2014-11-14

Katarina Mazetti – A pasi a szomszéd sír mellől

FÜLSZÖVEG: A frissen megözvegyült kékharisnya könyvtárosnő és az édesanyja sírját látogató, magányos, egyenesen a tehenek mellől érkező, magával ragadóan természetes parasztgazda egymás mellett gyászolgat a temetőben. Bizalmatlanul méregetik egymást, mígnem egyszer csak, számukra is váratlanul, szenvedélyes érzéki szerelemre lobbannak egymás iránt. Néhány hónapig tartó lángolásuk történetét virtuális napló formájában ők maguk mesélik el, közben feltárul életük minden apró részlete.







INFORMÁCIÓ:
Kiadó: PARK KÖNYVKIADÓ KFT.
Oldalak száma: 208
Borító:KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ
Súly: 280 g
ISBN: 9789635309726
Nyelv:MAGYAR
Kiadás éve: 2012
Fordító: Kertész Judit

SZERINTEM: Nálam A pasi a szomszéd sír mellől tipikusan az a könyv, ami kissé túl lett értékelve, és mondom ezt úgy, hogy a csodás svéd barátainktól érkezett. Amikor a könyv felénél jártam, akkor gondolkodtam el igazán, hogy még nem indult be, vagy ez tényleg ilyen-e, és amikor végeztem vele, akkor derült ki, hogy az utóbbi verzió a nyerő, avagy a könyv tényleg olyan, amilyen. Egy ideig betudtam annak a nemtetszésemet, hogy nagyon rosszkor olvastam, de aztán rájöttem, hogy a negyedénél szakadt meg az olvasás, addig jó volt az időzítés. Na de lássuk:

A helyzet adott, Desirée és Benny, előbbi özvegy könyvtároskisasszony, utóbbi parasztgazda, édesanyját gyászolja. Mint az oviban, rühellik egymást, aztán mégis összemelegednek. Abból a szempontból tetszett a könyv, hogy felváltva ismerhettük meg a nő és a férfi nézőpontját is, egyik fejezetet Desirée, a másikat Benny mesélte el, így mulatságosabb is lehetett volna, ha az lett volna (viszont tökéletesen látszik, hogy amíg mi nők minden apróságba világvégét magyarázunk, addig a pasik épp csak rágondolnak, és el is felejtik a dolgokat).

Szerintem az eltérő társadalmi helyzetük szülhetett volna vicces helyzeteket, de hogy őszinte legyek, egyszer sem nevettem fel hangosan, és csak néhányszor mosolyodtam el. Ráadásul A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt után olvastam, tehát nyitott voltam a humorra, a könnyedségre, de valamiért még így sem ért el, nem fogott meg a könyv.

Rövidke, 200 oldalas, átlag másfél-két oldalas fejezetekkel, ráadásul könnyen emészthető történet, hullafáradtan is érthető, ez tetszett benne. De sajnos ezen felül én nem éreztem semmilyen pluszt benne, amiért úgy gondolnám, hogy szuper, és imádom. A szereplők semlegesek maradtak, egyiket sem sikerült megszeretni, illetve a helyzet, amibe Desirée és Benny kerültek valamiért azt az érzést keltette bennem, hogy csak azért létezik, mert ez így jó lesz, a könyvben vicces lesz, de igazából a szereplők sem akarják igazán. Sajnálom, ez éppen egy olyan könyv, amibe sikerült beletenyerelni, hogy nem tetszik – de öröm az ürömben, hogy legalább könyvtári :)

A pasi a szomszéd sír mellől talán azoknak tetszhet, akik alapvetően a lazább, könnyedebb könyveket kedvelik, és általánosságban nem a sötét oldalon mozognak. A második rész, a Családi sírbolt állítólag jobb, és még egy pár napig nálam van, szóval lehet hogy nekikezdek, aztán lesz ami lesz. De nézzük a jó oldalát: találtam egy olyan svéd könyvet, ami nem tetszik, átestem a tűzkeresztségen :)

Értékelésem: 5/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)