2014-12-31

2014 számokban és érzésekben, avagy statisztikai összefoglaló a blogról és az elmúlt évemről

Hát ez is eljött, vége az évnek, és íme ez az a bejegyzés, amiben egy kicsit szentimentálisabb leszek, és néhány személyes gondolatot is megosztok veletek, remélem nem bánjátok :) Most visszagondolni mind az elmúlt tizenkét hónapra, mind arra, ami ezalatt történt akár az én életemben, akár a blog életében, bizony elérzékenyít. Hullámvasút volt, mert minden év, minden hónap egy hullámvasút, csak az nem mindegy, hogy többször szárnyalunk, vagy többször vagyunk-e a mélyben. Én személy szerint többször voltam fent idén, mint lent, legalábbis így érzem jelenleg, ennek pedig végtelenül örülök, mert emlékszem, hogy pontosan egy évvel ezelőtt hogyan éreztem, 2013-ban egy másik blogon hogyan írtam arról, hogy milyen szar évem volt. 

2014 a siker éve volt számomra. hiszen a kemény első hónapok után, az átdolgozott nyár után ősszel a kezembe vehettem az OKJ-s bizonyítványomat, amellyel hivatalosan is gyógyszertári asszisztens lettem; ez előtt, még nyáron kiderült, hogy felvettek a Szegedi Tudományegyetemre (BTK, Szlavisztika), ráadásul a 2014-es vizsgáim is egészen jól sikerültek ahhoz képest, amire számítottam. Eme blogot pedig 2013 végén nyitottam, akkoriban a stressz és az egyéb dolgaim miatt nem is igazán volt időm olvasni, így a bloggal sem foglalkoztam sokat. Idén szerencsére fordult a kocka, ismét visszatértem az olvasáshoz, és úgy érzem, hogy rengeteget tanultam a blog által, leginkább azzal kapcsolatban, hogy nem okoz gondot leírni az érzéseimet egy-egy könyvről. Az év utolsó néhány hónapját érzem a legkiemelkedőbbnek, ekkorra "ért be" a munkám gyümölcse, ekkor kaptam meg például az első recenziós könyvcsomagomat. A régi könyves bloggerek bizonyára mosolyognak ezen, de nekem ez még mindig hihetetlen nagy dolog, egy részt azért, mert a kiadó érdemesnek tartott arra, hogy könyvet küldjön nekem, más részt mert tisztán emlékszem az érzéseimre, amik akkor kavarogtak bennem, amikor létrehoztam a blogot, és úgy gondoltam, hogy magamnak irogatok, de ebből úgysem lesz semmi. Szerencsére lett, de még micsoda... :)


Sikernek könyvelem el, és tényleg rettentő boldoggá tesz az, amikor kommenteltek 1-1 bejegyzés alá, és tényleg minden komment érkezésekor nagyot dobban a szívem. Ugyan ez történik minden új facebookos like-nál, vagy blogos feliratkozónál, mosolygok, mint a vadalma, és nagyon örülök, hogy ilyen sokan olvastok ténylegesen. Amikor pedig valaki arról ír, hogy miért szereti a blogot, akkor olvadozok, de tényleg. Legutóbb Panna említette meg a blogomat, és egy részt örültem, hogy bekerültem a top 5-be, más részt örülök, hogy ténylegesen az az üzenet jön át, amit én képviselni szeretnék. Köszönöm szépen mindenkinek, aki olvas, kommentel, megoszt, egyszóval foglalkozik a kis irományaimmal, a véleményemmel. Továbbá azt hiszem, hogy megemlítem itt is, hogy hatalmas köszönet a Molynak is, mert egy remek közösség, nagyon a szívemhez nőtt idén. Mindemellett pedig köszönöm mindenkinek, aki egy-egy véleményem alapján olvas el egy könyvet, és ad annyit a szavamra, hogy ezért belevágjon egy vaskosabb olvasnivalóba. Talán utóbbi dolog az, amin a mai napig elámulok, vagy amikor egy-egy ismerősöm megkérdezi, hogy az xy könyvről mit gondolok, ajánlanám-e, vagy én elolvasnám-e, esetleg ajándékoznám-e. Néhány szó, néhány mondat, viszont ezek mind-mind olyan visszajelzések, amiktől nagyot dobban a szívem, megmelengetnek.

A blogomnak pedig szeretnék azért köszönetet mondani, mert rengeteg csodálatos embert ismertem meg általa, olvasókat, bloggereket egyaránt, és olyan közösségek, csoportok tagja lettem, amik miatt nem lehetek eléggé hálás. Köszönöm ezeknek a csodás személyiségeknek, hogy találkozhattam velük valamilyen formában (személyesen, vagy akár online). Köszönöm a beszélgetéseket, a segítségeket, a kedves perceket.

No és akkor jöjjenek a számok, a statisztikák, amiért bizonyára a legtöbben a bejegyzésre kattintanak. Úgy érzem, hogy a "kukkolás" valamiért nagyon népszerű, lásd a havi beszerzős bejegyzéseket, amiknek mindig hatalmas a látogatottsága (piciny blogom méreteihez képest :)). 

Eme bejegyzés születésekor az idei...
♥ oldalmegjelenítések száma 20.467 (az összes 21.436)
♥ bejegyzések száma 69 (összesen 75)
♥ kommentek száma 219 (összesen 229)
♥ feliratkozók száma 148
♥ Facebook-like-ok száma 365
♥ Twitter-követők száma 199
♥ legtöbb látogató magyar, amerikai, orosz, és román ip címmel látogatott a blogra
♥ legtöbb látogató a moly.hu, a google.hu, és a facebook.com-on keresztül érkezett a blogra

Az öt leglátogatottab bejegyzés:
♥ Stephen King: Álom doktor - 652 megtekintés
♥ Lauren Beukes: Tündöklő lányok - 612 megtekintés
♥ 2014. novemberi beszerzések - 464 megtekintés
♥ 2014. októberi beszerzések - 374 megtekintés

A saját olvasási statisztikáim:
► 51 könyvet olvastam el
► ebből 1 angol nyelvű, a többi magyar
► ezek közül 11-et Stephen King írt
► összesen körülbelül 20 ezer oldalt olvastam el (a Moly számításai szerint)
► 5 könyvet hagytam félbe

Katacita, Dóri, Zakkant, Amadea, PuPilla, discussion és Anna is értékelték a 2014-es évet :)


Köszönöm ezeket a szép számokat Nektek, köszönöm, hogy velem tartottatok 2014-ben! Mindannyiotoknak boldog, sikerekben és olvasásban gazdag új évet kívánok könyvesővel, és napsütéses olvasásokkal :)


16 megjegyzés:

  1. Oroszország? Micsoda véletlen :D :D Egyetlen egy könyves blog van, ahova benézek, és az a Tied! Igazából Te adtad az ötletet a 2015-ös céloknál a könyvolvasáshoz! :D BÚÉK! És csak így tovább :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Blogger lehet hülyén nézi ezeket a dolgokat, az amerikai ip-k nagy része FB- és Google bot, ezt a külsős statisztikaszámlálóm alapján tudom. Az oroszra meg lehet nagy befolyással voltál te, illetve a VK :D

      Hajrá, kevéske a három könyv, de ha jól választasz, akkor egy óriási lavinát indíthat el :D Szurkolok, hogy sikerüljön beletrafálni a legjobbakba!

      Köszi szépen :* Minden jót kívánok én is neked 2015-re! :* BÚÉK!

      Törlés
  2. BÚÉK!
    Nekem is van kötődésem Oroszországhoz... elárulok egy titkot most:
    Az Athenaeum Putyin életrajza volt blogos életem jelentős fordulópontja, amikor egy MÁSIK kiadó munkatársa gratulált hozzá, hogy mennyire remek... amikor maga szerző, külföldi, kitette a saját facebook oldalára az értékelésem, ajánlóm...és EZ HÁROM esetben is megtörtént 2014-ben.
    Hajrá, és sok jó olvasmányélményt neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tyű, ez nem semmi! Gratula hozzá, azért tényleg nem kis dolog! Gyors rákerestem még tegnap este, elolvastam az ajánlódat, és felkeltette az érdeklődésem a könyv, jónak hangzik. No meg ciki vagy sem, de nagyjából semmit nem tudok a "választott" világom uráról. Talán idén.. :D Sőt, tuti, ha nem így, akkor úgy :D

      Köszönöm szépen, viszont kívánom neked is! Boldog új évet!

      Törlés
  3. Nahát, világéletemben el akartam végezni a gyógyszertári asszisztens képzést, de aztán kimaradt. Pedig B tervnek nem rossz, és amúgy érdekel is, és mindig tetszett ez a szakma.
    Gratulálok minden elért sikeredhez, a blogod nagyon gyorsan lett népszerű és hidd el, nem véletlenül, valami hihetetlenül vonzó atmoszférát teremtesz magad és a blog köré, és nagyon inspiráló minden, amit írsz. Szóval csak így tovább! :)
    Örülök, hogy megismertelek, és sok boldogságot kívánok neked 2015-re!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagyon elvették tőle a kedvem, és így visszanézve, meg is utaltaták velem. Nem volt jó a képzés, a csoport is pocsék volt, emberség nulla. De legalább egy-két olyan embert megismertem alatta, akire azt tudom mondani, hogy IGEN. Mármint izé, érted :D Egy pedig tényleg nagyon a szívemhez nőtt. Maga a szakma pedig félszakma, sima asszisztenst nem igazán alkalmaznak patikában, csak szakasszisztenst vagy gyógyszerészt, financiális okokból :/

      Köszönöm *-*
      Én is nagyon örülök, hogy megismertelek, az egyik kedvencem lettél idén :) Viszont kívánok minden jót neked is!

      Törlés
  4. Boldog Új Évet kívánok neked is!:)

    VálaszTörlés
  5. Boldog új évet kívánok neked! :)

    VálaszTörlés
  6. Boldog új évet kedves Tekla! Én is idén találtam a blogodra és nagyon megfogott, remélem egyszer majd találkozunk személyesen is (könyvhét-könyvfeszt?). Ahogy katacita írta, tényleg nagyon hamar lett népszerű a blogod, de emögött megvan az érték is :) Szeretek itt olvasgatni, mert a 'komfortzónámon' kívüli könyvekről írsz! Csak így tovább, sok jó (könyves)élményt kívánok neked 2015-re! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, boldog új évet kívánok neked is! Ez a könyvhét-könyvfeszt dolog jó ötlet, mindenképpen találkozzunk valamelyiken, de többen kellene, esetleg egy kávé mellett beszélgetni a nézelődés előtt/után, micsoda szuper program lenne :D

      Szívmelengető, köszönöm szépen :)
      Viszont kívánom a sok szuper könyvet neked is, legyen boldog 2015-öd! :))

      Törlés
  7. BUÉK! és gratulálok a bloghoz! :) csak így továááább!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, és boldog új évet neked is! :))

      Törlés
  8. Boldog új évet kívánok neked, és még nagyon sok szép, és örömteli pillanatod legyen 2015-ben is :) Szuper kis bejegyzést hoztál évértékelőnek, be is linkellek a sajátom alá, ha nem gond :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldog új évet neked is, viszont kívánok minden jót! Remélem veled is sikerül majd valamikor összefutni idén :)
      Naná, nem gond, köszi :D Szerintem én is belinkelem a többieket is :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)