2015-01-01

A TERVEIM 2015-RE

Úgy gondolom, hogy talán nem hülyeség összeszedni pár dolgot eme bejegyzésbe gyűjtve – talán csak magamnak, későbbi emlékeztetőre –, olyan dolgokat, amelyeken eddig is gondolkodtam, érdekelt, foglalkoztatott, hogy egy kicsit „összeszedettebben” olvassak, s ne legyenek nagy csapongások. Tavaly sem voltak nagyok, de szeretnék némi rendszert is belevinni majd ebbe az egészbe, habár természetesen ismerem magam (már ami a hangulatfüggést illeti), és az olvasást még mindig szórakozásnak, kikapcsolódásnak tekintem, ettől függetlenül volna pár célom, amit nem lenne rossz véghezvinni. Új év, új remények, új lehetőségek: íme, én ezeket gondoltam ki magamnak (nem, nem újévi fogadalmakként, hanem támpontokként).



Elsősorban szeretnék többet olvasni angolul. Ezt ha jól tudom, tavaly leredukáltam egy szem könyvre, ami nagyon kevés. Kellene a gyakorlás, és mivel mással lehetne a legszuperebbül szinten tartani a nyelvtudásom, ha nem könyvolvasással? Szerencsére jó néhány angol nyelvű könyvecske csücsül a polcomon, szóval a lehetőségem máris megvan :)

Szeretnék több nemzet szerzőivel megismerkedni. Célzok itt a szlávokra is például, de komolyan elgondolkodtam, hogy „heccből” keresni kellene afrikai szerzőket is, vagy különféle ázsiait, Dél-amerikait, stb.

Szeretnék több, eddig számomra ismeretlen műfajjal is megismerkedni. Jelenleg a sci-fi keltette fel az érdeklődésem, de ha már nyitok, akkor például azon gondolkodtam, hogy bevállalnék egy-egy Danielle Steel vagy Nora Roberts kötetet is, szigorúan csak azért, hogy kiderítsem, tényleg annyira borzasztó-e, mint amilyennek gondolom. A másik két érdekelt műfaj az utópia/disztópia, ezutóbbiból már neki is kezdtem egynek, amelyik megfogott (Az Útvesztő).

Több klasszikust szeretnék olvasni. 2014 nagy fordulópont volt, '15-ben pedig úgy istenigazából szeretném belevetni magam a klasszikusok tengerébe. Az 1001 könyves lista ehhez jó támpont, plusz néhány könyvet már be is szereztem, amik érdekelnek, és amelyeket sokan ajánlanak, mai fiatal fejjel is.


Azt hiszem, ennyi elég is, ezt is lehet, hogy nehéz lesz összehozni. Ha jól emlékszem, akkor Katacita említette, hogy nem vesz részt kihívásokon, listázásokon, mert ő inkább a saját kis könyveit olvasgatja. Nos, az utóbbi időben megszaporodott ilyen jellegű bejegyzések ne tévesszenek meg senkit, én is a saját kis könyvecskéimet olvasgatom, és csak támpontokként gondolok eme listákra, ugyanis ahogy fent írtam, az olvasás kikapcsolódás, csak azért, hogy egy kihívást teljesítsek, nem fogok elolvasni egy olyan könyvet sem, amelyhez nincs kedvem. Azt hiszem, ezt jól példázza az is, hogy a suliban egyetlen kötelezőt sem olvastam el. Nem makacsságból, hanem mert nem volt hozzájuk kedvem, más könyves vágyaim voltak, és semmit sem bánok :)

Minden kedves bloggertársamnak könyvekben, olvasásban, és bejegyzésekben gazdag új évet kívánok, legyen meg a napi betevő oldalszámotok :) Az olvasóimnak pedig boldog új évet! :)


21 megjegyzés:

  1. Hey. A másodikhoz ajánlanám ezt az oldalt, ő 196 ország irodalmából olvasott, és ott a lista is országokra bontva:
    http://ayearofreadingtheworld.com/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszi :) Megnéztem, lehet felírok pár címet magamnak, jó kis támpontot ad :)

      Törlés
  2. Ilyesmi belső késztetéseim/támpontjaim persze nekem is vannak (pl. az angolul olvasás), igazából arra szerettem volna kilyukadni, hogy nem megyek semmilyen plecsniért meg ilyenekért, és majd pl. angolul is akkor olvasok, ha kedvem lesz, de azért remélem, lesz. És remélem, neked is:)
    A klasszikusokhoz jó szórakozást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A plecsniket én pl. utólagosan szoktam gyűjtögetni, elolvasok pár könyvet, és megnézem, van-e hozzá kihívás, vagy épp ha szembejön velem Molyon egy, akkor megnézem, hogy eljesítettem-e már. Ha igen, akkor rányomok a részt veszekre.. :D Hogy őszinte legyek, nem tudnék csak azért elolvasni valamit, mert ezért jár valami, vagy mert kell (de ezt fent írtam is :D), szóval pl. az egyetemi könyvekkel lehet emiatt bajban is leszek.

      Köszi, remélem meglesz, és nem csalódok :D

      Törlés
  3. Szinte mindegyik terved szerepel az enyémek között is (és már tavaly is megfogadtam), az angolul olvasásnak már neki is láttam :D A több nemzeteshez van két molyos kihívás, meg polcom, amire majd pakolgatok (tudom megint a listák, meg a kihívások :D), a klasszikusok közül már elég sokat sikerült legyűrnöm - már csak az 1001 könyv listásokat iktatom be időnként az olvasmányaim közé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A molyos kihívásokat majd megnézem, aztán hátha beleférek.. :D Mondjuk először szerintem a felhalmozott könyveimet kellene "kivégeznem", aztán jöhet a könyvtár, de ez úgyis borul szerintem abban a pillanatban, hogy beteszem oda a lábam :D

      Az 1001 könyv lista nagyon jó, most decemberben is szemezgettem onnan, és pl. a Szputnyik, szívecském! vagy Az üvegbura is onnan "csúszott be" :D Ja, még az orosz irodalmat is olvasnom "kellene", mielőtt ténylegesen muszáj lesz, de ezt megelőzendő vettem párat önszántamból :D

      Törlés
  4. Sok sikert a tervekhez. :) Egyébként az egyik barátnőm is ilyen "kötelező ellenes", mint te. Szeret olvasni, de nagyon-nagyon megválogatja, hogy mit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Szerintem ez jó dolog, főleg annak, aki igazán szeretne egy könyvet kiélvezni, és nem akar "vakvágányokat" mellé. Mindent a maga idejében :))

      Törlés
    2. Az a fura, hogy én teljesen egyetértek ezzel, de mégis elolvasok szinte mindent amibe belekezdek.

      Törlés
    3. Eddig én is majdnem mindent végigszenvedtem, de pont tavaly változtattam ezen a felfogáson. Ami nem megy, azt nem kell erőltetni :)

      Törlés
  5. A sci-fi annyira jó,ha ajánlhatok, akkor próbáld megszerezni Szergej Sznyegov Istenemberek című könyvét. Ennek a műfajnak az a szépsége, hogy a regények nagy részét tudósok írták és az elméleteik és a történet tudományosan alá van támasztva, még tanulni is lehet belőlük :) Engem a tipikus romantikus irodalommal lehet kiüldözni a világból (és Jókaival), bár egy karácsonyi Nora Roberts könyvem van, de az nagyon az ünnepekre van kiélezve, ezért nagyon tetszett, lehet, hogy válogatva azért több jobbat találnék. A listán én is végig akarok menni, bár már egy része megvolt, ha ajánlhatok következőt, az Dürrenmatt legyen, szerintem neked is tetszene!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltettem a polcomra Molyon, szóval majd a könyvtárban csemegézek ezekből, és köszi az ajánlást :) Nekem egy téli Nora Roberts novelláskötetem van, angolul, szóval majd lehet azt kellene felütni, avagy két legyet egy csapásra :D

      Törlés
  6. A 3.ponthoz hozzászólva , ha valóban romantikára vágysz ne ezeket a szerzőktől olvasd ( azért gondoltam , hogy a romantikus beállítás miatt gondoltál rájuk , mert mindketten célzottan ilyen témájú könyveket írnak ) Inkább ajánlanám Nicholas Sparksot... a világ legjobb romantikus - regény írói közé tartozik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem a romantikára vágyom, csak számomra ez az a két szerző, akiket mindig kiemelek, hogy borzalmas rájuk gondolni is, noha még nem olvastam tőlük. Szóval a kíváncsiság hajt inkább :) Viszont köszi az ajánlást, ha olyan hangulatomban leszek, akkor lehet Sparks háza táján is körbenézek :)

      Törlés
  7. A klasszikusokkal én rendszeresen megjárom... Bár tavaly jó volt a Büszkeség és balítélet, de a többiben csalódtam (Hemingway, Wells).
    Sok sikert a terveidhez, különösen az angolul olvasáshoz! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi ^^,
      Hemingwaytől megvan itthon 2-3 verzióban is Az öreg halász és a tenger, de jelen pillanatban nem érzek hozzá affinitást, de más műveihez sem. Klasszikusok alatt elsősorban az orosz irodalom nagyjaira gondoltam, egyébként pedig kedv alapján, az 1001 könyves listáról :D

      Törlés
    2. Jóó ég, Dosztojekvszik és Tolsztoj? :D én nem merem őket tesztelni :))
      Az öreg halásszal pont év végén ismerkedtem, de nem lettünk nagy haverok.

      Törlés
    3. Nézd már, annyira félek Dosztojevszkijtől, hogy összegabalyodott a klaviatúrám is :D

      Törlés
    4. Hehe :D Amúgy ha azt mondom, hogy orosz szakos vagyok, és ha most nem olvasgatom ezeket kedvtelésből és szabad akaratból, akkor később kötelezően kell, arra remélem nem ijedsz meg mégjobban :D

      Egyébként a Bűn és bűnhődést elkezdtem már decemberben, de rágom még, meg egy csomó könyvtári közbejött azóta ^_^

      Törlés
  8. Én olvastam már Danielle Steel-től is, meg Nora Robertstől is. Utóbbira nem emlékszem, de Danielle nagyon egyszerűen ír. Van egy-két olyan könyve, ami szerintem jól sikerült a maga nemében persze, de nem feltétlenül lesz a kedvencem. Ilyen esti elalvás előtti, lazulós olvasásnak tökéletes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamám ajánlott 1-2 Danielle Steelt, ami szerinte - ismerve az izlésemet - talán tetszene (inkább az oroszos vonal, haha), szóval szerintem hamarosan sort kerítek rá. Egyébként egész jól haladok a terveimmel ebből a szempontból, szóval lehet, hogy ezt a részét is még tavasz előtt kipipálhatom :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)