2014-12-31

TOP 10 OLVASMÁNYOM 2014-BEN


Említettem már nektek korábban, hogy tervezek egy ilyen listát, szóval íme. Itt a bejegyzésben fordul a kocka, nem megírni nehéz, ha mondhatjuk így, hanem összeállítani, eldönteni, hogy melyik olvasmányom hanyadik helyre kerüljön.

1. Joe Hill: A szív alakú doboz / Nekem nagyon a szívemhez nőtt ez a könyv, vagy azért, amit az olvasás alatt éreztem, vagy egyszerűen azért, mert valami kingeset olvastam, vagy mert egyre inkább azt éreztem, hogy Hill a kedvencemmé avanzsálódik, lépésről lépésre. Tudom, mindannyian mások vagyunk, és sokaknak nem jön be ez a stílus, amit A szív alakú doboz képviseltet, nekem mégis úgy érzem, hogy ez lett a kedvencem 2014-ben.

2. Stephen King: Dolores / King ezzel a történettel nem horrort alkotott, hanem egy vallomást, egy krimit, amely számomra az eddigiektől merőben eltért, de mégis nagyon élveztem, nagyon szerettem a történetet. Elgondolkodtató és lebilincselő történet.

3. Stephen King: Cujo / Egy rövidebb King-történet, amely egy kutyáról szól, s amelyet sokáig pont emiatt nem akartam elolvasni. Nos, szegény bernáthegyit nem utáltam meg a sztori miatt, viszont egy remek könyvet fedeztem fel a Cujo "személyében". Letehetetlen kategória.

4. Stephen King: Álom doktor / A megjelenéskor csaptam le rá, és nagyon tetszett, imádtam. Merőben más, mint A ragyogás, de talán pont ezért tetszett annyira.

5. Stephen King: A harcos (A Setét Torony 1.) / Sokat vártam az első résszel, de nem bánom. Egy szép nyári délután alatt fogyasztottam el, és egy kicset leltem benne.

6. Lauren Beukes: Tündöklő lányok / Számomra újdonságként hatott az időutazós rész, de nagyon tetszett, Beukes is felkeltette az érdeklődésem, illetve a kiadó hasonló könyvei is :)

7. Jonas Jonasson: A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt / A könyv, ami igazán megnevettetett, és a könyv, amellyel lezárult egy boldogabb korszakom is. 

8. Rainbow Rowell. Eleanor és Park / Amilyen egyszerűnek és lendületesnek hat, annyira komoly témát is boncolgat, mármint Eleanor részéről. Ezért is tetszett, illetve mert szintén light kategória, amire olyakor-olykor nekem is szükségem van.

9. Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót! / Az egyik nagy amerikai klasszikus, amerikai kötelező olvasmány, és amely szerintem itthon rangján alul van számon tartva. Kedves történet, könnyen emészthető, ámbár mégis komoly, és nagy súlya van, alapvető emberi értékeket közvetít. Sokaknak érdemes lenne elolvasniuk.

10. Louise Walters: Levelek a bőrödből / Számomra egy kedves történet volt, amelyet a saját kis értelmezésem alapján a light kategóriába sorolok, és ami szintén jó időben talált meg. Szerettem olvasni, és a közvéleménnyel ellentétben nekem igenis tetszett, szerettem a hibáival együtt is. Hatalmas köszönet jár érte az Athenaeum kiadónak, mert ha nem küldik a Mama, papa, gyerekek mellé pluszként, akkor lehet, hogy teljesen elsiklottam volna a Levelek a bőröndből felett, és nem olvastam volna el.


Nektek mi volt 2014 kedvenc olvasmánya? Csináltatok listát? Ha igen, linkeljétek nyugodtan kommentben, szívesen elolvasnám :)


10 megjegyzés:

  1. King-uralom van, látom :) Amúgy az jutott eszembe, hogy milyen mázlista vagy, hogy a kedvenc íród ilyen termékeny! Az enyéim vagy évente írnak egyet (persze az sem rossz), vagy meghaltak, de semmiképp nincs ennyi regényük.
    A Tündöklő lányokat hamarosan elolvasom, nemrég beszereztem, még tőled kaptam kedvet hozzá :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. King-uralom, csak mostanában lehet, hogy a mennyiség a minőség rovására is megy, ami meg nem jó :/ Legalábbis a papánál. Joe-nál pedig most kezdik kiadni a könyveket, a NOS4A2 sem új, plusz ő most ír egy trilógiát, ha jól tudom :D Szóval végülis igen, szerencse, ha azt nézzük :D

      Ó, remélem nem csalódsz, már ha csak A szív alakú dobozt nézzük... :D

      Törlés
  2. Hát ebből egyiket se olvastam, de az én 2014-es kedvenc listám itt van.. leginkább YA-kkal :D

    http://daysofbooksandstarlight.blogspot.hu/2014/12/the-best-of-2014-cant-wait-in-2015-books.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A YA-tal nem vagyok naagy barátságban :D Viszont a Divergent-sorozatot szívesen elolvasnám idén, ha adódik rá alkalmam, lehetőségem. A disztópiák, és hasonszőrű regények sorát pedig Az Útvesztővel kezdem :D

      Törlés
  3. King úr a példaképem :) Szóval nálam nyerő a lista :D
    Követni foglak ezentúl, itt is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, akkor a könyves érdeklődési körülnk egy nagy része igen hasonló :D
      Köszi ^^, :)

      Törlés
  4. Kinget és Joe Hillt is először olvastam tavaly :D Mondjuk nekem nem nagyon jött be az utóbbi sajnos, de a papától szeretnék még próbálkozni :) Már ajánlottak párat, a Tortúra érdekel meg a Hasznos holmik talán legjobban.
    A Levelek tényleg jó kis regény, de reklámozhatnák jobban, egy kicsit jellegtelen ugye a borító, és lehet hogy többen elsiklanak felette, akik pedig szeretik az ilyesmit. :)

    Rowellt és Beukest is szeretnék idén olvasni :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én Kingtől az Állattemetővel kezdtem :D Ezen kívül a Borzalmak városát ajánlom még, a Cujót, illetve a könnyedebb kategóriából a Dolorest. Amit nagyon szeretek még, az A talizmán, illetve a folytatása, A fekete ház - utóbbiak inkább a fantasy kategória :) Nekem a Tortúra sajnos nem jött be, valamiért egyáltalán nem tudtam élvezni :(

      A Molyon kívül én sem találkoztam a Levelek a bőröndbőllel (de hülyén hangzik ez a toldalékolás XD), szóval kéne neki tényleg egy kis reklám, mert remek könyv.

      Rowell és Beukes jóóóóóó *-* Előbbi inkább YA, de nem az a felszínes kategória, utóbbi pedig... muhaha :D Mindkét írónő további műveire is kíváncsi leszek :D

      Törlés
    2. Köszi! Jegyzetelek! :) Én éppen a Cujóval nyitottam az ismeretséget. :)
      A Tortúra nekem egy örök borzongás, kb az egyetlen film, amit nem voltam képes nézni, annyira rosszul voltam akkor (bokatörés pl.), és inkább olvasnám, de nagy mumus, mert félek tőle így is - a lelki terrortól, ami benne van.

      Haha, igen, jó könyv, csak ne ragozzuk ;)

      Törlés
    3. Én a filmeket nem láttam, mert az Állattemető annyira gagyi volt filmben, hogy úgy voltam, maradok a könyveknél. Viszont ha jól láttam, akkor a Doloresben és a Tortútában is Kathy Bates játszik, szóval az is izgi lehet. A Dolorest szerettem volna megnézni, de nem vagyok egy filmes alkat - sajnos vagy nem sajnos.

      A Tortúra nekem azért nem tetszett, mert elég slamposan indul, amíg Paul fekszik, és nem történik semmi, aztán pedig bumm, le se tudod tenni. Kingnek néha ez a nagy hibája, hogy a könyv első fele dögunalom (nálam pl. A ragyogás is ilyen volt), a második fele meg még az átlagnál is brutálabbul izgalmasabb, és szó nincs rá, hogy mennyire jó. Na, nekem ez a kettő, meg az éles ellentét nem jön össze egy könyvbe :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)