2014-11-04

TOP TEN TUESDAY | Top Ten Books I Want To Reread [Top tíz könyv, amelyet újra szeretnék olvasni]


Novemberrel, illetve ezzel a héttel kezdetét veszi a blogomon a Top Ten Tuesday (Top Tíz Kedd), amely a The Broke and the Bookish blog bloggereinek kezdeményezése. A lényeg az, hogy minden kedden gyűjtsünk össze egy adott témakörből tíz dolgot. Ezen a héten az általunk leginkább újraolvasni vágyott könyvét vesszük gorcső alá :)


1. Stieg Larsson – A tetovált lány
2. Stieg Larsson – A lány, aki a tűzzel játszik
3. Stieg Larsson – A kártyavár összedől

Számomra a Millennium trilógia egy etalon, egy csoda, és kíváncsi vagyok, hogy újraolvasás után is így gondolnám-e, vagy csak egy jó, fogékony időszakomban kapott el. Álmom és vágyam, hogy az újraolvasás svédül történjen, amit persze meg is értsek. Talán talán nincs is olyan messze ez az időpont :) A filmeket pedig (csak a svédeket) is ötször-hatszor láttam körülbelül, szóval lehet, hogy ez tényleg igaz szerelem :)

4. Stephen King – Állattemető: ez volt az első SK könyvem, és talán azért, talán mert nagyon fiatalon olvastam, de megfogott. Kingnél nekem ez a könyv mindennek az alfája és omegája, és szintén kíváncsi volnék rá, hogy mai fejjel mi lenne a véleményem :)

5. Paulo Coelho – Veronika meg akar halni: Coelhoval elég rosszak a tapasztalataim, de ezt ti is olvashattátok a blogon. Ez a könyv volt az első, amit Coelhotól olvastam, és tetszett is, megtaláltam benne azokat a dolgokat, amiket vártam, szóval részben ezért, részben szintén kíváncsiságként olvasnám újra (fogom is, ha minden igaz a Könyvmoly Párbaj keretein belül).

6. Stephen King – A ragyogás: sokan istenítik, hogy egy tökéletes könyv, de nekem azért nem tetszett, mert majdnem a fele full unalmas volt, a vége pedig nagyon izgalmas. Az pedig nem túl kellemes, amikor egy könyvvel túl sokat szenvedsz az elején. Kíváncsiság, szintén, hogy ma hogyan gondolnám.

7. Stephen King – A talizmán: az egyik kedvenc könyvem. Inkább fantasy, mint horror, de egy szívszorító mesét mond el, ráadásul a Territóriumok gyanítom, hogy valahol nagyon kapcsolódnak A Setét Torony világához.

8. Stephen King – A fekete ház: a vége birizgálja a fantáziám, ahol a Bíbor Király is megjelenik, aki egyébként A Setét Torony világában is jelen van. Szóval ezt valahogy össze kéne passzintani a fejemben (A talizmán az első rész, A fekete ház a második).

9. Stephen King – Borzalmak városa: fantasztikus könyv, amit imádtam. Fontolgatom, hogy angolul olvasom újra, mert ezzel is gyakorolnám a nyelvet, plusz a történetet ismerem, így Kinget olvasnék eredetiben (amit még nem tettem meg ezelőtt). A Borzalmak városa az a vámpíros történet, ahol a vérszívók még igaziak és félelmetesek, nem csillognak, és a fiatal lányok szexuális fantáziájában sem jelennek meg, plusz igazi rémtörténet, izgalmas, körömrágós, egyszóval én annó imádtam.

10. George R. R. Martin – A tűz és jég dala ciklus: szerintem ez jó sok év múlva esedékes, mert valljuk be, nem 120 oldalról van szó, az elolvasandó könyveim száma pedig egyre csak nő :D Imádom Martin világát, ezért is került fel a listára :)


Nektek is van listátok, vagy szeretitek gyártani őket? Csatlakozzatok ti is a kezdeményezéshez! :)


2 megjegyzés:

  1. Maradnék a skandináv krimiknél, és csatlakozom a Millennium trilógiával.(de vegyük egynek a három könyvet).
    1: Jo Nesbo: Kísértet és Police (szerintem összetartozik, együtt nagyobbat szól).
    2: Karin Alvtegen: Árnyak és Hjorth & Rosenfeldt: A tanítvány
    3: Jussi A: Palackposta, 64-es betegnapló
    4: Indridason: Kihantolt bűnök, Távoli hangok
    5: K. Ohlsson: Őrangyalok-Mostohák
    6: Jo Nesbo: A Megváltó (Hóember-Leopárd).
    7: Jens Lapidus: Instant dohány
    8: Jo Nesbo: Vörösbegy-Nemeszisz-Boszorkányszög
    9: C. Lackberg: Eltitkolt életek
    10: Három másodperc és az 573-as járat
    +1: ami kihagyhatatlanul, kötelező, így egyben:
    Millennium trilógia.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, ezek közül csak a Millennium-trilógiát olvastam, szép lista :D Läckberg Fjällbacka sorozatának mássodik és harmadik részét pedig ma vettem ki a könyvtárból, szóval lassacskán felzárkózom :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)