2014-11-25

TOP TEN TUESDAY | Top Ten Books On My Winter TBR [Top tíz könyv a téli várólistámról]

Itt a kedd, itt a majdnem szokásos Top Ten Tuesday. Ezen a héten is gondban voltam, de most leginkább azért, mert fogalmam nem volt, hogy mi az a TBR, vagyis sejtettem, de az elég kevés összeállítani egy 10-es listát, és bejegyzésként közzétenni. Szerencsére Nalina kedves megválaszolta a kérdéseimet, szóval voilá, íme a mai adag, amelyet annak szellemében állítottam össze, hogy mely könyveket fogom elolvasni a közeljövőben, avagy télen, ahogy a cím mutatja :) A kihívást a szokásos helyről, a The Broke and Bookishról hoztam.


1. Stephen King – Mr. Mercedes: ez egy kicsit csalás, mert tegnap este nekikezdtem, de már nagyon vártam, hogy megkapjam. Összevont rendeléssel érkezett a Szukitstól, és ismerősöm elmondása szerint eddig nem csúsztak ennyit. Nos, én és a jószerencse. Nagyon kíváncsi voltam/vagyok, hogy egy részt King bá' mit hozott össze, más részt hogy tényleg olyan nagy durranás, mint ahogy beharangozták, vagy csak a füstje nagy :)

2. Fredrik Backman – Az ember, akit Ovénak hívtak: Molyon 99%-os (!!) a könyv, plusz ezen túl is csupa jót olvastam róla. Úgy saccolom, hogy olyan, mint A százéves.., csak jobb :D Szóval Mr. King után szerintem ő jön (meg miután kiolvastam a könyvtáriakat).

3. Joe Hill – NOS4A2: először mondjuk jelenjen csak meg, aztán kapjam a karmaim közé :D Remélem A szív alakú dobozhoz lesz hasonló a hangulata, mert az nagyon ütött – bár mondjuk a Szarvak is.

4. George Orwell  1984: őt még múlt hónapban vettem meg, de nem keveredtem még oda, hogy neki is üljek. Optimista és bizakodó vagyok (már ami a vizsgaidőszakot illeti), szóval talán még 2014-ben sor kerül rá.

5. Joe Hill – 20th Century Ghosts: angolul van meg, novellák, sőt, az angoltudásommal sincs baj, szóval csemegézgetek majd belőle. Eddig nagyon elégedett vagyok Hill-lel, szóval kíváncsian várom eme kötetet is.

6. Henning Mankell – A gyilkosnak nincs arca: a skandináv/svéd krimi alapköve Mankell írása, zord és komor, ahogyan olvastam a véleményeket, és már alig várom, hogy én is megismerkedhessek vele.

7. Richard Castle – Naked Heat / Meztelen hőség: éljen a jegyzettám, éljen Mr. Castle (meg aki mögötte van, mint szellemíró). Az első rész nagyon tetszett, remélem nem csalódok most sem :)

8. Stephen King – Joyland: szintén jegyzettámos könyv, amit akkor nem tudtam megkaparintani, amikor legszívesebben azonnal rávetettem volna magam, így most sajnos más könyvek bekúsztak elé a listán. De ami késik...

9. Dosztojevszkij – Bűn és bűnhődés: ez ama ékköve a kötelező irodalomnak, ami ténylegesen felkeltette a figyelmemet a közelmúltban, szóval még azelőtt szeretném elolvasni, hogy ténylegesen ismét kötelező lenne (elvileg majd jövőre lesz az, vagy harmadéven, de ezt nem tudom).

10. Kristina Ohlsson – Mostohák: el akarom kezdeni ezt a sorozatot is, mert azt mondják, hogy Ohlsson nagyon jó, szóval kíváncsi vagyok. Plusz szemezgetek vele egy ideje, de az biztos, hogy a könyvtárból veszem majd ki.

10 + 1. Charles Dickens – Karácsonyi ének: ugyan nekem nem kell túl sok impulzus, hogy ráhangolódjak a karácsonyra (november elején is karácsonyi dalokat hallgattam már :D), de majd december elején nekirugaszkodok. Egy részt a hangulat miatt, más részt mert Dickenstől nem olvastam még semmit.

A lista természetesen változni fog, főleg engem ismerve. Viszont nagyjából ez a gerince annak a sok könyvnek, amit szeretnék az elkövetkezendő bő három hónapban elolvasni :)


2 megjegyzés:

  1. Anyum olvasta a Mostohákat és neki NAGYON tetszett, sőt, egyik volt munkatársam is ódákat zengett róla. :D A Joyland engem is vonz, de még nem olvastam Stephen Kinget, úgyhogy félek tőle egy kicsit... :/ A Bűn és bűnhődéshez pedig sok szerencsét! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne csigázz, mert még a végén előre ugrik :D Nekem meg borulnak a számolgatásaim akkor :D

      Köszi. Magyarul úgy érzem, hogy megbirkózom vele, ha oroszul kellene nekiugrani, az nehezebb dió lenne, kb. bármikor, az elkövetkezendő egy évben :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)