2014-11-29

2014. novemberi beszerzések


Eljött a hó vége, eljött hát az összesítő bejegyzés ideje is. Ebben a hónapban nagy bajban vagyok, ugyanis talán az ámokfutás szó is eltörpül amellett, amit műveltem. Ez egy részt onnan követhető, hogy novemberben betelt a polcom, szóval az egyik szekrény tetején gyűjtögetem a könyveket ezentúl, más részt Molyon nagyon durva polc jött létre. Erre a polcra feltettem a 3 havi kívánságlistám, é azt hiszem, hogy novemberben teljesítettem két hónapra valót :O Tegnap, a black friday keretein belül akartam rendelni, és azt néztem, hogy úgymond teli vagyok könyvekkel, ennek a tetemes mennyiségnek a töredékét sikerül eddig elolvasni (plusz ott vannak a könyvtáriak), és tényleg mindent megvettem, ami érdekelt annyira, hogy meg akarjam szerezni. Ez boldogság, más részt még mindig hüledezek :D De lássuk a listát^^




Hónap elején Stephen King Joylandjével nyitottam a listát, amit a jegyzetboltból vettem jegyzettámon, körülbelül 600 Ft-ért. Dosztojevszkijtől A félkegyelműt pedig Anyukám cuccai között találtam, szóval ingyen vásár volt :) Lev Tolsztoj Anna Kareninája, Charles Dickens Karácsonyi éneke, George Orwell Állatfarmja, és Anthony Burgess Gépnarancsa a már októberben megkezdett, egyszemélyes, olvassunk és gyűjtsünk klasszikusokat című láz folytatása (ezeket a Dotcomerce Day-en zsákmányoltam). Joe Hill NOS4A2-ját és a 20th Century Ghostst pedig keresztanyámtól kaptam, előbbit ajándékként, utóbbit a születésnapomra :)


Hemingwaytől Az öreg halász és a tenger megvolt annó, ráadásul szép új kiadásban, félig olvasottan (avagy éljenek a kötelezők), de sajnos akkor voltam abban a korszakomban, hogy elrukkoláztam. A képen látható borítóval szintén keresztanyám példányát szereztem meg, amolyan el kéne ezt olvasni mégiscsak alapon. A mellette lévő kötet is tőle van, a miért is ne jelszóval illetve. Fredrik Backman Az ember, akit Ovénak hívnak című könyve must have volt, Molyon nagyon jó statisztikái vannak (momentán 99%-on áll), ráadásul egy rossz szót nem olvastam még róla. És svéd :D

George R. R. Martin könyve, A tűz és jég világa pedig igen, egy külön világ. Sokkal nagyobb, és sokkal súlyosabb, mint egy átlagos könyv, szépséges lapjai vannak csodálatos új könyv illattal, rengeteg csodaszép illusztrációval, és természetesen olyan információkkal, amik után eddig csak epekedtünk a már megismert királyokról, és mindenki másról is, aki említést nyert eddig A tűz és jég dala-ciklusban. Üröm az örömben, hogy ezt nem lehet itthonról elvinni, mert túl nagy, és túl szép, és túlságosan félteném csak úgy előkapni és olvasgatni. De egyébként egy csoda *-*


Folytassuk a sort régebbi klasszikusokkal, mint például Puskinnal és a Dubrovszkij című művével. A szegediek talán tudják, hogy a BTK és a TIK között keddenként szoktak könyveket árulni, én a múlt héten találkoztam vele, és rögtön be is zsebeltem eme könyvet. Hatalmas segítség, hogy kétnyelvű, az egyik oldal orosz, a másik magyar. Avagy hogyan könnyítsem meg az életemet orosz szakon :D Richard Castle Naked Heat/Meztelen hősége az utolsó őszi féléves jegyzettámom maradéka, ráadásul ahogy néztem, leszámítva a Könyvmolyképző webshopját, gyakorlatilag nem lehet kapni a könyvet, csak a töübbi részét. Szóval remek üzeletet csináltam, szintén ~600 Ft-ért :)

Szülinapomra megkaptam még barátnőmtől Stephen King legfrissebb megjelenését, a Mr. Mercedest is, ami talán a hónap, és az ősz leginkább várt könyve volt számomra :)

Az utolsó kettő könyv a novemberben olvasott könyvtári történetek. Van még másik kettő is, de őket még nem fejeztem be, szóval jövő hónapra tolódnak át. Stephen Chbosky Egy különc srác feljegyzései, és Katarina Mazetti A pasi a szomszéd sír mellől szép emlékeket ébresztenek bennem, függetlenül attól, hogy mit írtam róluk a kritikámban, ugyanis mindkettőt sokat olvastam a könyvtárban, ami nekem most leginkább annak a színtere, hogy szépen tudatosodik bennem, hogy tényleg egyetemista vagyok, és nem csak álmodom.

Huhh, szóval ez volt a november :D Valószínűleg nálam a december nem lesz túl termékeny (de ezt azért nem kiabálom el), mert inkább olyankor vásárolgatok, ha elkap a hév, vagy kijön valami olyan könyv, ami nagyon érdekel. Vagy nagy akciók vannak, vagy mondjuk le kell vásárolni a jegyzettámot :D Decemberben nem tudom még, hogy hogy s mint, mert tegnap nézegettem az online felületeket, és semmi nem hozott lázba, leszámítva egy ~500 Ft-os EDK-s Zabhegyezőt. El tudjátok ezt képzelni?! Számomra sokkolóan hatott a dolog, mert máskor úgy kell a kezemre csapnom, hogy ehh, elég lesz már :D

Ajándékba fogok szerintem könyvet venni mindenképp, illetve erősen gondolkodom Az éhezők viadalán. Nem olvastam még, szánom-bánom, és a könyvtárból sem tudom kivenni, mert júniusig le van foglalva, szóval ezt még eldöntöm. A szegedi karácsonyi vásárban pedig van egy "néni", aki Stephen King könyveket árul, lehet, hogy majd tőle veszek néhány kötetet. Aztán még a végén a decemberi sor hosszabb lesz, mint a novemberi :D

A többiek bűnözései: Dóri, Amadea, PuPilla, Saci, Szvetlana, Katacita, Anna, Zakkant,


8 megjegyzés:

  1. Hűűű, belehúztál :D Jegyzettám? Dejóóó, nekünk olyan nem volt :( Na de szép gyűjtemény, én a DK-as könyveket egyik karácsonyra kértem (évekig tartott mire elolvasgattam őket, de a polcomon a helyük :D). Az Ove engem is nagyon érdekel a fentiek közül. Joe Hill új könyvét meg épp tegnap láttam, hogy jön magyarul is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jegyzettámogatás államin van, nekünk 6500 Ft, ami úgy használható fel, hogy a könyv 75%-át kifizetheted vele, a maradék 25% hárul rád. Jó biznisz :D

      A NOS4A2-t magyarul már előrendeltem, alig várom a megjelenést :D

      Törlés
  2. Szép kis termés. :) A legtöbb könyvet én is szeretném majd elolvasni ezek közül, de hát a szokásos könyvmoly problémával állok szemben: oly sok könyv és oly kevés idő... :D Tele van a polcom olvasatlan könyvekkel, közben csak szerzem be az újakat, annyi időm nincs az olvasásra, amennyit szeretnék, szóval teljes káosz... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig nekem nagyjából volt időm, amit megvettem, annak a nagy részét el is olvastam záros határidőn belül, sőt, olyan is volt, hogy többet olvastam volna, mint amit megvettem - mondjuk ez épp nyáron :D Eddig ez az első hónap,hogy alig olvastam a zsákmányból, habár nem rég jött be a könyvtár is, mint ebbe belezavaró tényező :D

      Törlés
  3. Aztamindenit :D hát ez tényleg ámokfutás volt! :) :) De micsoda jó kis könyvek! Ovéra én is nagyon kíváncsi vagyok, el fogom hamarosan olvasni, meg ajándékba is vettem valakinek karácsonyra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom még, hogy a karácsonyozás hogy s mint lesz, de így hogy mondod, nekem is lenne egy tippem, hogy valakinek ezt ajándékozzam :D

      Törlés
  4. De szép könyveket szereztél! Imádom a Mr Mercedes borítóját, és a Joe Hill regényekre (magyarul, sajnos angolul ennyire jól nem tudok) én is költenék. De a Nos4a2 jön majd magyarul az Európától ugye :) Az ember akit Óvénak hívtak engem is foglalkoztat, úgyhogy megvárom majd, hogy mi lesz a benyomásod, kíváncsi vagyok hogy tetszik majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Joe Hill könyvei közül eddig csak a 20th Century Ghosts-t nem adták ki (és ahoigy mondtad, most jön a NOS4A2 is - én már elő is rendeltem magyarul is :D), de szerintem hamarosan megkapjuk a novelláskötetet is magyarul :) Legalábbis remélem :)

      A terv az, hogy amint befejezem a megkezdett könyveket, akkor jön az Ove, de hát tudod nálam hogy megy ez.. :D Viszont még decemberben mindenképp szeretnék rá sort keríteni :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)