgy érzem, hogy nappal is képes vagyok rá – sőt, semmi belső dolog nem akadályozna –, mégis egy csomó külső zavaró tényező be szokott jönni a képbe, pl. tévé, visítás, fúrás-faragás mellett egyszerűen képtelen vagyok olvasni, és elmerülni a történetben, napközben meg ezek mennek általában, és nemigen tudok megszabadulni tőle. Esetleg a tömegközeledés az én helyem még egy fülessel, de általában az éjszakákat szeretem, mert csendes, nyugodt, és teljesen át tudom adni magam az adott könyvnek zene és minden plusz tényező nélkül. Ehhez hozzácsapva szerencsére éjjeli bagoly típus vagyok, szóval örülök, hogy az esték az enyémek.

A - Are there any books that changed the way you thought about things? ▪ Van olyan könyv, ami megváltoztatta a gondolkodásmódod (valamiről)? Olyan még nem volt, hogy végérvényesen megváltoztasson bennem valamit egy könyv, de olyan volt, hogy napokig, hetekig a hatása alatt álltam, és azon agyaltam, ami a könyvben volt.

Y - YA or not? ▪ YA vagy nem? Inkább nem. Nem zárkózom el teljesen előle, sőt, mostanában kifejezetten sok YA-t olvasok magamhoz képest, de ha választani kellene, akkor valami komolyabbra szavaznék.

A - Are there any characters that you honestly believe are real? ▪ Van olyan karakter, akiről úgy gondolod, hogy létezik? Olyan szereplők tolongnak most a fejemben, akikről azt szeretném elhinni, hogy nem valósak (sorozatgyilkosok, stb.) :D Általában inkább olyanok vannak, akikről szeretném elhinni, hogy valahol létezhet ilyen ember, de abból azt hiszem, már kinőttem, hogy azt higyjem, xy karakter tényleg valós.

N - Nobody touches my books or I don't loaning my books out? ▪ El a kezekkel a könyveimtől vagy szívesen kölcsönadom? Most lehet smucignak fogok tűnni, de nem adom kölcsön a könyveimet, mert egyszerűen féltem őket, mindenkitől. Attól, hogy valaki jó barátom/barátnőm, még nem biztos, hogy a könyveimnek is a barátja, a könyveimet pedig sokra becsülöm, szóval nem éri meg a kockázat.

D - Do you ever smell your books? ▪ Meg szoktad szagolni a könyveid? Naná! Általában azzal kezdem, hogy megsimogatom, megszagolom, ismerkedem az új könyveimmel. Biztosan megszállottan hangzik, de én már csak ilyen vagyok ^^

N - Not everyone loves books - is this a positive or negative? ▪ Nem mindenki kedveli a könyveket - baj/nem baj? Engem nem zavar mindaddig, amíg nem kapok epés megjegyzéseket a könyvszeretetemmel kapcsolatosan. Tisztában vagyok vele, hogy nem szerethet mindenki mindent, és sok ember tart az olvasástól – ezt elfogadom, és pont.

I - I keep my books in the best condition or maybe not? ▪ Vigyázok a könyveimre, vagy nem? Vigyázok, sőt néha már túlságosan is. Ha valaki megkérdezi, hogy megnézheti-e a könyvemet, amelyet épp olvasok, akkor általában felsorolok pár dolgot, hogy megbizonyosodjak róla, hozzányúlhat-e. Ilyen például a tiszta-e a kezed, és társai. Beteges, tudom :D Viszont mindezekkel ellentétben arra nagyon nehezen tudok ügyelni, hogy ne törjön meg a könyveim gerince, főleg, ha olyan a nyomása, mert ha elkap a hév, akkor már meg is történt a baj.

G - Gosh, I have too many books! True or false? ▪ Úristen, túl sok könyvem van! Igaz vagy hamis? Igaz :D De természetesen ennél lehet több is, avagy beteges könyvvásárlási függőségben szenvedek.

H - Have you ever spilled or stained your books before with something, and If so how? ▪ Előfordult már, hogy leöntötted vagy összekented a könyved? Ha igen, hogyan? Előfordult már sajnos, balesetek történnek néha. Legutóbb azon kaptam fel a vizet, hogy annyira ramaty volt a nyomdai minőség, hogy attól foltos lett a lap, hogy a szövegen volt az ujjam, ami amúgy tiszta volt. De természetesen úgy nézett ki, mintha egy szelet zsíros kenyér elfogyasztása után kezdtem volna el olvasgatni...

T - Toned or untoned while reading? Or in other words...Do you read and workout at the same time? ▪ Ha olvasol, akkor csak olvasol, vagy csinálsz közben valami mást is? Zenét hallgatok. Általában – az első kérdés-válaszból kiindulva – ha nappal szeretnék olvasni, akkor elkerülhetetlen a füles, hogy megpróbáljam kizárni a zajokat, de tévét nem nézek, és cardio edzést sem nyomok le :D


10 megjegyzés:

  1. Ezt lehet, hogy ellopom :D Több közös vonásunk is van :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen nyugodtan vidd, kíváncsian várom a válaszaid :D No, majd megkukkantom, hogy melyek ezek ^^

      Törlés
  2. Mindig elcsodálkozom azon, honnan szedsz ilyeneket, mert nagyon jók :)
    A napokban lehet én is rászánom magam és kitöltöm, érdekesnek ígérkezik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt épp Molyon láttam, és így töltöttem ki :D Amúgy más bllogokról szoktam szedni, természetesen megjelölve, hogy kitől hoztam el :)

      Hajrá :)

      Törlés
  3. Szió!
    Én viszem ha nem baj,szeretem a könyves TAG-eket (:
    http://necromancica.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Természetesen vidd nyugodtan ;)

      Törlés
  4. Elvihetem én is a saját blogomra? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen :) Csak linkelj vissza kérlek, ennyi az egész :)

      Törlés
    2. Szia :)
      Kész is~
      http://irasaimtarhaza.blogspot.hu/2015/03/day-and-night-book-tag_8.html

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)