2014-11-06

Lauren Beukes – Tündöklő lányok

FÜLSZÖVEG: A LÁNY, AKI NEM HALT MEG, KERESI A GYILKOST, AKINEK NEM LENNE SZABAD LÉTEZNIE.

Harper Curtis a gyilkos, aki a múltból lépett elő. Kirby Mazrachi a lány, akinek nem szántak jövőt. 

Kirby az utolsó a tündöklő lányok sorából, akikben ég a szenvedély, akiknek életét Harper egymás után akarja kioltani, miután a gazdasági világválság idején Chicagóban rábukkant a Házra, amelynek ajtaja más időkre nyílik. 

Harper a tökéletes gyilkos, aki nyomtalanul másik korba tűnik egy-egy gyilkosság után – ám egyik áldozata életben marad. 

Kirby, aki megszállottan kutat támadója nyomai után, a Chicago Sun-Times egykori bűnügyi újságírója, Dan Velasquez mellé szegődik, akinek karrierje épp az ő ügye miatt vett más irányt. Kirby hamarosan megsejti a lehetetlen igazságot… 

A Tündöklő lányok 2013 legjobb thrillereinek egyike, hátborzongató térkép egy időn átívelő gyilkosságsorozathoz.

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: GABO KÖNYVKIADÓ ÉS KERESK.KFT. 
Oldalak száma: 384
Borító:PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT 
Súly:340 g
Kiadás éve:2014 
Fordító:Körmendi Ágnes

SZERINTEM: Nagyon kíváncsi voltam a könyvre, a fülszöveg alapján is, illetve a kiadó karcai alapján a Molyon. Szóval amikor megláttam kedvezményes áron, nem volt menekvé a vásárlás elől.

Őszintén bevallom, először azt hittem, hogy Harper nő, legalábbis én valamiért erre asszociáltam, így a könyv elején volt némi kavarodás. Egy ideig kíváncsian olvastam, hogy ebből vajon mi sül ki, az elején valahogy nem tudtam összetenni a sztorit. Ez viszonylag gyorsan megváltozott, és elég gyorsan beindult a történet.

A könyv Kirbyvel indít, akihez gyerekkorában (is) ellátogat Harper, és egy pónit ad neki, aminek később komoly szerepe lesz. Ezt követően egy kicsit megismerhetjük magát a gyilkost is, illetve hogy miért is különleges a Ház, a tárgyaknak pedig milyen jelentősége van az emeleten, Harper pedig hogyan vackolja be oda magát. Továbbá Kirby-t is megismerhetjük, végigvezet bennünket az írónő a lány gyerek-, majd kamaszkorán, végül pedig fiatal nőként jeleníti meg a főhőst.

Aztán jön a fekete leves. A tündöklő lányok, Harper lányai, akiknek szintén megismerhetjük a történetét, ámbár csak néhány lapon keresztül, viszont mindannyiuknak más-más élete van, álmokkal és reményekkel, amelyet egy pszichopata tönkrevág. Ezzel párhuzamosan Kirby elkezd nyomozni...


Lauren Beukes és a fal, amelyen összeálltak a gyilkosságok

A könyv olvasása közben néha olyan érzésem volt, mintha összekeveredne a jelen és a múlt, hogy sosem lehet igazán tudni, hogy most melyikben vagyunk, és az időutazás mennyire képlékennyé tesz mindent. És hogy mennyire megkönnyíti egy olyan beteg elme ámokfutását, mint Harper.

Remek krimi, már ha Kirby részét nézzük, és vérfagyasztó horror, ha Harpert vizslatjuk; mert akárhonnan is nézzük, a gyilkosságok nagyon részletesen vannak leírva, már-már túlságosan részletesen is, ami még az én edzett gyomromat is megbojgatta. Ez annyiból tetszett, hogy nincs elkezdőzve annyival, hogy "leszúrta", hanem Beukes a szomorú valóságot ábrázolta, más részt csemege volt a számomra, igazi borzongás.

Kirby karaktere tetszett, azt hiszem, hogy a mai világban egy olyan nő, mint amilyen ő is, méltán megállná a helyét mint példakép, mert nem törődött bele abba, hogy a gyilkos szabadlábon van, a rendőrök pedig tehetetlenek, hanem saját maga ment utána a dolgoknak. 
Harper karaktere is tetszett, de pont az ellenkezője miatt: Dexter, Walter White, és a többiek után Harper egy olyan figura volt, akibe semmilyen szerethetőség sem szorult, nem tudtam megsajnálni, és végképp nem szurkoltam neki, hogy sikerüljön meglógni az igazságszolgáltatás elől. Egy könyörtelen, szívtelen gyilkos, komoly pszichikai problémákkal megáldva, amit nem lehet, és nem is szabad támogatni, semmilyen formában.

A cselekmény izgalmas, de nem feszes, pont ezért nekem olyan érzésem volt, hogy ugyanmár, minek sietni, úgyis meghal mindenki, akinek meg kell – Harper szemszögéből nézve, Kirbyéből pedig versenyfutás volt az idővel. Számomra teljesen új volt az időutazó sorozatgyilkos elképzelése, és mivel több science fiction elemet nem tartalmaz, ezért könnyebben is emészthető az izlésemet tekintve.

Kirbyvel keltem és feküdtem, amíg olvastam, nagyon tetszett. Az utcán, trolin, buszmegállóban csak azért nem bámultak meg, mert olyan aranyos címe van, de bezzeg ha tudnák, hogy mit rejt a betűhalmaz... :) Erősen beszippantós történet, aki kedveli a műfajt, annak mindenképp ajánlom, mert nekem – ne nézzetek rám csúnyán –, de egy kedves emlék ez a könyv, egy olyan történet, amit alkalom adtán szívesen újraolvasnék, és meleg szívvel ajánlom annak, aki kapó a hasonló borzalmakra. Beukes pedig kívánságlistás ezután, kíváncsi vagyok rá, hogy mit alkotott még.

Értékelésem: 10/10



Egy kis kedvcsináló a könyvhöz, made in America. Örülök, hogy mostanában egyre népszerűbbek a könyvtrailerek, habár személy szerint ez nem annyira hozott lázba, mint mondjuk nyáron az Álom doktoré, mert az ütött, méghozzá nagyot. A Tündöklő lányok trailerében szerintem ott a hiba, hogy Kirby és Harper arcai látszódnak, ha pedig megfilmesítik a könyvet, akkor meg elég kicsi az esély, hogy ezek a szereplők írják alá a filmre is a szerepet. Plusz olvasni mindenféle előzetes nélkül szeretek :) Viszont olvasás után azt mondom, hogy nem rossz a trailer, átad némi hangulatot, csak Harper túl jóvágású fickó.

__________________________________________________



Nekem személy szerint nagyon tetszett a Tündöklő lányok, de ezt feljebb olvashattátok is. Ennek kapcsán pedig a Gabo Kiadó és a blog közös játékán lehetőségetek van nektek is megnyerni egy példányt a könyvből ;) Ahhoz, hogy belekerüljetek a képzeletbeli kalapba, az alább látható néhány feltételt kell teljesítenetek. Hajrá, jó játékot!

a Rafflecopter giveaway
 
A két Facebook-oldalt ne csak látogassátok, hanem katt a LIKE/TETSZIK gombra is! ;) 

15 megjegyzés:

  1. beszerzem mindenképp.Imádom az ilyen jelegű könyveket,az álom doktor nekem is nagyon tetszett,elolvasom majd magyarul is,eddig olaszul jutottam hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abban rejlik a legfőbb vonzereje, hogy másabb, mint a megszokott krimik és horrorok :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Szerintem nem fogsz csalódni :D Ma és holnap -25% van a Líránál minden könyvre :D Just sayin' :)

      Törlés
    2. Lekéstem róla, de mindenképp megveszem valamikor :v Most Kat Von D könyve a cél *.* (és mivel 8000 ezért két könyvet kihúztam a listámról :D)

      Törlés
    3. Hogyhogy lekéstél? Én még a kommented után is rendeltem egy könyvet :D

      Törlés
  3. Nekem nincs Twitterem, akkor is részt tudok venni a játékban? Osztottam és likeoltam mindkét oldalt és megadtam a mail címemet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ebben az esetben, ha nincs profilod, akkor igen :)

      Törlés
  4. Írtam, és nem jelent meg itt..?? :-(

    VálaszTörlés
  5. Mindent megtettem, ahogy jött sorba.Likeoltam,megosztottam, ahol kellett!! :-) Nagyon tetszik a teklakonyvei.blogspot, a FB.-oldal is nagyon jó!! A könyvet nem olvastam, de a téma az nagyon jó! Szeretném, megnyerni a könyvet, - a lányomnak adnám karácsonyra - ! <3 Rendszeres látogatója vagyok/leszek az odalaknak. Köszönöm, hogy itt lehetek! :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia Tekla! Én most találtam erre a játékra a molyon keresztül, mindent megcsináltam kivéve a tweetert mert nekem az nincs. Ez ugye nem gond? Azért még én is bekerülök a "kalapba" ? Válaszodat nagyon várom, mert az írónő nagy kedvencem lett a ZooCity-vel és a Moxyland-el. köszi előre is: Enikő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nincs Twitter-fiókod, akkor természetesen elfogadom, hogy ha azt a részt nem teljesíted ;)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)